-Bart"𝟏𝟐"

46 13 1
                                    

-‏أنا السبب في موت نوح .
-‏"بعدم فهم ".. مِش فاهم يعني ايه .
-"بِخوف".. ‏أنا السبب في اللِي ڪان بيحصل ؛ أنا السبب في إنّڪ تضربهُ ٬ وفي اي ڪلمة ڪانت بِتڪسر خاطرهُ .
-‏"بدأ يفهم بس بِيڪذب نفسه".. حبيبتِي قولي إنّ ڪلامڪ غلط صح هو غلط أڪيد ما هو مَينفعاش اللِي حبيتها تڪون السبب فى تدميري .
-"بِبُڪاء".. آسفه واللّٰهِ آسفه "بدأت تحڪي ڪُل موقف ڪانت غلطانه في" انا وﷲِ مڪَانش قصدي إنّه يموت أنا قولت اسخنڪ علىٰ ليل وتروح تجيب إبنڪ ينام في حضنڪ بس مڪُانتش اعرف إنّه هيموت و إنّ غضبڪ وحش ڪدَ .
-‏"أنس ڪان واقف متجمد مِن ڪلامها".. يعني أنا وأنتِ سبب في موتهُ طب هو عملڪ ايه علشان تعملي في ڪدَ رُدِ عليا عملڪ ايه ها وجايه دلوقتي تقولي بعد ايه دَا أنتِ مِش شوية ڪُنتِ بتتعاملي معايا ببرود دلوقتي فوقتي "بتهڪم" أنا بڪلمڪ رُد عليا .
-‏"بِبُڪاء".. أنا بس ڪُنت خايف تحبه أڪتر مِن يونس وتفرق بينهم لمّا يڪبروا أنا ڪُنت خايفه واتڪلمت علشان خايفه يونس يجرىٰ ليِّ حاجَّة صدقني غصب عني .
-‏أنتِ انانية ليه ها يعني جايه تقوليلي دلوقتي علشان خايفه علىٰ ابنڪ وآسفه علىٰ ايه لو الڪلمة دِي هترجع إبني أنا هقبلها لڪن مِش هترجعه .
-‏أنس أنا وﷲِ .
-‏"بتهڪم وعيونه زي الجمر".. اخرسي مِش عايز اسمع صوتڪ فاهمه "قرب مِن مرام ومسڪ ڪفها بدموع".. قوليلي إنّڪ ڪذابه أنا واللّٰهِ هصدق .
-"بِبُڪاء".. ‏الآسف مِش ڪذابه
-‏"بِصدمة".. أنا ڪُنت بڪذّب إبني واصدقڪ و في الآخر هو اللِي ڪلامه صحيح هو قالي هتندم يا بابا لمّا تعرف الحقيقة ودلوقتي عرفت بس بعد ايه بعد ما مات خلاص "بص لِمرام بشر وقرب منها" هموتڪ زي ما موتي إبني هموتڪ يا مرام "مسڪ رقبتها ومرام بتحاول تبعد ايدهُ بس مِش عارفه" لازم اموتڪ .
-‏"أيمن رجع علشان نسي مفاتيح العربية والباب ڪان متورب ودخل شاف أنس بيخنق مرام ".. أنس .

-"أيمن قرب من أنس بسرعة بعده عن مرام ومرام ڪانت بتنهج و وقعت علىٰ الأرض وأنس بص لأيمن بغضب"

-سيبني اموتها هي تستاهل الموت سيبني
-‏"قرب منها و أيمن مِسڪ في بسرعة" .. اهدىٰ بس في ايه اهدىٰ .
-‏"بِضعف".. هي اللِي موتت نوح هي السبب هي السبب يا أيمن .
-‏"أيمن مِش فاهم حاجَّة".. طب اهدىٰ الأوّل تعالىٰ اقعد تعالىٰ .
-‏"بِتهڪم".. أبعدت ايدڪ سامع أنا لازم اموتها لازم .
-‏"مسڪهُ تاني".. اهدىٰ بقىٰ وفهمني في ايه .
-‏هي ڪانت عامل مساعد في إنّ اقتل ابني بإيدي دِي هي اللِي ڪانت السبب .
-أنا آسفه واللّٰهِ آسفه .
-"بِتهڪم".. مِش عايز اسمع صوتڪ سامعه آسفه علىٰ ايه ولا ايه ها صدقني هموتڪ لازم اموتڪ يا مرام "قرب مِن السفرة ومِسڪ السڪينة اللِي ڪانت موجوده في طبق الفواڪة و قرب مِن مرام" هموتڪ واشرب مِن دمڪ .
-"أيمن مصدوم مِن طريقة وإسلوب أنس وجري عليه ومِسڪ السڪينة و هو اللِي اتجرح".. في ايه يا أنس أنا مِش فاهم أنتِ بتعمل ڪدَ ليه اهدىٰ وفهمني .
-"بِقهر".. تفهم ايه ! تفهم إنّ مراتي هي اللِي ڪانت السبب في إنّ اضرب إبني ٬ و أنا اللِي اموته علشان بس خايفه يونس لمّا يڪبر مِش افرق ما بينهم ٬ تفهم إنّ هي اللِي قالت ليا ڪلام زي السم لما ليل اخدت نوح و أنا روحت اخده و ڪُنت متعصب بسبب ڪلامها وعملت حادثة وهو مات "بِبُڪاء" تفهم ايه يا أيمن .

فُرصـة ولم تڪمُـلحيث تعيش القصص. اكتشف الآن