40

10 1 0
                                    



"Mukhang hindi ka masaya na 3rd year kana? Tapos 4th year ang kasunod! Ano kaba!? Dapat masaya ka sa mga achievements mo sa buhay!!" I exclaimed, slightly hitting Gwen on her shoulder before taking my shot. 


"Anong masaya doon!? Med school naman nag kasunod!" she exclaimed before burying her face on the pillow, it's Saturday night now and as usual, we have a setting here in their apartment. 


"Buti nalang matatapos na kami ni Jax, kaunting kembot nalang! HAHAHAHAH!" Tobi joked, him and Jax burst out laughing. 


"Si Lory din diba? Four years lang naman ang accounting diba?" Jax asked and I nod while pouring a shot for Gwen. 


"Ang dadaya niyo! Nakakainis!" Gwen scoffed before taking her shot, 


"Si Ali daw ba? Kamusta?" Tobi asked while munching on our foods, 


"She's taking classes even summer, she said she might just study for around 7 years. She also said she only have few months on college then she'll proceed on Med school." I replied and Tobi nod, 


"Masyadong masipag sa buhay si Alejandra, baka gusto na rin umuwi." Gwen said, still a frown on her face. 


I chuckled, "Ang bitter mo! Ano ba talaga nangyari sa 'yo? Mabilis lang 'tong 1st sem, bukas-bukas magbabakasyon kana ulit." I said trying to cheer her up. Medicine is indeed a hard thing to study. 


"Ay, alam ko na kung bakit!!" Tobi exclaimed, pulling his feet towards him and sitting down on his calves on the couch. 


"Nakita niya 'yong ex niya kanina!!!" he exclaimed and my jaw dropped before Gwen stand up and started pulling Tobi's hair. 


"Walanghiya ka! Ipina-alala mo pa!! Kaya nga ako nag-aya ng inom eh para makalimot!! Hindi ka ba naawa sa akin!!?" Gwen shouted while playfully pulling Tobi's hair while Tobi and Jax burst out laughing. 


"Sorry na sissy! Akala ko naman naka-move on kana eh!" Tobi replied, Gwen stopped pulling his hair and glared at him. 


"Ekup mo!" Gwen said before sitting down on the floor, I slowly look at Gwen who's beside me. 


"May ex ka pala?" I asked, confused, "You had a boyfriend?!" I exclaimed when it hit me more. 


"Eh, eh naman!! Tobi kasi!!" Gwen whined, "Oo na, nagkaroon, pero nag break nga eh!!" Gwen almost started crying, 


I look at Tobi and Jax, confused expression printed on my face, I pointed at Gwen who's now crying, Tobi and Jax shrugged. 


"I didn't know, I'm sorry for that." I said and Gwen lift her head up. 


"Ano nga pangalan ng jowa mo?" Gwen asedk and I was stunned for a second, "Well... Inin, Rustin Landin." I replied and she nods, 

Building The Unsure (Glow-Up Series #2)Where stories live. Discover now