اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد 💗
الحياه كما تكون سعيده بها بعض الصعاب التي يجب ان تتخطاها بسعيك فتلك هي الحياه الحقيقيه.. ✨❤️
بقلم Malak Ahmed❤️قرائه ممتعه✨
جلست بجانب مازن بعدما سلمت علي الجميع والبسمه تزين وجهها..
تعجبت من تعامل مازن ونوح وكانهم اصدقاء ف مالت علي مازن وهي تقول: مازن انت تعرف نوح..
همس لها: انتي متعرفيش.. انا ونوح صحاب من ابتدائي بس لما سافرت كل حاجه اتلغبطت ومحدش عرف يوصل للتاني..
عقدت حاجبيها بتعجب وهي تنظر لنوح الذي غمز لها بمرح عندما خمن الحديث من ملامحها فابتسمت بخفه..
بعد حوالي ساعه كان نوح يقف مع مازن بالبلكون بعدما. طلبه مازن لدقائق فقال مازن: نوح... سلسبيل تحطها في عنيك سلسبيل اختي وبنتي مع ان فرق بينا سنه ونص تقريبا زي ما انت عارف ان انا قلت قرايه الفاتحه النهارده بما ان كده كده موافقين بس بغض النظر اننا صحاب بس انا ليا شروط لو وافقت عليها ف انا كده هكون مطمن علي سلسبيل وهي معاك وياريت تقول رايك بعد ما اخلص كلامي.. اول حاجه سلسبيل انا بعتبرها بنتي واختي زي منت عارف والاهم من كل ده انك تحافظ عليها وتعاملها بما يرضي الله وده اول شرط مش هعترض علي ميعاد الفرح ولا الخطوبه زي ما قلت طالما سلسبيل موافقه والاهم من اي حاجه انك تحافظ عليها وكده هكون مكمن عليها معاك..
نوح: انا مقدر موقفك وسلسبيل في عنيا وتاكد ان عمري ما هزعلها ابدا وهحافظ عليها..
اتجهو للخارج ورن هاتف نوح معلنا رقم الضابط فاغلق الصوت وهو ينوي عندما سيذهب سيحدثه ولكنه رن مره اخري فرد بعدما ابتعد عن الجميع: الو اذيك يا باشا
-الحمد لله وانت
-كويس في حاجه ولا اي..-استاذ نوح المجرم ماجد الراعي هرب
تجمدت ملامح نوح وهو يقول: ازاي..
-حد هربه وقربت اوصله..
تابع وهو يقول: لازم يا استاذ نوح تاخدو بالكو لان ماجد مش سهل انه يسيبكو واكيد انتو معرضين للخطف والكلام ده ف خدو بالكو واحنا قريب هنوصله..
تنهد نوح بقوه وهو يقول: تمام بس مش هفضل علي كده كتير.
بعد وقت اغلقو ووجد سلسبيل تقف بجانبه وتقول: في حاجه ولا ايه..
قالت وهو يتنهد بعمق: ماجد الراعي هرب.
تجمدت ملامحها وقالت: ازاي.
أنت تقرأ
أحببته وأحبني بقلم ملك احمد
Truyện Ngắnروايه مصريه تحكي عن بطلتنا سلسبيل التي تعمل معلمه لغه انجليزيه بمدرسه ابتدائيه ومعها بذات المدرسه بطلنا نوح الذي يعمل معها بنفس المدرسه وهيا بنا نعرف ما الذي سيحدث لهم..❤️ واتمني أن تنال إعجابكم❣️ #Malak Ahmed 🌼💜