Zamatos trikolórok
1997
Minden rendben ment azon a reggelen, minden a rendes kerékvágásban volt. A katolikus gyerekek megdobálózták George-ékat meg a RUC-t. Seámus ártatlan civilek nyugalmát zavarta, miközben konfuzáltan guggolt, a sorházak tégla-kerítése mellett. Cián és Fionn ezt egy szemetes mögül nézte végig, enyhe undorral.
"Nem hiszem el, hogy az a vadbarom annyira közel ment az emberekhez" nyőgte Cián egy harisnyával a fején, kezében egy gépfegyverrel. Ezután Seámus lemászott, apja, a bölcs Mihály bőrkabátban, pincéjébe, hogy ne tehessenek ellene rendőrségi feljelentést. Ott volt a kezében egy indokolatlan armalite. Délután Seámust magára hagyván, a három fivér angol birkákra vadászott és közben eltettek több britet lábalól, akiket ezután ott hagytak. Sinéad is csatlakozni akart, de neki azóta is, csak a kispisztoly maradt, mert nem lett neki armalite-ja (ez még 1997-ben volt, a George ölő 2000 előtt). Később Seámus, Billy és az ifjabbik Danny elmentek egy agresszív tüntetésre.
"A baloldali Molotov-koktélt vagy a jobboldali Molotov-koktélt válasszam? " Érdeklődött Seámus, miközben mellette Billy, már támadásra készen kuporgott a barikádok mögött. El is dobott Billy egyet, fel is gyulladt egy rendőrautó. Eztán a három fivér beszívárgott egy protestáns szomszédságba, Kül-Belfastban. Megkezdték a sortűzet elrettentés képpen, míg a hátuk mögött Padraig egy revolverrel, konfuzáltan nézte őket végig. Volt nála egy vonalzó is, de az lényegtelen.
"Jó illatú ez a trikolór... " jelentette ki a bölcs Mihály, aki kivételesen nem bőrkabátban volt, a tüntetésen. Seámus azóta is tanácstalanul forgolódott a tömegben.
"Jézusom, fater, most ne a zászlót szagolgassad! " Nyilatkozta
Másnap reggel Seámus egyedül járta a hegyeket. Nagyon nagyok voltak és különösen felhősek voltak ezek a felhők. Össze futott hát a 3 fivérével, akik, már megint a birkákat lőtték, pedig dolgozniuk kellett volna. Este, már DPM álcamintában lövöldöztek, csak a régi és az új verziót egyszerre vették fel, mert Sinéad nővérük megsértődött és nem volt hajlandó tovább mosni rájuk. Este az összes fivér együtt felmentek a hegyre, ahol, már minden kevésbé volt felhős. Utánuk ment a szomszéd Kieran is, aki felmászott egy fára, mert Sinéad nélkül nagyon unatkozott. Este a 4 fivér, arra ért haza, hogy az apjuk, már megint az Ír nemzeti lobogót szagolgatja.
Itt a vége, fuss el véle, szaladj vele Köcskemétre!
ESTÁS LEYENDO
Novellák És Estimesék
Historia CortaNovelláim és történeteim és befejezetlen könyveim összessége egy helyre sűrítve