اقتباس..

52 10 10
                                    

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد ✨

قرائه ممتعه..

اما اليوم التالي..

فتح عينيه ببطئ ليعتاد علي اضائه الغرفة ونظر بعدها بجانبه ولكن لم تكن سلسبيل نائمه..

نهض من فراشه وهو يدخل للمرحاض ثواني وخرج وهو يضع يد بجيب بنطاله ويده الاخري بشعره وهو يتجه للخارج يبحث عن سلسبيل والتي وجدها تجلس امام الشاشه تشاهد فيلم كرتون باستمتاع بينما تأكل مقرمشات وهي توجه تركيزها للفيلم..

وقف لثواني يتابعها بعينيه بينما يستند علي الباب ويده مازالت بجيبه..

بعد وقت لاحظت سلسبيل وقوفه واتجهت اليه وهي تقول بلطافه: صباح الخير..

قبْل وجنتها وهو يقول: صباح العسل... ها هتفطريني ايه بقا..

قالت بسعاده: مكرونه بشاميل وبانيه.. هتاكل صوابعك وراهم.. اقعد. بس وانا هحط الاكل فالاطباق واجيبه..

قربها اليه وهو يغمز بعينيه بمرح كعادته وهو يقول: ودي تيجي بردو.. يعني اقعد وانتي بتحضري الاكل لوحدك.. فين الاحساس قوليلي..

ضحكت وهي تقول: ماشي يا سيدي يلا بسرعه عشان ناكلها وهي سخنه..

قالت كلماتها وهي تركض تجاه المطبخ بينما ضحك وهو يتجه خلفها وبعد وقت قضوه بالاكل والوقوف ب بلكون الغرفه وهم يرون المظهر باستمتاع..

بعد شهر من الزواج استمر بهم وهم سيافرون وكان نوح يبذل قصاري جهده لاسعاد سلسبيل حتي يعوضها عن الفتره القاسيه التي مرت بها وبالفغل نجح بذلك وقد بدأو عمل منذ اسبوع تقريبا..

بالمساء..

كانت سلسبيل تقف ب بلكون غرفته بعدما ذهب نوح ل صديقه ليساعده بحل مشكله ما..

رن جرس الباب فدخلت للداخل بخطوات راكضه وهي تبتسم معتقده بانه نوح وبالفعل فتحته وهي تبتسم ولكن اختفت بسمتها وتستعد لاحتضانه ولكن عندما رات الطارق اختفت بسمتها وظهر الجمود علي وجهها وهي ترد: خير..

تعجبت الطارقه وهي تقول: مش. هدخل ولا ايه يا سوسو..

اجابتها بحده: ليا اسم وهو سلسبيل وياريت تتعاملي ب حدود... واه اكيد ادخلي عشان انا بتعامل ب اصلي مش زيك يا انسه تالا..

ابتعدت عن الباب لتدخل تالا للداخل وعينيها تتفحص الصالون بمكر..

اتجهت سلسبيل خلفها وجلست علي الاريكه المقابله ل تالا وهي تقول بحده: ياريت تقولي جايه في ايه كده بسرعه لان بصراحه زيارتك تقيله علي قلبي..

ابتسمت تالا بخبث: مش هتشربيني حاجه ولا ايه... ده انتي بقيتي عروسه وتفهمي فالواجب يعني..

ابتسمت سلسبيل ابتسامه صفراء: مفيش.. البيت مفيهوش حاجه تتشرب وياريت تدخل فالموضوع..

مدت تالا يدها ب هاتفها الذي احتزي ببعض الصور التي كانت تحتوي عنها مع نوح وهم يبتسمو بالصوره..

نظرت سلسبيل بالشاشه وقالت دون تردد: فوتوشوب..

قالت تالا بمكر: تؤ تؤ حقيقي وباين عندك اهو..

يتبع...

مين تالا؟؟
ليه سلسبيل عاملتها كده عكس طبيعتها؟؟
ياتري سلسبيل هتصدق تالا وحب نوح وسلسبيل هينتهي؟؟

هنعرف كل ده فالخاتمه..

عايزه تفاعل بقا وكومنتات كتيير وتوقعو لحد ما الخاتمه تنزل❤

#Malak Ahmed❤

أحببته وأحبني بقلم ملك احمدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن