Plllzzzz lees het dikgedrukte stuk aan t einde van t hoofdstuk helemaal door❤❤
---------
Het is zeven uur 's avonds en we staan stil op de vluchtstrook. Iedereen roept door elkaar en niemand weet wat er aan de hand is. Vooraan staat Smeets met de chauffeur te praten, die druk aan het gebaren is.
'Wat is er aan de hand?', vraagt Dave.
'Als we dat wisten was niet iedereen zo aan het gillen', bits ik terug. Ik ben strontchagrijnig van Dave, na het gesprek op het toilet doet hij alleen maar gemener.
'Ik mag het toch wel vragen', snauwt Dave. Smeets is klaar met praten en hij kijkt de bus rond.
'Ik ben bang dat we een klein probleempje hebben. Er lag waarschijnlijks iets scherps op de weg, want we hebben twee lekke banden. Er is maar één reserveband dus de chauffeur is nu aan het bellen om te vragen of er nog een band gebracht kan worden', zegt Smeets. Meteen begint iedereen weer door elkaar heen te gillen. 'We hebben vertraging van ongeveer een half uur', roept Smeets nog. Ik laat me met een zucht in mijn stoel vallen.
'Jongens en meisjes, ik heb nog even met de chauffeur gesproken', roept Smeets iets later weer door de bus. 'We kunnen even een wandeling maken door het bos hier aan de weg. We hebben toch niets beters te doen en dan kunnen we even de benen strekken'.
'Ga jij mee?', vraag ik aan Eliza. Ze knikt. 'Dan ga ik ook mee'. Ik sta op en pak mijn tasje. Ik loop het trapje af naar buiten. Ik wil net de laatste stap zetten als mijn voet wegglijdt. Met een harde bonk kom ik op de grond terecht. Ik schreeuw het uit van de pijn.
'Jill!', roept Smeets. Hij komt naar me toe en helpt me overeind. 'Gaat het? Waar heb je pijn?', vraagt hij meteen.
'Mijn voet, ik kan er niet op staan. Ik heb mijn enkel verzwikt', kreun ik. Ik voel tranen opkomen maar verzet me ertegen.
'Kom, kan je naar binnen lopen? Dan kijk ik even', zegt Smeets. Met zijn hulp kan ik het trapje opkomen en ik ga zitten op een stoel. Smeets kijkt naar mijn enkel.
'Dat dacht ik al. Ernstig gekneusd, hij wordt al dik', zegt hij. 'Je blijft in de bus. Dave moet maar even bij je blijven'.
'Dave?', roep ik uit. Ontzet kijk ik Smeets aan.
'Ja, Dave. Als straf voor Dave en jou, omdat jullie zoveel herrie maken', zegt hij streng.
'Ik ben al gestraft, ik heb een gekneusde enkel', kreun ik. Smeets negeert me en hij wikkelt verband om mijn enkel.
'Blijf maar hier, ik ga Dave halen', zegt hij. Hij loopt weg en samen met Dave komt hij terug. Dave kijkt niet erg blij.
'Tot zo!', roept Smeets ons na en hij loopt de bus weer uit.
'Sukkel', zegt Dave boos tegen mij. Woedend kijk ik hem aan.
'Ik heb pijn! Trouwens, ik vind het ook niet leuk om bij jou te zijn', roep ik. We kijken elkaar boos aan en dan gaat Dave ook zitten.
'Als je maar niet als een kleuter gaat zitten janken', moppert Dave.
'Wie heeft hier nou als een kleuter zitten janken', zeg ik en ik heb er meteen spijt van. Dave kijkt me aan en hij is zo boos dat ik bang word.
'Sorry, dat wa-', zeg ik, maar Dave onderbreekt me.
'Stik erin, Jill!', schreeuwt hij. Met grote passen beent hij de bus uit waardoor ik alleen achterblijf. Ik zucht diep en hink terug naar mijn eigen stoel. Wat een vreselijke busreis.
-----
5e hoofdstukje!! Voor mijn doen een heeeel lang hoofdstuk xD
Ik kwam er net achter dat al mn smileys het niet deden behalve deze❤...
Duussss ik ga jullie stalken met die smiley omdat het de enige is die het doet.❤❤❤❤❤
Ik heb vandaag een q&a voor jullie gemaakt, ipv andersom, omdat dat me leuk leek. Hier komen de vragen.
Wat vinden jullie dat Jill moet doen met Dave?
Wat denken jullie dat er gaat gebeuren? Tip: lees de intro-dinges ofzo. Beschijving van het boek, proloog of weetikveelhoedatheet.
Hoe denken jullie dat de band van Jill en Dave aan het einde van het boek is?
Waarom doet Dave zo gemeen?
En... Wat zou het ergste einde kunnen zijn??
Dat waren de vragen, nu laat ik jullie met rust. Doegg!!❤❤❤❤❤❤❤
Oja, nog 1 ding... De busreis is nu echt helemaal afgelopen❤❤❤