صدمت ليلى كثيرا من حديث ذلك الوقح التى لازالت تجهل هويته ..!!فكيف له ان يتحدث هكذا ،همست بصوت هادئ تخفى خلفه براكين من الغضب /انت قولت ايه؟؟!! سمعنى تانى !!
اقترب ذلك الشخص والذى لم يكن سوى ماركوس ،مبتسما ببرود وهو يردد كلامه قائلا/رهف هتيجى معايا بيتى واسمها من اسمى !!
وقفت ليلى بغضب وهى تخرج سلاحها وتوجهه نحو راسه ،فشهقت رهف بصدمه ،بينما صرخت ليلى بغضب/وتطلع مين انت ؟؟! علشان اختى تيجى معاك انت اتجننت خالص!!! انت بس لو فكرت فى دا انا هقتلك ومش هاخد فيك ساعه زمن ..!!
صرخت رهف بخوف قائله/ ليلى لا متعمليش كدا !!! نزلى سلاحك بالله عليكى متاذيش ماركوس !!دا هو ال انقذ حياتى وضحى بنفسه علشانى..
اتسعت عيناها بصدمه لاتصدق ان ماسمعته اذانها صحيح ،لاتصدق ان الشخص الذى يقف امامها الان هو نفسه ذلك الشخص المجهول الذى انقذ حياتها فى الماضى من هؤلاء الاوغاد ..
اخفضت سلاحها ببطئ ثم تحدثت بصوت خافض/انت ماركوس جايكوب!!
رمقها ماركوس بشك عندما دقق بملامحها فهو متاكد انه راها من قبل ولكنه لايتذكر .. تحدث بإستغراب قائلا/ انا اعرفك صح؟؟!
اؤمات ليلى براسها ثم تحدثت قائله/ايوه انت تعرفنى ،وانا بشكرك جدا على مساعدك ليا ومستحيل انسالك دا طول حياتى ..!!
صمتت قليلا ثم تحدثت قائله/ مش هنسى انك انقذت حياتى من الاو** ال حاولوا يسرقوا اهم حاجه فى حياه اى بنت ..!!
تحدث ماركوس بصدمه / انتى نفسها ال ودتها المستشفى صح؟؟!
اؤمات ليلى راسها ،فاكمل هو قائلا/ كنت عارف ان هيجى يوم وهقابلك فيه !! ،صمت قليلا ثم تحدث بعناد قائلا/بس دلوقتى انا هاخد رهف معايا واتمنى متقفيش فى طريقى انا بحبها ومش هقدر اسيبها بعيد عنى ،وخصوصا لو فى خطر على حياتها من ابن الشناوى ..!!
ابتسمت ليلى قليلا ثم تحدثت ببرود/ من نحيه اياد فهو كان صفحه واتحرقت من حياه رهف نهائى وال اتحرق مابيرجعش .. هو فى السجن ولو خرج عايش فمش لوقت طويل!! اما انك تاخدها معاك البيت دا مش هيحصل !!!!
رهف هتعيش مع نور وهتبقى تحت عينى وانا ال هحميها من اى مخلوق على وش الارض يحاول يااذيها !!! محدش هيقدر يآذى اختى يااستاذ ماركوس ،وال يحاول يجرب ويشوف ليلى الشفاعى بتعمل ايه؟!!!!! انا اهد جبال علشان خاطرها واهد جبال على راس ال ينزل دمعه من عنيها ..!!ابتسم ماركوس بحزن ،وكاد يخرج لولا صوت ما يعشقه جعله يتوقف مكانه..:
"استاذ ماركوس !! ممكن نتكلم شويه.."
استدار ماركوس بفرحه ثم تحدث قائلا/اكيد ..
نظرت رهف لـ ليلى ثم تحدثت بترجى قائله/بعد اذنك ياليلى عاوزه اتكلم معاه شويه ،وكمان ممكن تساليلى الدكتور هخرج امته؟؟!
ابتسمت ليلى بحب لها ثم تحدثت قائله/تمام ياحبيبتى ،كادت تذهب ولكنها توقفت واستدارت لـ ماركوس ثم رمقته ببرود وتحدثت بنبره تخفى خلفها غضبها قائله/اوعى تدايقها والا هنسى انى ممنونه ليك ،وساعتها هندمك على اليوم ال شوفتنى فيه!! انت لسه متعرفش ليلى !! بتعمل ايه!! انا اهد العالم كله لو اختى زعلت ..!!
القت عليه تلك الكلمات ببرود ثم خرجت لتحدث الدكتور ،بينما ظل ماركوس يرمق اثرها بريبه حقا اصبح يخشى تلك الفتاه ،فمن مظهرها تظهر للجميع ساذجه وغبيه ..!! ولكنها شرسه وذكيه جدا ..!!
"مالك؟؟! " ..هكذا تحدثت رهف بإستغراب من ملامح ماركوس المريبه.. استدار لها ثم همس بشك قائلا/ هيا اختك كدا على طول ،اقصد ان اى حد بيكلمها بتحط المسدس فى دماغه؟؟!!!
انا بدات اخاف منها مره تحسيها طيبه ومره تحسيها غريبه بس قويه ومرعبه فى نفس الوقت ..
أنت تقرأ
لعنه ليلى "عندما تصيبك لعنه الانتقام"_مكتمله_ (جارى تعديل السرد والحوار)
Romansaهو :_ لاابالى بما يسمى الحب ،فما هو الا شعور مزعج فقد يجبرك على الاهتمام بحبيبتك يجبرك على تلبيه طلباتها ک اميره ترغب بالدلال .. ولكن تلك العزوبيه هيا اروع بكثير لاتبالى بآحد فقد تعش حياتك كما تريد .. هي :_ اقتحمت احصان قلبى لتحطمها لاشلاء صغيره ، ل...