Dark dan Gempa baru sahaja keluar dari bilik pengetua akedemi.
Kawan² mereka yang lain sudah lama menunggu kedatangan mereka.
"Amacam?"-Blaze
" Huh,aku kena tahan 2 minggu sebab keluar dari akedemi dengan sengaja tapi Gempa kena tahan seminggu je sebab masa tu dia kena pukau dengan ahli sihir tak guna tu" Gempa yang berdiri di belakang Dark menundukkan kepala kerana rasa bersalah.
"Sorry,abang Dark... Semua ni salah Gempa" Dark mengusap rambut² Gempa.
"Taklah,bukan salah kau pun... Best apa kena tahan 2 minggu tak payah belajar"-Dark
" weh,kalau macam tu aku nak kena tahan jugalah!" Taufan dan Blaze sudah merancang rancangan agar mereka juga ditahan.
"Haahkan, boleh aku tidur lama sikit"-Ice
" Kawan sapa ni? Kawan kau eh... Yana?"-Ameliana
"Huh, tak kenal aku"-Lilyana
" korang ni tak baik lah ponteng kelas"-Fayra
"Ya lo! "-Ying
" yalah..." Dark,Blaze,Taufan dan Ice hanya mampu memeluk tubuh dan membuat muka menyampah.
"Korang tak nak cerita ke apa jadi sebelum kami datang?" Gempa dan Dark memandang antara satu sama lain sebelum memandang Solar semula.
"Umm,macam ni... "-Gempa
Flashback~
"Jom kita kena pergi dari sini cepat!"sebelum sempat Dark dan Gempa melangkah tiba² ada seseorang muncul dengan senyuman menakutkan.
" hah!? Apakah?!!!"-Dark dan Gempa.
"Kau!!!" Dark memandang orang itu dengan tatapan membunuh.
"KAU!!!
Kau sapa?"-Dark
Krik...Krik...Krik
Gempa menepuk dahinya kuat apabila mendengar kata² Dark tadi manakala orang itu sudah mengengam tangan geram.
" ceh,buat suspend je!"
"Apalah abang Dark ni..."-Gempa
" apa?"-Dark
"Sudah dengan lawak karut kau! Masa macam ni pun nak main²!"
"Jawab lah soalan aku dulu... Kau sapa?"-Dark
" abang! Tu kan ketua tentera Kerajaan cahaya takkan abang tak perasan? Dan dia ni pengikut setia raja Shadow"-Gempa
"So... Maksudnya dia ni penghianat lah? Kan dia pengikut setia raja Shadow"-Dark
Krik...Krik...Krik
" haahlah kan"-Gempa
"Ceh! Korang dua ni memang nak kena!" orang jahat itu atau lebih dikenali sebagai Borara memandang Dark dengan tatapan tajam seperti pisau yang baru diasah.
"Bebola lohong hitam!!! Hiak!!" dengan sekali petik beratusan bebola lohong hitam yang sebesar bola sepak menuju kearah Gempa dan Dark.
"Ceh! Mudah! Pelindung perisai kegelapan!" Dark membuat sebuat pelindung kegelapan yang besar untuk melindungi Gempa dan dirinya sendiri.
"Penakut! Keluar dan hadapi aku!" Borara mengeluarkan pedang ungu gelap yang panjang dan sangat tajam.
Sekali libasan pelindung kegelapan itu terus musnah bersama letupan yang agak besar membuatkan Gempa dan Dark terpelanting jauh dan terpisah.
Borara menyerang Dark dia juga sempat menyeru Demon² jahat untuk menyerang Gempa.
"Sihir pemusnah... Belahan pedang" beribu pedang membelah Demon² itu.
Gempa memandang perlawanan antara Borara dan Dark yang agak hebat dan mengagumkan itu.
Tiba² Gempa perasan bahawa salah satu Demon itu mempunyai mata yang agak unik.
Mata berwarna merah dan terdapat garis kecil bewarna hitam.
Gempa memandang Demon itu lama.
"Kenapa Demon tu je yang...
Tak buat apa²? Dia pandang apa tu? Kenapa dia pandang belakang? Jangan²..." Gempa memandang belakang dan dapati terdapat banyak vampira yang memandangnya dengan senyuman menyeramkan seperti bersedia hendak menekam mangsanya.
"Tak guna! Vampira... Ni yang susah ni... Sihir pengembuhan"-Gempa
Sementara Dark masih cuba mengelak dari terkena pedang Borara.
Tiba² Dark terjatuh apabila terkena sedikit hujung pisau. Walau sedikit tapi darah yang keluar sangat banyak.
Dark memegang kesan luka itu untuk menahan Darah dari terus keluar.
Borara terus menghalakan pedangnya kearah lehir Dark membuatkan Dark menutup mata.
Selepas beberapa saat kemudian Dark membuka matanya semula.
Lighting memandang Borara tajam.
"Dasar penghianat! Nah ambil kau!"
"Ra...raja Lighting..."-Dark
Ok itu je... Sorry pendek sangat :)
YOU ARE READING
Friends Power
FantasiHalilintar, Taufan, Gempa, Blaze, Ais, Thorn, Solar dan Dark telah disedut ke dalam sebuah buku lama. Mereka berlapan telah disedut masuk ke dalam deminsi. Pelbagai rahsia sukar dipercayai yang harus mereka bongkakan. "What the hell is this?! Kita...