Bab 10

906 91 14
                                    


(Ain Sikp perlawanan Dark and Taufan ya....)

Perlawanan antara Dark dan Taufan tidak bergitu sengit.

(Cuba korang teka sapa menang?)












Misti korang ingat Darkkan?
































Ok² ya memang Dark yang menang manakala Taufan sudah pengsan akibat serangan Dark yang sangat menyakitkan dan menakutkan itu.

Sekarang perlawanan Blaze dan Rachel sudah berlangsung.

Blaze membaling bola berapinya kearah Rachel manakala Rachel dengan hanya berfikir sahaja dapat menukarkan bebola api itu kepada bebola air membuatkan orang disekeliling tergaga sambil bertepuk tangan kerana kehebatan yang sangat menajukkan itu.

"Macam mana?"-Thorn

"Telekinesis Diterjemah daripada bahasa Inggeris-Psikokinesis, atau telekinesis, adalah kemampuan psikik yang dikatakan membolehkan seseorang mempengaruhi sistem fizikal tanpa interaksi fizikal. Eksperimen psikokinesis secara historis dikritik kerana kurangnya kawalan dan kebolehulangan yang betul"-Semua memandang Solar dengan pandangan kagum.

" wow, otak kau macam komputer.... Cuba terangkan lebih terperinci dan senang untuk difahami"-Marsha

"Telekinesis mengerakkan objek dengan menggunakan tenaga minda secara saintifik. Faham?"-Solar.

Semua menganguk faham sebelum memandang semula pertarungan Blaze dan Rachel.

"Tenaga Telekinesis terhasil dari arahan minda. Ia menebitkan tenaga atom  yang halus  pada fizikal. Dan tenaga ini tidak melibatkan kuasa ajaib mahupun roh tenaga ini datang dari tenaga diri kita sendiri"-Solar

" kalau tenaga ini datang dari arahan minda ada tak kemungkinan yang Rachel juga boleh mengawal seseorang dengan mengunakan kuasa Telekinesis? Well kalau kuasa ni boleh kawal sesuatu why not kalau tenaga ini juga boleh kawal manusia kan?"- Halilintar.

Semua sekali lagi memandang Solar membuatkan Solar sedikit berpeluh.

"Yang...tu aku tak pasti. Kalau nak pastikan Rachel kena betul² percayakan diri sendiri"-Solar

" kenapa pula?"-Ais

"Sebab kuasa ni cuma hujut apabila seseorang itu betul² mempercayai diri sendiri"-Solar

" tapi bukan memang Rachel dah memang percaya diri sindiri ke?" Semua mengusap dagu masing² sebelum.

"WHHAAAAAAAHHHHHHHHAAAAA!!!!!!" Kelihatan Blaze mengejar Rachel dengan bebola apinya.

"Sini kau!!!!"-Blaze

" maaf Blaze aku tak sengaja!!!!!" Rachel lari menyelamatkan diri dari Blaze yang sedang mengamuk seperti lembu jantan yang sedang marah.

"Adeh, dia orang ni tengah lawan ke main?"-Clover

"Clover tolong!"-Rachel

Rachel terus menyorok dibelakang Clover.

" eh² kau ni tengah lawan yang lari gik aku asal tak pasal² aku pula kena serang"- Clover

"Ok² aku mengaku kalah! "-Rachel

" Kau fikir dengan maaf kau aku akan maafkan kau?! Gerr!!! Habis basah baju aku!!!"-Blaze

"Hmm, bukan sengaja pun"-Rachel

" ceh, apa² lah!" Blaze terus pergi menuka bajunya yang basah.

"Jap kenapa pula baju Blaze boleh basah? Bukan ke kuasa dia api? Kau mana ada kuasa air ,  air tu datang dari mana?"-Dark

Friends PowerWhere stories live. Discover now