Jeongin memakai kot hitam dengan mata yang berlinang air mata.Cermin di hadapan nya menjadi saksi kesedihan yang dialami nya.
Diri nya seakan-akan tidak mempercayai hari ini akan tiba dimana sahabat baik memerangkap kekasih hatinya akan dikebumi. Dia membuka laci dan mengambil sebuah gambar polaroid yang agak lusuh. Fikiran nya kembali memutarkan pita ingatan.
[FLASHBACK]
Minji menoleh ke kiri dan kanan untuk mencari bayangan Jeongin yang tidak muncul lagi.
Dahi nya berkerut sedikit kerana risau dengan kekasih hati yang masih belum tiba. Sesekali dia memeluk tubuh kerana angin dingin malam meniup lembut tubuhnya.
"JAGIYA~" Jeongin tiba-tiba muncul di sebelah nya dengan mempamerkan senyuman lebar. Cermin mata yang dipakainya menambahkan lagi imej kecomelan pada diri nya.
"Eung~" Minji membalas senyuman Jeongin sambil memegang tangan Jeongin.
"Sejuk nya tangan awak!" Jeongin dengan cemas membuka sarung tangan yang dipakainya lalu menyarungkan ke tangan Minji.
"Awak tak sejuk ke?"
"Takk, saya kan hebat" Jawab Jeongin selambah.
"Gwomawo~"
"Nae~ mian sebab buat awak tunggu" Jeongin mengusap lembut rambut Minji.
"Gwaenchana, hmm btw cantik tak kek ni?"
Melihat kek berperisa coklat yang dipamerkan Minji membuatkan Jeongin teruja.
"Cantik!" Jawab nya riang.
"Happy anniversary yang ke satu tahun oppa~" Minji tersenyum riang.
"Happy anniversary too, jagiya~"
"Oke, disebabkan saya ada bawa camera ni jom ambil gambar dengan kek ni?" Pelawa Minji sambil mengeluarkan Kamera dari beg sandang nya.
"Jom!" Jeongin teruja sambil membuat sign "peace" dan tersenyum lebar sehingga matanya tidak kelihatan.
"Klak!" Bunyi kamera mensnap. Minji mengambil gambar dari kamera polaroid itu lalu menghulurkan kepada Jeongin.
"Eh?kenapa bagi saya?"
"Awak simpan lah gambar ni, manatahu one day nanti saya takde kat sisi awak boleh lah awak tengok gambar ni"
"Awak nak gi mana?"
"Takde lah, even saya takde kat sisi awak tapi kenangan still ada di setiap masa kita bersama. Saya hidup kat kenangan tu. Sekarang saya nak awak simpan gambar ni elok elok tau" Minji berkata sambil mengengam erat tangan Jeongin. Air mata nya mengalir perlahan-lahan membasahi pipi mulus nya.
"Eh awak kenapa nangis ni? Ye saya simpan gambar ni elok-elok." Cemas Jeongin mengesat air mata Minji.
"Thank you sebab bersama saya selalu" Minji tersenyum tawar.
"My pleasure" jawab Jeongin ringkas sambil tersenyum senang.
[END FLASHBACK]
"M-minji" Jeongin tersedak-sedak kerana menangis. Tipu jika dia telah tabah dengan semua yang terjadi. Kekasih yang telah bersama nya hampir 9 tahun itu akan kembali ke Sang Pencipta.
Tok tok
Pintu diketuk perlahan membuatkan Jeongin pantas mengesat air mata nya.
"Buka je" ringkas nya.
Klek
Seungmin membuka pintu dengan riak wajah yang sedih bercampur risau dengan keadaan sahabatnya itu.
YOU ARE READING
Among Us [Yang Jeongin]
Fanfic[HIATUS] Kebahagian Yang Jeongin diragut apabila mengetahui tunang nya menjadi mangsa pembunuhan kejam. "kau dasar pembunuh!!" -Yang Jeongin- ♤ start: 14. April. 2022 ♤ end : p/s: sila tekan 'sinopsis' untuk lebih lanjut jika anda tidak mahu dihan...