Daar sta ik dan. Naast Dave. Ik kijk het kleine autootje dat ons wegbracht na tot het uit het zicht is.
'Fuck', mompelt Dave.
'Niet schelden', zeg ik.
'Fuck!', herhaalt Dave, nu harder. Ik zucht diep.
'Wat nu?', vraag ik. Ik zet mijn koffer neer.
'De weg terugvinden. Dat is de bedoeling van een dropping, weet je nog?', zegt Dave. Ik rol geïrriteerd met mijn ogen.
'Welke kant op?', vraag ik.
'De kant op waar de auto heen reed', zegt Dave. Zonder met mij te overleggen loopt hij het autootje achterna.
'Ik heb hier geen zin in', roep ik naar Dave.
'Ik ook niet. We gaan gewoon zo snel mogelijk weer naar het kamp', zegt Dave. Met tegenzin strompel ik hem achterna. Mijn enkel doet nog meer pijn dan gisteren.
'Loop door, Spriet!', roept Dave. Hij staat stil en wacht tot ik hem heb ingehaald. Boos kijk ik hem aan en zwijgend lopen we verder. Na een poos gelopen te hebben stopt de weg. Hij loopt dood.
'Waar ging die auto dan heen?', vraag ik verbaasd.
'Die heeft natuurlijk een afslag genomen, Spriet', zucht Dave.
'Dan lopen we gewoon het bos in, net zo lang tot we een dorpje vinden. Dan kunnen we de weg vragen', zeg ik. 'Trouwens, ik heet Jill'. Dit keer neem ik de leiding en ik stap het bos in. De hoge bomen werpen lange schaduwen over ons. We stappen stevig door.
'Ik heb honger en mijn voeten doen pijn', zucht ik om drie uur 's middags. We hebben geen één keer pauze gehouden maar we zijn nog steeds geen dorpje tegengekomen. 'Zoveel lopen is niet goed voor een gekneusde enkel, zelfs niet als hij in het verband zit', klaag ik.
'Zeur niet zo. Ik heb ook honger, laten we gaan eten', zegt Dave. We lopen een stukje door tot we bij een open stuk bos aankomen. We ploffen neer op het mos en ik doe meteen mijn schoenen uit. Ik heb nu al blaren.
'Haal die vieze poten weg, wil je', zeurt Dave. Ik negeer hem en pak mijn boterhammen uit mijn rugzak.
'Moeten we geen plan maken? Hoe laat stoppen we met lopen en waar moeten we onze tent opzetten?', vraag ik. Elk team heeft een piepklein tentje meegekregen en een extra rugzak met spullen, dat geeft het bedrijf standaard mee. Ik moet mijn eigen koffer meesjouwen en de tent, Dave heeft zijn tas en de extra rugzak.
'Misschien moeten we een plan maken, ja', zegt Dave.
'Dus? Wat doen we?', vraag ik als hij verder niets zegt.
'We stoppen om acht uur, dan hebben we een uur om de tent op te zetten en te eten. Dan kunnen we om negen uur slapen zodat we morgen weer vroeg verder kunnen', zegt Dave. 'We komen vanzelf wel een geschikte plek tegen'. Ik knik en eet mijn brood op. Daarna lopen we weer verder. Mijn enkel brandt van de pijn.
'Waar moet die haring nou?', vraag ik aan Dave. We zijn de tent aan het opzetten maar ik begrijp er niets van.
'In dat lusje van het touwtje, daar rechts', zegt Dave. Ik duw de haring in de grond en veeg het zweet van mijn gezicht. Wat een hitte. Moe maar voldaan kijk ik rond. We hebben een mooie plek gevonden, beschut maar wel vlak. Er staan een heleboel bramen in de buurt en ze smaken erg goed. Een topplek dus.
'We zijn klaar. Wat gaan we eten?', vraagt Dave.
'Je kan dus wel overleggen. Je verbaast me elke keer weer', zeg ik gespeelt verbaasd. Dave zucht en pakt een blik bonen.
'Oké, dan eten we dit', zegt hij en hij maakt het blik open. We verwarmen het blik boven ons kampvuurtje en met onze lepels eten we recht uit het blik.
'Ik ga slapen, laat het vuur maar branden', zegt Dave. 'Dat houdt de wolven uit de buurt'. We hebben een voorlichting gekregen over wolven. Ze schijnen hier te leven, maar ze zijn te bang om zich te laten zien. Echt nodig was het dus waarschijnlijk niet. Ik sta op en kleed me snel om. Dave zit in de tent dus hij ziet niets. Ik zet mijn koffer in de tent en dan kruip ik in mijn slaapzak.
'Welterusten', zeg ik tegen Dave. Als antwoord snurkt hij. Nee hè, ook dat nog...
------
Jippie, dit hoofdstuk is ook lang!! (Aantal woorden dan)❤❤
Bedankt allemaal, ik ben altijd erg blij met mn lezers!❤❤❤ (duuhh, maar ik meen het echt!!)
Ik dacht miss is nog een q&a leuk, maar dan wel voor mij. Dus, heb je vragen? Dump ze hier!! Je kan vragen stellen aan mij, maar ook aan de karakters. Mijn boek is nog niet zoveel gelezen maar als ik genoeg vragen heb beantwoord ik ze.❤❤
Bedankt allemaal!!!❤❤