08 - akhir tak bahagia

82 17 35
                                    

Dari banyaknya insan didunia Mengapa dirimu yang aku sangka Bisa temani hari - hariku yang tak selalu indah Walau kita tidak bisa bersama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dari banyaknya insan didunia
Mengapa dirimu yang aku sangka
Bisa temani hari - hariku yang tak selalu indah
Walau kita tidak bisa bersama

LANGKAH kaki Hanief berat memasuki area Istana . Aleya bersama gaun pengantinnya yang sedang duduk berehat ditaman istana dihampiri . Wajah gadis itu kelihatan kusut seperti sedang memikirkan sesuatu .

" Aleya " kepala gadis itu mendongak memandang wajah Hanief . Suara tangisan mulai keluar walaupun perlahan .

" Maaf .. aku tak dapat pertahankan hubungan kita " Hanief berusaha untuk menahan tangisnya .

" Hanief , kenapa kita tidak bisa bahagia ? . Kita bisakan ? Kamu boleh bersama dengan saya  selamanya disini . Saya gamahu nikah sama Jenan "

Terluka dan menangis , tapiku terima semua
Keputusan yang telah kau buat
Satu yang harus kau tahu
Ku menantikan kau tuk kembali

" Kita berbeza Ale , berbeza dari semuanya . Kita tak mungkin akan bersama "

" Kalau aku menadah tangan ketika berdoa tetapi kamu merapatkan tangan ketika berdoa . Itu sudah cukup sakit untuk aku Ale "

Aku untuk kamu , kamu untuk aku
Namun semua , apa mungkin
Iman kita yang berbeda

Tuhan memang satu
Tapi kita yang tak sama
Haruskah aku lantas pergi
Meski cinta takkan bisa pergi

" jika aku lautan dan kamu langit, maka cinta kita adalah hujan yang hanya dapat menghubungkan, bukan menyatukan "

Jenan dari jauh hanya memerhati , dia tahu Aleya ingin memeluk lelaki itu tetapi tidak boleh kerana larangan agama Hanief . Gadis itu hanya mampu menangis tanpa bersuara .

" Hanya satu kata saya mahu ungkapkan . Hamasah buat kamu . Semoga bahagia , jangan memikirkan tentang aku . Aku baik - baik sahaja . Terima kasih untuk dua minggu yang bermakna ini . Aku tak akan lupakan kenangan kita bersama "

" suatu saat nanti , mari bertemu kembali sebagai dua insan yg diperbolehkan semesta untuk bersama . Janji ya ? " Gadis itu mengangguk kemudian tersenyum nipis .

" Selamat tinggal akhir tidak bahagia " Hanief meminta izin untuk pulang ketempatnya semula . Dia tidak sanggup melihat majlis perkahwinan Jenan dan Aleya .

" Selamat tinggal juga lelaki didalam hujan " tutur gadis itu perlahan .

“ Walaupun kisah kita tidak berakhir dengan indah , terima kasih kerana telah singgah . Pertemuan singkat ini telah membuat aku kenal erti kehidupan sebenar ”

----------THE END----------

☆ alhamdullilah akhirnya tamat juga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

alhamdullilah akhirnya tamat juga .. maaf jika cerita ini tidak sesuai dengan ekpetasi anda .. mahu tanya , okay ke cerita ni ?

Hujan Where stories live. Discover now