Gonosz a tenger alatt 2. rész

164 31 4
                                    

Vladimir óvatosan megnézte az oxigén mennyiséget. Kezdett kifogyni a levegőből és a cápa még mindig itt volt. Reménykedni tudott csak, hogy a férje már kitalált valamit. Bármit csak nem azt, hogy utána ugrik, mert annak biztos, hogy rossz vége lesz. Már kezdett volna pánikolni, amikor a semmiből megjelent egy másik csónak és valami gépet dobtak be a vízbe. A nagy hal hirtelen irányt váltott és elúszott a nyílt víz felé. Vladimir alkalmasnak találta a pillanatot, hogy kibújjon rejtekhelyéről és felússzon a felszínre, arra azonban nem számított, hogy az állat visszafordul és támad. Vladimir sérült már meg nyomozások során, meglőtték, elcsúszott, lezuhant, de mindet megúszta egy kisebb sérüléssel. Most azonban nem emberek támadták, hanem egy nála több, mint három méterrel nagyobb ragadozó éles fogakkal. Mindent beborított a vörös vér és a detektív hamarosan eszméletét vesztette.
- ...em! ...ívem! Szívem! - hallatszott tompán. Minden nehéz volt és vizes, de ahogy egyre jobban magához tért a fájdalom is egyre erősebb lett. Vladimir sikítva tért magához, ahogy két fiatal lány erős nyomással akadályozza a karja súlyosabb vérzését. Férje ott térdelt felette és próbálta megnyugtatni, de úrrá lett rajta a pánikroham. Pedig mindössze öt percig volt magánál amíg kiértek a partra és ott már egy mentőautó várta őket. A detektívet elszállították a kórházba ahol összevarrták a sebeit. Tizenhét öltés kellett mire a karja újra a régi volt, de csak másnap tért magához az ágyban, ahol férje és kislánya már várta.
- Apuci!
- Szívem! Hála istennek! - ugrottak oda mellé. Katy nyomott egy puszit apukája arcára, míg Igor egy csókot a szájára. - Ezennel férji hatalmamnál fogva megtiltom, hogy valaha búvárkodni menj! - mondta határozottan, de látszott, hogy alig tudja visszatartani a könnyeit. Ekkor lépett be a szobába Dr. Murry.
- Szia! Felhívtak, hogy jobban vagy! Annyira sajnálom, a riasztónak el kellett volna kergetnie a cápát. - sajnálkozott a doktornő.
- Milyen riasztó? Mi történt? - kérdezte Vladi kicsit feljebb ülve az ágyon, és magához ölelte Katyt.
- Láttuk Katyvel, hogy elmegy mellettünk egy csónak és aztán a cápauszonyt. Először a rendőrséget akartam hívni, de aztán eszembe jutott Dr. Murry.
- Jól tette, hogy engem hívott. Van egy csapatom ilyesfajta esetekre, az állatvédelmisek és a rendőrség tagjai voltak. Igor felhívott minket, hogy egy cápa, amit szándékosan csaltak oda lent tart téged. Mi oda siettünk és bedobtunk egy cápariasztót a vízbe. Ez olyan elektromos impulzusokat bocsájt ki, amire a cápa érzékeny, ezért elúszott volna.
- De türelmetlen voltam és nem vártam meg, amíg elég messze megy. Nem a ti hibátok. - mondta nyugodtan. Igor eddig bírta és könnyeket megeresztve ölelte magához szerelmét.
- Vladimir, annyi mindent csináltunk már együtt, ami veszélyes volt, de ezt mindig együtt csináltuk! A gondolat, hogy most majdnem odalettél halálra rémisztett. Te vagy a mindenem, ne csinálj ilyesmit többé! - szipogta.
- Jól van, drágám. - ölelte vissza a szőke. Katy is befurakodott az ölelésbe.
- Akkor én mindenkinek megtiltom! - mondta nevetve, mire a teremben lévő össze ember elnevette magát.
- Láttátok a csónakot, ami bedobta a halakat? Ezt szándékosan tették, szétvágott haltetemek és halvér volt a zsákban, amit bedobtak. - mondta Vladimir komolyra váltva a szót.
- Nem láttuk, csak annyit vettem észre, hogy motorcsónak volt. - mondta Igor.
- A rendőrség is itt van. Fel akarnak tenni pár kérdést. - mondta a doktornő. Egy perc múlva már valóban két egyenruhás rendőr állt bent a kórteremben és kérdéseket tettek fel. Persze, amint megtudták, hogy a híres detektív, Vladimir Moon az, akit megtámadott egy cápa, sokkal készségesebbek lettek.
- Rendben, nekünk csak ennyi volt mára, ha bármire szüksége volna még, kérem forduljon a rendőrségre. - mondta az egyik, ám a másik megvárta, amíg a társa kimegy és odahajolt a sérült detektívhez.
- Ha kiengedik szerintem kérdezze ki az ellopott csónak tulajdonosát.
- Miért?
- Én írtam a feljelentést. Kimentem hozzá és mindent leírtam, de miközben a jelentést írtam egy 120 centis TV- t csomagolt ki. Vadonat új volt, biztos megért vagy 100 000 dollárt.
- És?
- Honnan szerzett egy könyvelő egy több ezer dolláros TV-t rögtön egy nappal azután, hogy ellopták a motorcsónakját? - kérdezte. A detektív és a felügyelő arcán azonnal átfutott a felismerés. A fiatal rendőrtiszt előtt fényes jövő áll a szakmájában. Elköszöntek tőle és már csak a vizsgálatokig kellett várni.

Igor és Vladimir nyomozDonde viven las historias. Descúbrelo ahora