Ketujuh tujuh Raja2 Elemental berkumpul di dalam sebuah bilik yang mempunyai meja bulat yang besar.
Raja Earthquake, Lightning, Tornado, Fire, Snow, Leaf dan Solary.
Juga para permaisuri, iaitu Permaisuri Kristal, Eliya, Aina dan Naura."Nampaknya, mereka semakin berani" Snow memandang satu persatu penghuni di dalam bilik itu.
"Kita kena buat sesuatu! Jika tidak mereka akan cuba dan terus mencuba untuk membuka ruang antara dimensi "-Permaisuri Eliya.
"Kita takda masa, Earthquake kita kena cepat! " Raja Lightning memandang Raja Earthquake dengan sangat tajam tapi nampaknya Raja Earthquake tidak menumpukan perhatian sepenuhnya.
"Weh, kau dah kenapa? Kau fikirkan pasal apa? "-Tornado
"Bila difikirkan balik... Mereka takkan mampu buka pintu antara dimensi kecuali... " Semua mata tertumpu pada Raja Earthquake.
"Kecuali kalau mereka jumpa buku milik Ahli Sihir terkuat dan terhebat iaitu buka coklat Tok Aba... Cuma buka itu saja yang dapat membantu untuk membuka ruang antara dimensi "-Earthquake
"Dan kalau dia orang dapat pun buku tu belum tentu mereka dapat buka pintu dimensi " kali ini semua mata tertumpu pula kearah Solary.
"sebab buka tu cuma boleh difahami oleh keturunan Elemental dan... Orang2 yang mempunyai darah vampira"-Solary
"bukan kerajaan kegelapan banyak vampira ke?"- Permaisuri Aina
"Bukan maksud aku yang cuma ada darah vampira bukan vampira"-Solary
Tiba2 pintu bilik itu diketuk dan seseorang masuk.
Ain menunduk hormat sebelum memandang para Raja dan Permaisuri dengan serius."Kenapa Ain?"-Earthquake
"Ayahanda, buka yang di maksudkan ayahanda adalah buka yang mempunyai bahasa latin di hadapan kulit buku bukan?" Semua disitu terkejut mendengar soalan Ain.
"Macam mana...??"-Permaisuri Naura
"Nampaknya, buku tu ada di dimensi ini" dan sekali lagi mereka terkejut.
"Apa maksud kamu?"-Tornado
"Gempa... Gempa Adalard mempunyai buku tersebut"
"Apa?! Tak mungkin!! Macam mana dia boleh ada buku itu?! Mustahil, jangan cakap mereka bukan dari dimensi ini"- Snow
"Bila di fikirkan balik,mereka memang nampak pelik... Ain ayahanda ada misi untuk kamu! Ayah nak kamu siasat sapa mereka dan kalau boleh lindungi buku itu dari jauh"- Earthquake
"Baik ayahanda!" selepas itu Ain pun keluar dari bilik itu.
"Hmm, Kaizo!" Earthquake memanggil Kaizo iaitu Jeneral dan Ketua bagi askar2 kerajaan Tanah.
"Ye, tuanku" -Kaizo
"Saya nak kamu pergi ke akedemi dan..."Sementara itu di kerajaan kegelapan.
Kelihatan dua gadis sedang menghadap Raja Shadow."Dianna, Ifa... "-Raja Shadow
Dianna dan Ifa menunduk hormat lalu tersenyum sinis.
"Jangan risau kami tidak pernah menghampakan"
Sementara itu,
Kelas Red Kristal (1) sedang fokus memandang cikgu di hadapan. Hari ini mereka mempelajari tentang penggunaan kuasa Magis.
Tiba2 satu pengumuman menarik perhatian mereka."Di minta Halilintar, Lilyana, Blaze, Gempa, Fayra, Dark, Clover, Fang, Ying dan Marsha ke bilik pengetua sekarang! Saya ulang!! Di minta Halilintar, Lilyana, Blaze, Gempa, Fayra, Dark, Clover, Fang, Ying dan Marsha ke bilik pengetua sekarang!!"
Semua mata terus memandang Fang , Clover dan Gempa.
YOU ARE READING
Friends Power
FantasyHalilintar, Taufan, Gempa, Blaze, Ais, Thorn, Solar dan Dark telah disedut ke dalam sebuah buku lama. Mereka berlapan telah disedut masuk ke dalam deminsi. Pelbagai rahsia sukar dipercayai yang harus mereka bongkakan. "What the hell is this?! Kita...