Estimese 1. - Frigyes álom utazása (2022)

3 0 0
                                    

Egyszer volt, hol nem volt, volt egy ember, aki nagyon szerencsétlen volt. Úgy hívták Frigyes. Frigyes az egyik este rájött, hogy reggel van. Ezen annyira elcsodálkozott, hogy közben valójában is este lett. Ezt meg is kommentálta. "B-betűs trágár szó." Egyszer, ez a nagyon ügyetlen Frigyes eldöntötte, hogy elindul és világot lát. Sütött magának Aldis mirelit hamuban sűlt pogàcsát. Elrakta a fekete adidas tarisznyájába, amibe a kondiba is jár és felszált a Dunaújvárosi 12-esre. A 12-es elszüpürtyölte őtet a Béketérre, ott, pedig felpattant a Pesti buszra. Elment a Délibe, ahol a jóhiszemű, segítőkész biztonsági ennyit mondott neki "Ha valaki megkérdezi, hogy van-e cigid buszjegyre, akkor kezdj el brit akcentussal angolul beszélni". Felszállt egy vonatra, aminek fene tudja milyen nyelven, mondtàk be a megállóit, de benne volt sok betű és ez jó jel volt. Így, hát Frigyes felugrott a vonatra és helyet foglalt a máv egyik dohányzó vagonjába. Egyszer, csak annyit lát, hogy egy igen méretes recycling matador, egy címeres kukoricával, odamegy egy ártatlan nőhöz és arcszerkezeten vágja. "Van-e egy cigid, buszjegyre kell?" kérdezte a szinkronizált olasz. Frigyesnek eszébe jutott a biztonsági őr bölcs tanácsa, majd ennyit mondott brit akcentussal angolul "a jó édes, kedves anyukádat", majd feldugta a címeres kukoricát, a mágnesszemű fiú végbelébe és olyant belerúgott a klumpa papucsával, hogy átcsusszant a nem-dohányzóba. A nő ennyit mondott "Frigyes, köszönöm, hogy megmentettél. Marika vagyok, a te tündér keresztanyád, kívánhatsz hármat és én ezt mind teljesítem neked". Frigyes elgondolkodott. Megigazította a huszárbajuszát, majd ennyit szólt "Először is szeretnék egy új mobil telefont, mert a régit, ma reggel-este ejtettem bele a pottyantósba". Csoda történt. Az új mobiltelefon ott volt Frigyes zsebében. "Azta! Másodszor is, szeretnék nyaralni egyet, mert a fizetésemből nem tellik rá". A tündérkeresztanya bólintott. "Harmadszorra szeretnék egy jót aludni"."Rendben Frigyes, ülj le a helyedre és húnyd be a szemedet" mondta a tündérkeresztanya, majd Frigyes mély álomra szenderedett.

Hirtelen Frigyes felébredt. 10 rendőr világított lámpával a szemébe. Nem értette mi történik, majd bevitték a laktanyába. A rendőrök halandzsául beszéltek, majd halandszául azt mondták, hogy ők elmennek megbeszélni mi legyen Frigyessel, ő addig várjon itt. Frigyes elővette a vadonatúj mobiljàt, bekapcsolta és látja ám, hogy kapott egy sms-t, amiben ez állt:

"Telekom vás víta na slovensku! Üdvözöljük a Telekom szolgálat szlovák hálózatában!"

Majd, arra jött egy gyanús úriember, aki túl sokáig volt kinn a napon, így picikét szédelgett, megállt majd elszaladt Frigyes vadonatúj telefonjával.

Itt a vége, fuss el véle, szaladj vele Köcskemétre!

Novellák És EstimesékTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang