Seperti yang dijanjikan, Hunter hanya menemaninya sampai ke simpang jalan rumahnya sahaja.Lelaki itu menghilangkan diri selepas dia selamat pulang ke rumah.
Adresia Dania duduk diam sebentar di dalam kereta.Dia masih gugup dan lemah semangat sebenarnya.Kejadian tadi mengingatkan dia apa yang berlaku 4 tahun lalu.
"Haih.. Asyik-asyik Hunter yang datang selamatkan aku" keluhnya.
Sudahlah dia banyak terhutang budi dengan lelaki itu.
Tok tok
Adresia Dania terperanjat mendengar ketukan di cermin tingkapnya.Zuhayr Fawaz!
"Nia? Keluar" arah suaminya.
Perlahan-lahan dia membuka pintu kereta.
"Thank god! Kau pergi mana hah balik lambat?! " marah Zuhayr Fawaz risau.
"S-saya..tadi saya balik sorang-sorang lepastu hiks" Adresia Dania mula teresak semula.
Tubuhnya menggigil kecil menandakan dia masih trauma dan terkejut.
Zuhayr Fawaz yang sedar ada benda yang tidak kena terus menarik tubuh isterinya ke dalam dakapan.
"Shushh it's okay, I'm here cherry" dia mengusap lembut belakang tubuh Adresia Dania yang terhenjut-henjut menangis.
Zuhayr Fawaz menunduk mendukung isterinya masuk ke dalam rumah.
"Tell me... What the fuck has happened back there? " soalnya datar.
"Saya tak tahu... Saya tak kenal diorang.Tiba-tiba kereta Honda Hilux potong and block kereta saya masa on the way balik sini" terang isterinya perlahan.
"Dia ada apa-apakan kau tak? " Zuhayr Fawaz kalut memeriksa tubuh isterinya sebelum Adresia Dania menahan tangan suaminya.
"Tak.. Tak sempat.Ada orang tolong sekali.Dia siap teman saya sampai ke simpang rumah" beritahu Adresia Dania.
"Siapa? Kau kenal? ".
"Kenal, kawan saya Hunter.Dia juga yang tolong saya 4 tahun lepas masa saya hampir dirogol" ceritanya.
Zuhayr Fawaz mengangguk faham.
"Nanti kenalkan aku dekat dia.Aku nak berterima kasih dengan dia sebab dah tolong wife aku" ajak Zuhayr Fawaz.
"Tengoklah macam mana... Saya pun dah jarang jumpa dia" balas isterinya.
"Dah jom, aku mandikan kau.Mesti kau lemah lagi" suaminya menarik lembut lengannya supaya mengekor.
Dia turutkan memandangkan dia masih penat dan lemah.
"Kau stay rumah ye cherry... Take two days off.I know you need it" arah Zuhayr Fawaz.
"Tapi saya-".
"Jangan risau, kejap lagi ada orang temankan kau dekat rumah.Lepasni kau nak pergi mana-mana dia akan ikut" terangnya sambil mengelus lembut pipi mulus isterinya.
Adresia Dania mengangguk patuh.Dia membetulkan kolar baju kemeja suaminya sebelum menghantar Zuhayr Fawaz ke muka pintu.
Ding dong
"Yes? ".
"Saya pembantu yang diupah olwh Dato Fawaz.Puan panggil saya Mimi" Mimi memperkenalkan dirinya pada isteri majikannya.
"Oh awak.Ye suami saya ada cakap tadi.Marilah masuk" Adresia Dania mempelawakan wanita itu ke dalam rumah.
"Puan tinggal sorang ke?".
YOU ARE READING
The Faceless Man
AksiKarya Kelima "Tolong! " jerit Adresia Dania. Dia berlari sekuat tenaganya.Dia perlu selamatkan dirinya segera! "Ah!" nasibnya malang bila dia tersadung dan jatuh ke jalan tar. "KAU NAK LARI MANA HAH?! " laung satu suara lelaki. Dia cepat-cepat ba...