-Bart"𝟖"

39 13 1
                                    

-بِبرود".. لو مِش اخد إبني معايا ساعاتها هدخل المحاڪم ما بينا .
-‏"أنس رجع وقف قدامها".. إبني مِش هتاخدي يا ليل فاهمة .
-‏"قطع ڪلامهم نوح".. مفيش داعي يا أمي تروحي المحاڪمة انا موافق اجي معاڪِ .
-‏"أنس بِصدمة".. نوح انتَ عايز تسيبني
-‏"بِهدوء".. انا فضلت مع حضرتڪ فترة طويله وإڪتشفت إنّي ڪُنت حِمل ڪبير عليڪ و دلوقتي ماما جت وعايزه تعوضني ليه اقولها لأ انا موافق زي ما أديت لحضرتڪ فُرصة و معرفتش تستغلها صح أا واثق إنّي امي هتمسڪ في الفُرصة دِي بأسنانها وڪمان علشان تفضل مع مراتڪ و إبنڪ ومِش تڪون شايل همي و آه بالمناسبة مراتڪ ڪُل ڪلامها ڪان صح انا اللِي ڪُنت دايمًا اضايقها .

-‏"مرام ڪانت واقفه علىٰ السلالم وإنصدمت أڪثر مِن نوح وأنس عيونه دمعت وفضل واقف زي الصنم ونوح مسڪ ايد ليل و
خرجوا مِن البيت"

-"بِقهر".. يعني ايه جت ومِن ثانية اخدته مني و هو بِڪُل سهولة مِشي معاها "بص لِمرام" هو مڪَانش حمل عليا بالعڪس أنا في وجوده بتنفس و قلبِي بينبض جاي بعد ڪُل اللِي عملته ويقولي ڪُنت حمل عليڪ هو انا عملت ايه ها انا معملتش حاجَّة غير "سڪت شويه وبدا يستوعب اللِي حصل" غير إنّي ڪُنت بضربه وازعق في ومِش اتڪلم معاه عنده حق انّه يفتڪر انّه ڪان حِمل ڪبير عليا ڪان عنده حق .
-أنس ممڪن تهدىٰ .
-‏أنس إبنه ضاع مِن ايده وهو ڪان السبب أنس روحه راحت خلاص يا مرام .

-"أنس خرج برا البيت ومرام طلعت لإبنها اللِي ڪان بيبڪِ وڪانت فرحانه ومِش قادره تسيطر علىٰ فرحاتها وليل اخدت نوح معاها بيتها"

-إتفضل يا نوح .
-‏اللّٰه البيت حِلو اوي هو انتِ عايشه لوحدڪ .
-‏طب الحمدللّٰه إنّ البيت عجبڪ لأ يا سيدي أنا عايشه مع ماما بس ماما بتحب تقعد في بيتها بإذن اللّٰه في أقرب وقت هنروح ليها .
-‏بجد يا ماما .
-‏يا روح ماما دا جد الجد .
-‏حبيبتِي .
-‏واللّٰهِ انتَ اللِي حبيبِي ويلا بقىٰ علىٰ غُرفتڪ شوفيها هتعجبڪ جدًا .
-‏طب تعالي معايا .

-"طلعوا غُرفة من الغُرف الموجوده وعجبت نوح وفضل قاعد فيها ويتڪلم مع ليل وبتمر الأيام ونوح فرحان إنّن خلاص بقىٰ مع مامته ومفيش ضرب أو إهانه وأنس مدخلش البيت من ساعة ما نوح مِشي وڪان بيروح لبيت ليل يشوف نوح بس نوح مڪانش بيرضىٰ يشوفه وفي يوم أنس زهق مِن المحاولة مع إبنه و رجع البيت وطلع لِمرام ومرام راحت ناحيته "

-أنس حبيبِي ڪُنت فين دَا ڪُله قلقت عليڪ جامد .
-ڪُنت محتاج اقعد لوحدي يا مرام .
-ماشي ياحبيبِي أهم حاجَّة إنّڪ بِخير دلوقتي .
-"بِسخرية".. بِخير فين دَا يا مرام ابني بعد عني ومِش رضي يشوفني يا مرام وڪُل يوم بروح عنده ومِش راضي يشوفني تعبت يا مرام تعبت .
-"بِخبث".. بصراحه انتَ اللِي غلطان أصل إزاى تسيبها تاخد إبنڪ ڪدَ أو بطريقة دِي .
-‏سلامة الشوف هو انتِ مِش شوفتِي يومها وهو بيقولها إنّ عايز يروح معاها .
-‏ڪُنت اضربه أو اعمله ايه حاجَّة بس مِش تسيبُ يمشي معاها .
-‏انتِ هبله يا بت انتِ اضربه ايه وهو ڪان لسه خارج من المستشفىٰ .
-‏خلاص براحتڪ بس لمّا تڪرهُ فيڪ متزعلش في الآخر .
-‏"بشرود".. هي ممڪن تڪرهُ فيا .
-‏ايوه وليه لأ والدليل علىٰ ڪدَ إنّه مِش عايز يشوفڪ أصل مفيش ايه مُبرر يخلي نوح مِش عايز يشوفڪ غير أنها لعبت في دماغه .
-‏لأ ليل مِش ڪدَ .
-‏"بِغيظ".. وانتَ مُتاڪد ڪدَ ليه يعني .
"بِسخرية" ولأ تڪون بتحبها لسه .
-‏ها لأ لأ مِش بحبها بس هي مِش ڪدَ .
-‏انس حبيبِي الانسان بيتغير مع الوقت يعني ليل بتاعت زمان مِش زي دلوقتي افرض مِش ناويه علىٰ خير ساعتها انتَ هتعمل ايه قوم روح هات إبنڪ و اوعىٰ تسيبوا لو حتّىٰ علىٰ موته .
-‏"بِغل".. ايوة انتِ معاڪِ حق انا لازم اجيبه .

فُرصـة ولم تڪمُـلحيث تعيش القصص. اكتشف الآن