𝙷𝙸𝚂𝙳𝙰𝚁𝙺𝚂𝙸𝙳𝙴 || 32 || H•S

566 22 0
                                    

Bella memandang sekelilingnya. Berkerut dahinya melihat sekeliling yang tidak kebiasaannya.

Seorang lelaki masuk ke dalam bilik sambil tersenyum sinis, dia duduk di kerusi hadapan Bella.

"You already wake up Miss Killer. " Lelaki tersebut memeluk tubuh memandang Bella.
Berkerut dahi Bella.
'Miss Killer?'
"Awak siapa? Saya di mana? Macam mana saya boleh berada di sini?" Lelaki itu tertawa jahat.

"You don't know me? " Bella menggeleng kepala.
Lelaki itu tersenyum sinis, dia berdiri dan berjalan ke arah belakang Bella. Di usap perlahan kepala Bella yang berlapik tudung.

"You more beautiful when you wearing hijab. Patutlah Eskandar sayang sangat dekat kau." Lelaki itu tersenyum sinis.

"Awak siapa?! Mana anak-anak saya?"
"Aku Ace Earl, dan pasal anak kau. Diaorang ada dekat hujung bilik ni, maybe belum bangun lah tu. Nanti bangun aku bagi dekat kau."
Bella menggeleng kepala.
"Jangan apa-apakan anak aku!"
Ace tersenyum sinis.
"Siapa kau? Macam mana aku boleh kenal kau huu!?"
"Nak aku cerita balik ke latar belakang kau? Takpe, biar aku buka tirai lama, dan ingatkan siapa kau sebenarnya Miss Killer. Mesti suami kau tak pernah cerita siapa kau sebenarnya kan?"

Bella Laudya, siapa sahaja tidak mengenali wanita bernama Bella Laudya. Terkenal dengan kekejamannya, nampak sahaja cantik. Namun mempunyai sisi yang gelap, mengikut jejak langkah papanya iaitu Dheo Nicuel. Seorang mafia yang berpengaruh di negara Spain.

Bella duduk di hadapan tuan Dheo sambil menyilangkan kakinya, di kiri dan kanan merupakan orang kuat Bella. Ace Earl dan Spencer.

"Why you wanna meet me papa? " soal Bella.
"Alex, kau keluar dulu. Aku ada nak cakap dengan Bella. But you Ace stay here "  Alex hanya mengangguk dan berlalu pergi.

Bella berpeluk tubuh.

"Kenapa sampai nak suruh Alex keluar ni? " Dheo memandang anak bongsunya. Ace hanya mendengar ketuanya.
"Papa nak beritahu kamu sesuatu yang sangat penting. "

Bella memandang ke arah Dheo.

"What do you mean papa? "
"Ok! Papa nak kamu lari dari dunia Spain ni sekarang! Bawa mama and kakak kamu pergi dari sini. Lari ke Malaysia. You Ace ikut anak aku dan lindungi anak aku." Bella mengerutkan dahinya, tidak faham dengan maksud Dheo.
"Kenapa pula papa nak suruh kitaorang lari pergi Malaysia? Jadi papa macam mana? "

Dheo menggeleng kepala.

"Xavier mula bertindak and he wanna kill my daughters and my wife! So you need to run, biar papa yang lengahkan masa diaorang. Ace akan jaga kamu."
Bella menggeleng kepala.
"I can help you papa, biar Ace yang bawa mama and kakak pergi Malaysia. Bella taknak papa mati! Let me help you papa. " Dheo menggeleng kepala.

"No! Kamu saja satu-satu harapan papa sekarang ni, andai satu hari nanti papa meninggal. Papa nak kamu yang balas dendam ke atas kematian papa. "  Dheo memandang Ace.

"Ace, tolong jagakan anak-anak aku. Lindungi diaorang, andai satu hari nanti aku mati dan anak-anak aku hilang. Tolong cari diaorang. " Ace mengangguk.
"I will! "

Puan Amanda keluar bersama Alesya, muka mereka pucat. Mereka lari ke arah Bella dan Dheo serta Ace.

"Amanda! Alesya! Why ni? " Alesya menggeleng.
Bella berasa risau dan dia pergi ke arah mama dan kakaknya.
"Kenapa ni kak? Cakap lah! "

Mrs. Eskandar Ryan : His Dark SideWhere stories live. Discover now