Jag sitter på toan och gråter herregud hur kan man göra så kyssa mig ena dagen och sedan säger att vi är i hop och dagen efter HÅNGLAR med JESSICA. hur eller varför gör man så. Jag hör någon knacka på dörren det är Kevin.
K- Alice kom ut därifrån vi måste prata om det här.
A- Du har inget med mig att göra... Längre. Jag menar jag fattar inte hur du kunde kyssa mig ena dagen och andra hånglar du med Jessica. Jag menar varför gjorde du så.
K- Alice förlåt.
A- Nej jag vill inte höra förlåt. jag vill höra VARFÖR.!
K- okey jag var så sur på att Jessica alltid va med Nadja så jag blev i hop med dig så att Jessica skulle fatta att du var en bra tjej och inte Nadja. och det funka för Jessica sluta att vara med Nadja och då kom hon och fråga mig om vi kunde vara och då sa jag att jag gilla henne mer en dig och sen så kysstes vi.
A- så du bara utnyttja mig för att bli i hop med Jessica.
K- ja så kan man ju också säga.
A- Jag kan inte fatta att du gjorde så mot mig, jag kan inte fatta att jag kunde lita på digJag puttar ut dörren så att Kevin tappar balansen och ramlar lite lätt sen så springer jag så snabbt jag kan. Jag springer till lekparken utan för mig. Det är många som går förbi. Och nu kom en kille jag känner inte igen honom men han kom i alla fall mot mig när jag satt där gråtandes, han satt sig i gungan bredvid mig och fråga mig varför jag var ledsen. Men i stället så frågar jag honom vem han är.
- Jag är Adam vem är du?
- jag är Alice.
Ad= Adam Al= Alice
Ad- så varför är du ledsen
Al- för killen jag VA kär i kysste mig i går
Ad- Men det är ju bra
Al- Jag är inte färdig än.. Sen i dag när jag kom till skolan ser jag han kyssa min förra bästa vän Jessica.
Ad- Oj jag visste inte förlåtNu börjar jag stor gråta. Adam tittar på mig drar mig till sig. han klappar mig på axeln. han säger det finns andra där ute, jag vet att det känns jobbigt men ta det lugnt, det kommer ordna sig
YOU ARE READING
Allt jag gör blir bara fel
Short StoryAlice är en vanlig tjej som blir mobbad av alla. Lärarna, eleverna och till och med hennes pappa! en dag spårar allt bara ut det börjar med den söta kille kevin som helt plötsligt kysser henne,står vid hennes sida för att sedan nästa dag kunna svika...