Kap. 28

290 9 5
                                    

Ad- men jag fattar ingen ting hur kom de på vad som händer.
Jag måste dra här i från inan de kommer.
Al- nej vänta knyt upp oss först.
Ad- varför skulle jag så att polisen får mer tid på sig att komma hit!? Aldrig i livet.
K- jaha var det din plan Alice?
N- nej nej sluta Kevin, han vet inte vad han snackar om Alice hade ingen plan, hehe.
Ad- Alice hade du en plan på att sätta dit mig.
Al- äh nej inte alls, Kevin vet inte alls vad han snackar om. Säger Alice och sparkar Kevin på smal benet.
K- AJ.. Va fan gjorde du så för.
Al- oj förlåt va det ditt ben. Säger Alice även fast hon inte mena det.
Ad- jag hinner inte lyssna på ert babbel, jag måste dra.
Syrenen är precis utan för när det stängs av och det blir knäpp tyst.
Adam packar en väska fylld med rep, tejp och en massa små maskiner som han inte använt mot dem... Än...Han är helt röd i ansiktet och han svettas från pannan. Sedan ger han Alice en sur blick som får henne att titta ner i golvet. Man hör hur poliserna banka på den låsta dörren där uppe.
Al- nej sluta banka på dörren, vi är här nere, det finns trappor på sidan av huset men skynda er!!!
Adam tittar surt på Alice som ennu en gång tittar ner i golvet.. Sen springer han till ett hörn i rummet, som man inte riktigt kan se just för att det är så mörkt.
Två poliser springer ner för trapporna, en man och en kvinna. Sedan står de knäpp tysta och bara stirrar på Alice, Nikolas och Kevin.
Al- men stå inte bara där grip honom.
Den manliga polisen-vem av de två, varför ska ta fast dem om de redan är det.
Al- nej inte någon av dem, utan han som står i hörnet där borta.
Poliserna vänder sig snabbt om och tittar på hörnet samtidigt som det går långsamt framåt.
Kvinnliga polisen- kom fram i ljuset och sträck upp armarna i luften.
I mörkret ser man sakta hur Adam kommer fram med armarna uppsträckta i luften med en lessen min. Den kvinnliga polisen tar fram hand kolvarna och den manliga knyter upp repen från Alice, Kevin och Nikolas.
N- äntligen fri, jag har suttit fast i det där repen hela natten, titta jag har till och med blivit röd om handlederna.
Den kvinnliga polisen går fram till Alice med ett leende på läpparna.
Polisen- tack ska du ha gumman. För jag vet att det var du som ringde.
Alice- ja det va jag, jag kände mig så tveksam över hela grejen så jag ringde till dig, för jag visste att du skulle hjälpa mig.
Polisen- vad gör man inte för sin syster dotter va.
Alice- tack moster.
Polisen- nästa gång sånt här händer, ring mig då på direkten, för dina föräldrar verkar inte så uppmärksamma.....

Allt jag gör blir bara felWhere stories live. Discover now