Drage moje nastavljamo dalje...
Prije nastavka mali disclaimer:
Nadam se da vam je od pomoći i koristi ovo što vam pišem, ako ništa da vam je barem zanimljivo i da se možete pronaći u ovim rečenicama :)
Hvala vam svima što ste i dalje ovdje i čitate ove škrabotine hahahah, cijenim to od srca doista
molim samo da ako nije bed stisnete tu zvjezdicu na kraju čisto da znam da ste tu i ako vam se neko poglavlje više sviđa od drugog bilo bi mi drago to znati u kojem smjeru da idem za dalje i isto tako to je neki lijepi oblik supporta kojeg nesebično dajete autoru :)
Isto tako ako se osjećate sigurno i ako ste voljne podijeliti svoju priču, svoj događaj, svoj problem ili situaciju be my guest (može i anonimno)
Sve u svemu HVALA VAM OD SRCA NA PAŽNJI I ČITANJU
Nakon ZP slijedi meditacija. Nju sam postepenu pokušavala uvesti u rutinu. Dosta sam i o tome čitala i isprobala sam razne meditacije. Glavna je podjela na vođene i ne vođene. Vođene znači da pratite nečiji glas, a ne vođene su uglavnom glazba, riječi, mantre...bez prisutnosti određene osobe.
Imate više vrsta:
-vođena meditacija gdje vas određeni glas/autor same meditacije vodi kroz meditaciju-govori vam i daje upute što da zamišljate i radite
-meditacija na glazbu
-meditacija na mantru
-meditacija pod tušem
-meditacija dok hodate
-afirmativna meditacija
-meditacija na udah/izdah
-chackra meditacija
-meditacija dok se tuširate
-mindufulness meditacija
-i sve ostale varijacije na meditacije
Započela sam s vođenom meditacijom s time da mi nije svaka pristajala najviše zbog glasa određene osobe te zbog poprate glazbe u pozadini. Pokazalo mi se da mi najviše odgovara muški glas i neka umirujuća glazba prirode ili mora. Nikakva frekvencija, nikakva mantra, to mi bude previše spooky. Slušala bih meditacije Safari Duha i Petre Čutuk na YouTube, njih dvije sam i prije spominjala. A onda sam otkrila aplikaciju Insight Timer koju i dan danas imam. Sviđa mi se što postoje razne kategorije meditacije s obzirom na potrebu, namjeru, dob, vaše stanje, jeste li početnik ili ne, glazbene, drevne i imaju podcaste od raznih učitelja. Podcaste još nisam slušala, ali meditacije aktivno koristim. Imate statistiku koja prati vašu aktivnost (mjesečnu, godišnju, dnevnu) i na kraju vam izračunaju koliko sve ukupno meditirate i koliko dugo ste dosljedni. Ove opcije su vam besplatne. Ako imate premium račun možete ubrzati meditaciju, možete ju prekinuti/završiti u bilo kojem trenutku i možete koristiti aplikaciju bez interneta, možete preuzeti meditacije.
Te godine kada sam otkrila meditaciju odlučila sam to ljeto pokušati meditirati prvo 21 dan, zatim 30 i onda sam stigla do 40. Nakon ljeta nisam više bila tome dosljedna jer je krenula nova godina, nova rutina, nove obveze što me dakako izbacilo iz tračnica i nekako sam ostala bez tog mira i spokoja kojeg mi je ona dala. Mislim da sam stigla do 540 dana meditacije i da najviše mogu izdržati 40 dana kontinuiranog meditiranja, po novom mogu dva tjedna. Kao što sam rekla prvo sam krenula s vođenim meditacijama, zatim sam išla na neku opciju sedam dana besplatnih meditacija za početnike, meditacija s afirmacijama, meditacija na mantru i po novom meditiram na glazbu već zadnje dvije godine odnosno na toj aplikaciji imaju presets. Nude vam jedno 10ak opcija da napravite sami svoju meditaciju i sačuvate ju, u trajanju kojem vi želite s zvukovima i glazbom koju sami izaberete od ponuđenog. To mi je super. Ostavila sam koju meditaciju od prije, vođenu i neku na glazbu koja mi melodijom paše. Vremenski se ne ograničavam nužno njihovim timerom. Meditacija se može prekinuti i prije nego se završi. Već dugo ne meditiram redovito i nisam joj baš dosljedna. Iskreno nekad mi se ne da, nekada sam malo previše nervozna, a nekada mi jednostavno nije prioritet za taj dan.
