أحببته وأحبني💕

298 21 19
                                    

قبل ما نبدا الروايه♥♥
اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

من لما عيونك سرقوني
وخلوني اشوف النور
تايه وياعيني عليا
قليل الحيلة وبالي مشغول.. ♥

(محمد سعيد.. جيت اكتبلك.. ♥)

MALAK AHMED🌺

دخلت سلسبيل للصف الخامس الابتدائي وهي تلقي السلام ويتبادلون عبارات باللغه الاجنبيه..عباره عن تحيه الصباح والسؤال عن احوالهم وهكذا..

اشارت لهم بالجلوس فجلسو واخذت تشرح حصتها بدقه ف حصتها ستستغرق حوالي نصف ساعه..

بعد مرور نصف ساعه انتهت من حصتها وقالت: نقلتو يا حبايبي.

رود مبتسمين: ايوا يا مس.

-طيب الحمد لله.. عليكو مين دلوقتي.

ردو: مستر نوح محمد.. علوم.

كادت ان تتحدث ولمحت بطرف عينيها نوح محمد وهو يقف علي الباب..

لملمت اشيائها بخفه واتجهت للباب ولكن توقف سيرها بسبب نوح الواقف علي الباب.. نظرت له باحراج: مستر نوح لو سمحت عايزه امشي.

ابتعد عنها وهو يحمحم باحراج وذهبت هي بخطوات شبه راكضه خجوله..

بينما هو دخل للصف وترتسم علي شفتيه بسمه صغيره وتبادل مع الطلاب السلام وبعض العبارات المرحه واخذ يشرح حصته..

بدأ بالشرح بكل سهوله وعندما انتهي صاح: كده الدرس خلص.. حد مش فاهم اي حاجه في الدرس..

نفو فقال ببسمه: تمام فسحه سعيده يا شباب..

قال كلماته وهو يتجه للخارج متجها لغرفه المعلمين ليجد سلسبيل تجلس تتناول شطيرت بيد وباليد الاخري تدون ملخصات لدروسها الهامه للطلاب.

حمحم بهدوء وهي يجلس علي الطاوله فنظرت له بانتباه وهي تقول: اتفضل يا مستر نوح.

القي عليها نظره سريعه وهي منشغله بالدفاتر واخذ يخرج دفاتره هو الاخر..

نظر لها بانتباه عندها وجدها تهتف بأسمه وهي تمد يدها ب شطيره له ببسمه: اتفضل..

رد هو ببسمه خفيفه: شكرا انا طلبت قهوتي.

نظرت له بحيره لثواني وقالت ببسمه لطيفه: ميجراش حاجه خد الساندويتش ده كمان اليوم لسا طويل.. اتفضل بقا.

اخذه من يديها وهو يشكرها وبدا تناوله وهو يسجل دروسه..

نظر لها مره اخري وهو يقول ببسمه: بما ان اكلنا عيش وملح مع بعض اهو ف ملهاش لازمه الالقاب الي ما بنا دي ولا ايه.. كده كده احنا قد بعض.

سلسبيل ببسمه: مفيش مشكله يا استاذ... اقصد نوح.

نظر لها لثواني... لهذه الدرجه اسمه جميل منها... يتمني انه يسجل هذا المشهد مره اخري مثل الافلام.

نظرت له باحراج وهي تضع نظرها ب دفترها بينما تو حمحم بخجل وتابع عمله..

بعد فتره الاستراحه..

اتحهت سلسبيل للصف الثالث ودخلت والابتسامه تزين شفتيها ووجهها كالعاده.. القت السلام عليهم واخذت تسألهم عن احوالهم كعادتها مع اي صف... بدأت بالشرح بكل سهوله وبساطه وكانو الطلاب متفاعلين معها بحماس..

بعد مده انتهت من حصتها وانتهي اليوم واتجعت لخارج المدرسه عندما تاكدت من خلو الفصل..

خرجت من المدرسه وهي تسير وتستنشق الهواء النقي

ثواني وتوقفت علي صوت شخص يقوم بالنداء عليها..

استدارت لتجده نوح وهو يتجه لها ويقول: هاي.. مروحه؟.

اومأت وهي تقول ببسمه: اه..

-طيب بما ان بيتك قبلي ب شارع ف نتمشي مع بعض.. عندك اعتراض.

نفت ببسمه خافته: لا عادي..

سارو بصمت وتبادلو الحديث بعشوائيه..

ضحك بخفوت علي حديثها السابق وهو يقول: حمدلله علي السلامه..

قالت ببسمه: الله يسلمك..

ودعته وهي تتجه لشقتها بينما هو ذهب..

اتجهت لداخل الشقه بارهاق وهي ترتمي علي الاريكه بتعب.

اغمضت عينيها لدقيقتين وثواني ونهضت وهي تتجه لغرفتها لتبدل ثيابها وتتجه لصنع غداء لتتناوله..

شغلت اغاني باصوات صاحبه وهي تحضر الغداء وتستمع للاغاني بحماس وهي تغني وترقص بعشوائيه... نعم فهي مرحه وطفوليه بطبيعتها ولكن ب عملها والاشخاص الذي به بهدوء وكأنها عاقله ولكنها بالحقيقه عكس ذلك.

امسكت بالملعقه الخشبيه وهي تغني بحماس وتقول: يا فرحه انا مستنيهااا..

تابعت الغناء وهي تكمل الطعام ب سعاده..

ثواني ووجدت الباب يدق.. اتجهت له وهي تفتح ثواني وتعجبت من الطارق..

من هو يا تري؟؟.

رايكو يهمني♥♥

ومتنسوش الفوت وكومنت حلو كده عشان انزل البارت التاني فاقرب وقت♥♥

دمتم سالمين.❤

#MALAK AHMED💕

أحببته وأحبني بقلم ملك احمدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن