Jag sitter kvar på madrassen och ara tittar runt. Vad kan den där drömmen betyda. Tänk om jag har valt fel och att Adam är värsta psykopaten. Nej nej det är han inte han är min kille som jag älskar och han älskar mig också. Jag tittar på klockan herre gud klockan är snart halv 8. jag måste skynda mig så jag inte kommer försent! Jag stressar på mig ett bar jeans med ett linne. Jag kutar in i badrummet och borstar tänderna. Adam har vaknat. - Alice vart ska du? Ropar Adam lite ny vaket.
Al- jag måste till skolan jag kommer snart försent.
Ad- okej men skynda dig hem sen
Al- ja då.. HEJ DÅ!
Ad- hej då
Jag låser dörren och kutar till skolan. När jag äntligen är framme ser jag Kevin som står och pratar med Jessika vilken överraskning. Men när jag går för bi dem så låter det mer som om de grälar. Kevin tar ett kliv närmre Jessika och börjar kyssa henne och hon njuter för hon lägger armarna runt hans nacke och han har armarna runt hennes midja. Och så börjar dem rå hångla. Asså vissa människor har verkligen problem jag menar att de bara står där och hånglar mitt på skolgården. EU...
Klockan ringer in som betyder att skolan börjar nu. Jag går in och sätter mig på min olats,längs back i klass rummet. Vår matte lärare kommer in. Vi ska tydligen ha ett o förberett prov.. Jippi¡ EM nej inte riktigt. Alla i klassen får ett bar sitt räknehäfte och pennor
- när tiden börjar ska jag gå och fylla på med kaffe. och tiden börjar.... NU!
Alla vänder på bladen och börjar skriva. Men det är inte helt tyst här inne man hör hur fler och fler gör små bollar av papper. Det blir tyst en stund tills en av de där pappers bollarna kastas mot mig jag tittar upp alla i klassen har minst gjort två var och alla ler taskigt mot mig och nu börjar alla kastar på mig jag känner kanter på alla bollar som har blivit kastade och jag får riv märken på kinderna. Men jag är van och slutar att bry mig.
Läraren kommer tillbaks in och sätter sig på sin plats.Klockan ringer ut för dagen och det är dags att gå hem så jag hämtar min väska och går hem med ett raskt tempo eftersom Adam sa att jag skulle skynda mig hem..
VOCÊ ESTÁ LENDO
Allt jag gör blir bara fel
ContoAlice är en vanlig tjej som blir mobbad av alla. Lärarna, eleverna och till och med hennes pappa! en dag spårar allt bara ut det börjar med den söta kille kevin som helt plötsligt kysser henne,står vid hennes sida för att sedan nästa dag kunna svika...