Meditiram prije nego se ustanem rijetko kada prije spavanja. Vrlo rijekto meditiram tijekom dana i to sam ako želim meditirati 20/30min- power nap,a ne želim zaspati kao da sam u polu snu. Kada meditiram gledam da sam u ravnom ležećem položaju, jedna ruka na prsa, druga na trbu, noge ispružene. Nekada meditiram u turskom sijedu, ruke opustim. I s obzirom da mi mozak radi 200 na sat, najlakše mi je fokusirati se na disanje, na udah i izdah, brojim do 10. Pokušavam staviti fokus na glazbu, kontrolirati svoj dah, misli i zamišljati neku lijepu sliku. I tako mini 5min.
Sva moja iskustva s meditacijom su bila pozitivna i nikada nisam svjedočila nečemu čudnom ili neobičnom, niti ja niti moja sestra niti frendica. S time da frendici i sestri meditacija nikako ne paše, ona njih učini nerovznima i ne mogu se baš umiriti. Ne znam je li to do njih ili do tipa meditacije, mislim da je jedno i drugo. Ja sam u početku mogla na sve i svašta meditirati, a sada mi većina toga ne paše. Nemojte se siliti, ako ne ide postoje druge metode i tehnike. Ali isto tako dajte si priliku, budite otvorene i znatiželjne. Meni u počektu isto nije baš bilo najugodnije, jednostavno je bilo previše misli koje moj um nije mogao uhvatiti i imala sam dojam da ono mogu biti 30s fokusirana i to je to. I to je uredu pogotov kada počinjete, zato je na počektu navodno dobro probati vođene meditacije jer se fokusirate na tuđe riječi, glas, upute. U početku bih redovito nakon 10/15min meditacije zaspala ili tijekom isto. To je također normalno. Jednom sam za vrijeme meditacije od 20min toliko plakala jer je emocija i sjećanje bilo toliko jako da sam jednostavno sve trebala otpustiti i to je također poželjno i normalno. Sestra nije meditirala skupa sa mnom, ali sam ju zamolila da prati moj rad tijekom tih 40ak dana. I primijetila je da sam puno smirenija i staloženija. Ja sam to također primijetila i primijetila sam da imam kvalitetniji san,a i lakše mi je bilo učiti i pratiti nastavu.
Cilj meditacije je da se OSJEĆATE bolje, da ste mirnije, da osjetite ili barem osvijestite da postoji taj neki mir unutar vas, da se osjećate spokojnije i manje nervoznima, anksionznima i da možete više kontrolirati svoje misli, emocije, imati bolji san, bolje zdravlje općenito.
I za kraj, ovdje se baš i nema puno za reći. Ili vam paše ili vam ne paše. Nekima je isto prije i poslije meditacije, nekima je gore, a nekim je bolje. Mislim da to sve ovisi o tipu meditacije i o samoj osobi. Meni je definitivno pomogla i pomaže mi i dalje. Ovo ljeto planiram barem 2 tjedna kontinuriano meditirati pa mi se moežete pridružiti i mogu vam napisati svoj osvrt. Ponavljam nemojte se siliti ili raditi to jer većina to radi, većini pomaže...Uredu je ako vama ne pomaže i ako vam nije ugodno. Možete samo disati, udah/izdah 10 puta. Moja sestra više voli te vježbe disanja i njih prakticira "na suho" nego meditaciju. Probajte, vidite što vam paše, a što ne.
Na kraju dana ništa vi ne morate i nismo svi isti. Nekome je ovo od pomoći, nekome je SF, nekome je budalaština. Štogod činite važno je da vama daje smisao, da vam pomaže i da je to dobro za vas, a to ćete znati po osjećaju, po emociji. Ako se osjećate dobro dok to radite ili kada završite onda super, pomaže vam, a ako vam je nelagodno onda se nemojte forsirati. Svi smo drugačiji i to je uredu. Tu smo da inspiriramo jedni druge, da podijelimo svoju priču, da damo ideju i pustimo mašti na volju.
S puno ljubavi do idućeg,
vaša M.
YOU ARE READING
𝑇𝑢 𝑠𝑎𝑚; 𝑍𝑎 𝑡𝑒𝑏𝑒
RandomOd mene za tebe. Od mene za sve one koje plaču u mraku u kutu svoje sobe. Od mene za sve one koje nitko ne razumije. Od mene za sve one kojima se rugaju i ismijavaju. Od mene za sve štreberice. Od mene za sve one koje se osjećaju kao da ne pripada...