*Jake*
Ik loop de kantine binnen. Iedereen wordt gelijk stil. Ugh ik heb echt geen zin in een speech vandaag. Ik zucht. Dan komt Max aanlopen. 'Hey maat.' Zegt hij. 'Hoi wat is er?' Vraag ik kortaf. 'Kom eens mee.' Antwoord Max. Hij pakt me bij mijn arm en ik loop maar gewoon mee.
We staan bij Max zijn auto. 'Wat is ermee?' Vraag ik aan Max.
'Ga de auto eens in.'
'Nee waarom zou ik?'
Dan duwt Max me in de auto. Hij slaat de portier dicht en gaat aan de andere kant ook in de auto zitten. 'What the fuck.' Zeg ik tegen hem. 'Mond dicht.' Antwoord Max. Zo rijden we weg .'Max waar de fuck ga je me naartoe brengen?' Vraag ik aan hem. Max wil niet reageren. Ik begin tegen hem te schreeuwen. Er ontstaat een ruzie. 'Max!' Roep ik naar hem. Max rijdt op de verkeerde weghelft. Max luistert niet en pakt me vast bij mijn kraag. 'Max let op!' Schreeuw ik nog. Maar het is te laat. We klappen op een andere auto. Alles wordt zwart voor mijn ogen.
*Luna*
Ik sta in mijn kamer. Ik zing mee met het liedje Iris. Dan gaat mijn telefoon. Een onbekend nummer. Ik neem op. 'Hallo mevrouw, er liggen hier twee jongens in het ziekenhuis. De ene vroeg of ik u kon bellen. Zijn naam is Jake Verhees.' Zegt een mannenstem aan de telefoon. 'Fuck, waar is het ziekenhuis?' Antwoord ik. De man geeft het adres. Ik pak Janes auto en rijd zo snel mogelijk naar het ziekenhuis.Ik loop de ziekenhuiskamer binnen. Oh.My.God. Daar ligt Jake. En Max. Oh god, wat hebben ze nou weer uitgehaald? 'Hey jongens.' Zeg ik tegen Jake en Max. 'Hey Luna.' Zegt Jake vrolijk. Hij zit helemaal onder wonden. Max zegt niks. Een verpleegster komt naast me staan. 'Ik neem aan dat u Luna Rommelse bent?' Vraagt ze. 'Inderdaad. Wat is er gebeurd?' Vraag ik nerveus. 'Meneer Verhees en meneer Vledhuijzen hadden samen een auto ongeluk. Meneer Veldhuizen lijdt aan geheugenverlies.' Vertelt de verpleegster. Dan loopt ze weg. Jake kijkt me aan. 'what the fuck, hebben jullie uitgespookt?!' Vraag ik boos aan Jake en Max. Jake zucht. 'Max en ik gingen rijden en we kregen ruzie. Toen lette Max niet op en reed hij tegen een andere auto aan.' Antwoord hij zuchtend. Ik kijk nogmaals naar Jake en Max. Jake zit onder de wonden en ik zie hier en daar nog bloed. Max daarin tegen heeft een hechting in zijn hoofd. Ik wil niet weten hoe ze erbij lagen voor ik kwam. 'Wie ben jij?' Vraagt Max zacht. 'Je herkend me niet meer?' Vraag ik zuchtend. Hij schudt zijn hoofd. 'In ieder geval weet je hoe je moet praten.' Zegt Jake nijdig tegen Max. Max roept iets naar Jake. 'Koppen dicht jongens!' Schreeuw ik naar ze. Max en Jake kijken gelijk op. 'Hou je erbuiten!' Schreeuwt Max. Even heb ik de neiging om hem op zijn hoofd te slaan. Maar ik hou me in. 'Pima, als jullie me niet nodig hebben, ga ik weer.' Zeg ik tegen Max en Jake. En ik wil de kamer uitlopen. 'Wacht!' Roept Jake. 'Luna, Max heeft gewoon geheugenverlies. Hij weet niet wie je bent.' Zegt hij. Ik knik en loop de kamer weer in.
