*Luna*
Een snap van Daan. Daan heeft uitgelegd dat die dickpic per ongeluk was. Ik geloof hem natuurlijk niet, maar we zijn toch bevriend geworden. Ik open de snap van Daan en zie hem lachend met zijn vrienden. Ik stuur een foto terug. Na 2 seconden heb ik alweer een nieuwe snap van Daan. Ik open hem. Fuck, waarom ik? Ik zucht en verstuur dan een foto terug.
School is uit. Ik loop door de gang en iedereen fluistert. Ik kijk iedereen angstig aan. Wat is er met die mensen? Denk ik bij mezelf. Ik zie Jane en loop op haar af. 'Hey Ja-.' Ik kan mijn zin niet afmaken. 'Ga weg Luna. Ik wil niks met je te maken hebbben.' Zegt Jane en ze loopt woedend weg. Ik heb moeite met mijn tranen binnen houden. Wat is dit? Ik loop weer verder en probeer de fluisterende mensen te negeren.
Ik loop langs Chelsy. 'Ugh daar heb je die hoer.' Zegt ze nijdig tegen haar vriendinnen. 'Ja ze is zo lelijk.' Zegt Anne-Beau. Anne Beau ugh die bitchy vriendin van Chelsy. Ik zie Moon en loop nu op haar af. 'Hai Moon. Heb jij enige idee waarom iedereen fluistert?' Vraag ik aan haar. Moon kijkt me even afstandig aan. 'Luna, waarom deed je dat?' Vraagt ze dan. Ik schudt mijn hoofd. 'Waarom deed ik wat?' Vraag ik verbaasd. Moon pakt mijn arm en sleurt me mee naar een rustige plek. 'Je hebt naaktfoto's gestuurd. Waarom deed je dat?' Vraagt Moon. Ik begin te huilen. Ik kon weten dat Daan ze zou verspreiden. Moon troost me.
Ik en Moon zitten in mijn kamer. 'Leg uit, wat ging er door je heen. Waarom stuurde je die foto?' Vraagt Moon aan mij. Ik heb moeite met mijn tranen binnen houden. 'Daan stuurde iets via snap. Hij vroeg me om een naaktfoto. Als ik dat niet zou doen zou Daan jou, Jane en mijn gezin iets aandoen. I-Ik was bang.' Zeg ik nog na snikkend. Moon knuffelt me en zucht. 'Volgende keer zeggen Luna. Hij durft niks te doen.' Zegt Moon en ze helpt me kalmeren.
Daan heeft dus de foto doorgestuurd. Naar iedereen. Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Waarom ik? Moon is weer terug naar haar kamer en ik lig huilend op bed. Dan komt Jake binnen. Hij begint te schreeuwen tegen me. Ik druk mijn hoofd in het kussen. 'Rot op!' Schreeuw ik tegen Jake. 'Jij hebt geen idee waarom ik dat heb gedaan! Dat boeit je niet eens.' Schreeuw ik huilend tegen Jake. Ik zit rechtop op bed.
Jake slaat een arm om me heen en ik begraaf mijn gezicht in zijn schouder.
Ik heb Jake alles uitgelegd en Jake zei dat hij ervoor zal zorgen dat niemand meer iets durfde te doen. Ik zuchte. Toch niemand luister daarna.
Het is 19.45 ik loop de gang op. Daar staan Jake en Daan. Ze praten samen. Jake stompt Daan in zijn buik en Daan schreeuwt het uit van de pijn. Dan trekken ze als kleine kinderen aan elkaars haren en geeft Jake en klap op Daans gezicht. Ik kan dit niet aanzien. Ik ren snel naar beneden.
Ik loop de kantine in. Niemand fluistert meer. Wel kijken ze me vreemd aan. Ik weet niet waarom. Wat heeft Jake gedaan? Ik voel me echt niet fijn in de kantine dus loop ik weer naar boven. Ik open de kamer deur. Daar zit Jake. Met een bloedlip en wat rode plekken. 'What the fuck heb je gedaan?!' Vraag ik aan hem. 'Mensen hun lesje geleerd.' Zegt Jake rustig alsof het normaal is. 'Godverdomme Jake!' Roep ik naar hem. 'Je moet jezelf niet steeds verwonden!' Zeg ik en ik loop naar de badkamer. Daar pak ik spullen om Jakes wonden schoon te maken.
*Jake*
Ik ben nog steeds zo woedend op Daan. Het was een rotstreek van hem om die foto door te sturen. Überhaupt al om te vragen. Ik heb Daan en alle andere die de foto doorgestuurd hebben geslagen. Ik heb nu wel een bloedlip, rode plekken en wonden. Maar alles voor Luna. Luna kijkt me zuchtend aan. Ze loopt op me af met allerlei dingen om mijn wonden schoon te maken.'Auw!' Roep ik zodra Luna mijn wond schoonmaakt. 'Doe normaal. Je hebt hier zelf voor gezorgd.' Zegt Luna kalm. Ik luister naar haar. God, wat doet deze meid met me?
Het is 20.01 en ik loop de kantine binnen. Gelijk wordt iedereen stil. Wat hou ik daarvan! 'Luister, wie de fuck de foto's van Luna heeft doorgestuurd wil ik vanavond om 22.00 bij de parkeerplaats zien. Als je het wel hebt gedaan, maar je komt niet heb je problemen.' Roep ik door de kantine. Iedereen luistert gehoorzaam. Watjes. Ik ga bij Olive zitten. Andrew komt eraan gelopen. 'Laat me er niet achter komen dat jullie die foto's ook hebben doorgestuurd.' Zei ik met een dodelijke blik naar Olive en Andrew. 'Nee Jake.' Antwoorden Olive en Andrew tegelijk. Samen aten we en we lachte om grapjes.
*Luna*
Ik voel me zo enorm slecht. Ik weet niet wat ik hier nog doe. Ik word achterna gezeten door de fuckboy van school, ik verlies Jane, mijn naaktfoto's worden verspreid, Chelsy mag me niet, Daan doet kut en de enige vriendin die ik nog heb is Moon. Ik laat me op bed vallen en huil in mijn kussenHoe gaat het aflopen met Daan en met Max? Ga morgen verder:')
JE LEEST
My Roommate The Badboy (niet af)
RomanceLuna is 17 en net nieuw op school. Ze verhuisd altijd na een poosje door haar vaders werk. Dit keer is het een internaat Terwijl ze op haar nieuw school vriendinnen probeert te vinden wordt ze verliefd op de badboy van school genaamd Jake. Natuurlij...