-Bart"𝟏𝟎"

35 13 1
                                    

-‏"بِخوف".. أنس أنس رُد عليا أنس .
-‏...........
-‏أنس حبيبِي قوم ما تخوفنيش عليڪَ أنس "حط إيده علىٰ راس أنس لاقىٰ حرارته عاليه" يا اللّٰه .

-"أيمن جاب قماشة ومايه ساقعة وبقىٰ يعمل ڪمادات لأنس وبعد ساعة مڪانش في ايه إستجابة وممڪن حرارته بتزيد أڪتر اتصل بِدڪتور وبعد نُص ساعة وصل وفِضل نُص ساعة جوه في الغُرفة وأيمن معاه"

-"بِقلق".. هو مالهُ يا دڪتور .
-‏الحرارة ڪانت عالية و أنا ادله حقنة و رڪبت لهُ ڪانولاه بسبب إنّه مِش بِيتغذى ڪويس حاول تهتم بيه علشان واضح إنّ نفسيتهُ وحشة .
-‏تمام شُڪراً لِحضرتڪ .

-"الدڪتور مِشي وأيمن قرب من أنس وبقىٰ زعلان علىٰ اخوه وقعد جنيه وشغل قُرءآن لغايه ما نام أما عن مرام ڪانت في بيت امها اللِي متضايقه من تصرفاتها"

-بت هو انتِ معندڪيش دم بقىٰ الراجل إبنه مات وانتِ قاعده هنا قومي فزي روحي ليِّ وقفِي معاه .
-‏يا ماما البيت عندنا في الرجالة بس امّا العزاء الستات عند اللي إسمها ليل طلقته .
-"قطع ڪلامهم دخول ابو مرام ".. في ايه مالڪم صوتڪم عالي ليه .
-‏شوف بنتڪ اللِي سايبه جوزها وجايه تقعد هنا .
-‏ڪدَ ڪدَ اخوه هناڪ فَمفيش داعي إنها تروح .
-‏"بِستغراب".. اخوه هو عنده اخوات وحضرتڪ عرفت ازاي .
-‏و انا طالع مِن العزاء حد واقفني وسال عليه وقال إنّه اخوه .
-‏اومال مجاش ليه معاه وهو بيتقدم ليا أو حتّىٰ اتڪلم عنه قدامي .
-‏لمّا سالته قال إنّه بيشتغل برا مصر .
-‏اصوت والم النّاس يقولوا الوليه اتجننت هو انا هلاحقها منڪ ولا مِن بنتڪ"بصت لمرام" قومي يا عديم الدم والاحساس لِجوزڪ .
-‏يا ماما ما انتِ سامعة بابا بقولڪ معاه اخوه انا ايه لازمتِي .
-طب وانتِ مِش موجوده في عزاء الستات ليه .
-‏علشان في بيت ليل زي ما قولتلڪ وانا عمري ما اروح البيت دَا .
-‏طب هو فيها ايه لما تروحي تعزها مِش هتخسري حاجَّة .
-‏انتِ يا ماما اللِي بتطلبِ مني أنا اروح بيتها لأ مِش هروح في حته خلاص بقىٰ يا ماما أنا هَقوم لِيونس .

-"مرام قامت لغُرفتها ونامت جنب يونس وأيمن صحي ملقاش أنس علىٰ السرير وطلع يجري برا الغُرفة وهو بيصرخ بإسمه لغاية ما لاقىٰ في البلڪونة نوح إتنهد بِراحة و راح قعد جنبه"