Ik zit op een krukje bij het raam te wachten terwijl de verpleegster binnen komt. 'Hallo mevrouw Rommelse, meneer Verhees mag naar huis. Meneer Vledhuijzen moet nog hier blijven. Zou u hem kunnen helpen met zijn geheugen terugkrijgen?' Vraagt ze aan me. 'Ja hoor. Dat lukt wel! Ik kijk wanneer ik kan beginnen.' Antwoord ik.
Ik zit met Jake in de auto. Jake heeft me net alles uitgelegd. 'Oh god. Serieus? Hoe kinderachtig zijn jullie?' Vraag ik aan hem terwijl ik rijd. De politie komt achter ons rijden. 'Fuck, de politie!' Roep ik naar Jake. 'Switchen van plaatsen.' Zegt Jake kalm en we switchen van plaatsen. De politie vraagt ons om te stoppen. Jake geeft zijn auto rijbewijs en we mogen verder rijden. 'godverdomme, ik zag even mezelf in de cel zitten.' Zeg ik lachend. We rijden verder en Jake legt zijn hand op mijn bovenbeen. Ik sla zijn hand eraf. 'Sorry hoor mevrouw.' Zegt Jake sarcastisch. Rustig rijden we verder.
*Jake*
Ik loop de kamer binnen. Luna moet mij in de gaten houden. Gelukkig vind ik dat geen probleem. Ugh allemaal door die Max zit ik onder wonden en bloed. Het liefste sla ik hem. Luna is even eten halen in de kantine. Er wordt op de deur geklopt. 'Hey ik ben het Moon.' Zegt de stem. Ah de Moon waarmee Luna ook bevriend is. Ik open de deur en ze kijkt me verschikt aan. 'Sorry, is Luna er niet?' Vraagt Moon terwijl haar mond ophangt. 'Je vangt vliegen.' Zeg ik en Moon sluit snel haar mond. 'Luna is even in de kantine. Ze is zo terug, kom binnen.' Zeg ik glimlachend. Dat wil ik natuurlijk niet. Ik wil alleen zijn met Luna, maar ik kan soms wel aardig zijn.Luna loopt de kamer binnen en Moon springt gelijk op. 'Luna! Kom eens.' Zegt Moon snel. Luna geeft het eten aan mij en loopt met Moon naar de badkamer. Ik ben zo stil mogelijk. Ik hoor de woorden vechten, wonden en jongen vallen. 'Luna laat je hand is zien.' Hoor ik Moon zacht zeggen. Ik weet bijna zeker dat Luna haar hand laat zien, want Moon zucht. Het gesprek gaat verder maar ik hoor niks meer.
'Dag Moon!' Zegt Luna vrolijk en Moon loopt de deur uit. 'Dus Luna, ik heb jullie gesprek half gehoord en ik wil weten wat er was.' Zeg ik serieus tegen Luna. Luna doet de kamerdeur dicht en gaat op het bed zitten. 'Ach een voorval met Moon en een jongen.' Zegt Luna kalm. 'Luna laat je hand zien. Ik hoorde Moon namelijk zuchten.' Zeg ik zo overtuigend mogelijk. Luna zucht en laat haar hand zien. Haar hand heeft over wondjes. 'Hoe kom je daaraan?' Vraag ik aan haar. Luna antwoord dat ze ruzie had met iemand. Ik geloof haar niet. Ik ga het straks maar eens aan Moon vragen. Luna pakt haar laptop en start de serie Ginny en Georgia op. Ik eet mijn eten op en ga vervolgens naast haar zitten. Ik sla mijn arm om Luna heen. 'Zorg dat je niet in problemen komt, oké?' Zeg ik zacht tegen haar. Ze knikt en negeert me daarna.
Ga proberen vandaag nog iets verder te komen:)
Xx schrijver
JE LEEST
My Roommate The Badboy (niet af)
RomanceLuna is 17 en net nieuw op school. Ze verhuisd altijd na een poosje door haar vaders werk. Dit keer is het een internaat Terwijl ze op haar nieuw school vriendinnen probeert te vinden wordt ze verliefd op de badboy van school genaamd Jake. Natuurlij...