-مِش ڪفاية بُڪا بقىٰ .
-‏أنا اللِي موته أنا اللِي دعيت عليه وهو قال متزعلش عليا لمّا اموت أو حتّىٰ تنزل دمعه يا أيمن ؛ انا اللِي دعيت عليه أنا اللِي موته واللّٰهِ .
-‏"مڪَانش فاهم ڪلامه بس حضنه".. ممڪن تهدىٰ يا حبيبِي إنتَ ملڪش يد في اللِي حصل .
-‏طب قولي مين اللِي موته غيري طب أنا هعيش إزاي مِن غيرهُ يا أيمن .
-‏وحد اللّٰه يا أنس و يلا نقوم تعالىٰ جوه انتَ تعبان .
-‏انا عايز افضل في غُرفة نوح لو سمحت .
-ماشي بس لازم تأڪل علشان الڪانولاه اللِي في إيدڪ دِي لازم تتغذى .
-‏مليش نفس .
-‏لأ مفيش الڪلام دَا .
-‏معلش اسمع ڪلامي و أوعدڪ إني هأڪُل بس مِش دلوقتي .
-‏حاضر يا أنس حاضر .

-"أنس حط راسه علىٰ ڪتف أيمن وإتنهد بِحزن وفِضل باصص للسّماء لغاية ما نام و أيمن شاله و راقدهُ علىٰ سرير نوح وأيمن طلع وفضل قاعد في البلڪونة"

-‏البقاء للّٰه يا حبيبتِي .
-‏"ليل بوجه شاحب".. ونعم باللّٰه .
-‏قومي يا حبيبتِي نامي شويه إنتِ تعبانه مِن الصبح .
-‏لأ يا ماما انا ڪويسة .
-‏طب علشان خاطر ماما قومي نامي شويه
-‏ح حاضر .

-"ليل قامت توضت وتصلي و بعدها نامت امّا عن أنس ڪان صِحي و أيمن دخل عليه بصينية الأڪل"

-ملڪش حِجَه بقىٰ يا عم أنس لازم تأڪُل .
-‏انا مِش عايز باللّٰه عليڪ .
-‏باللّٰه عليڪ انتَ علشان مِش تتعب تاني ڪفاية تعب يلا علشان تأڪُل مِن غير ڪلمة .
-‏حاضر يا أيمن .
-‏"بدأ يأڪُل و أيمن إتڪلم".. باذن اللّٰه هَسافر انهارده اجيب حاجتي و اقيم هنا .
-‏ربنا معاڪ و يوفقڪ يا ربّ .
-‏يا ربّ يا حبيبِي .
-‏انا خلصت الحمدُللّٰه .
-‏هو دَا اڪلڪ .
-‏ڪفايه ڪدَ ممڪن تجيب الجوّال اتصل بمراتي .
-‏حاضر "وجاب الجوّال" تفضل وانا هقوم اجهز نفسي .
-"أنس اخد الجوّال وأيمن راح الغُرفة علشان يجهز نفسه للسفر".. الو يا مرام .
-‏عامل ايه يا حبيبِي .
-‏"بِضعف".. انا الحمدُللّٰه المهم انتِ ويونس و رُوحتِي عزتِي ليل .
-‏"بِقلق".. ها آه ايوه طبعًا يا حبيبِي وبعدها رُوحت عند ماما وڪُنت هاجي بس بابا قال إنّ اخوڪ معاڪ فَمحبتش اجي أنا آسفه بس قولت اخوڪ بقىٰ وانا مِش هعرف اقعد في البيت .
-‏انا مِش طلبت منڪ تبرري بس ماشي يا مرام وعلىٰ العموم شُڪرًا وتعالي علشان أڪيد محتاجڪ واخويا ماشي دلوقتي .
-‏حاضر يا روحي هقوم اجهز نفسي في امان ﷲ .

-"أنس قفل السڪة وأيمن داخل عليه وحضنه"

-ممڪن تستنىٰ علىٰ ما أمُّ يونس تيجي .
-‏حاضر يا حبيبِي .

-‏"عدىٰ نُص ساعة ومرام جت و دخلت البيت و أول ما دخلت ؛ دخلت غُرفة نوح علشان عارفه إنّ أڪيد أنس فيها وقفت بِصدمة و أيمن وقف هو ڪمان"

-"بصدمة".. انتِ .

-يُتبع..
#فُرصة_ولم_تڪمُل .

-Bart "10" .
#Maram_Ashraf_Eissa... ✍️ .

فُرصـة ولم تڪمُـلحيث تعيش القصص. اكتشف الآن