02

65 7 16
                                    

Sekarang merupakan waktu pembelajaran Bahasa Melayu...Kami hanya membuat hal masing-masing di dalam kelas kerana cikgu tidak masuk ke kelas...Tiba-tiba,Cikgu Mamnun selaku guru kelas kami memasuki ke dalam kelas kami dengan seorang lelaki yang segak lagikan bergaya yang berjalan di sebelahnya...

                 "Assalammualaikum,semua..."Ucap Cikgu Mamnun memulakan perbualan....

        "Waalaikumsalam,cikgu..."Ucap kami semua serentak...

          "Kamu semua akan mendapat cikgu baru yang akan menggantikan cikgu bm kamu yang sebelum ni..."Ucap Cikgu Mamnun panjang lebar...Sosok tubuh di sebelah Cikgu Mamnun dipandang oleh aku...

        "Boleh tahan hensem jugak cikgu baru ni..."Ucapku di dalam hati...

         "Cikgu boleh perkenalkan diri cikgu..."Tegur Cikgu Mamnun yang telah lama berdiri di sebelahnya...

          "Assalammualaikum...Saya adalah guru bm kamu semua yang baru...Nama saya ialah Amirul Firdaus..."Ucapnya untuk memperkenalkan diri kepada kami semua...

           "Saya harap kamu semua boleh bagi kerja sama dengan saya..."Ucap Cikgu Amirul...Aku hanya mengangguk...Mata aku tidak lekang daripada memandang wajahnya yang tampan itu...

           "Okay...Cikgu harap kamu semua boleh bagi kerjasama dengan Cikgu Amirul,ya..."Ucap Cikgu Mamnun sebelum keluar dari kelas kami...

       "Cikgu nak tanya...Siapa yang pandai bm?"Soal Cikgu Amirul kepada semua murid yang berada di dalam kelas...Semua murid telah menghalakan jari ke arah aku...

       "Siapa nama kamu?"Soal Cikgu Amirul kepada aku...

        "Nama saya,Hana Adilah...Cikgu boleh panggil saya,Hana..."Ucapku ramah...

       "Okay,Hana...Cikgu harap kamu dapat tolong cikgu untuk membantu kawan-kawan kamu untuk mahir dalam subjek ni,ya..."Ucap Cikgu Amirul penuh lembah lembut...

        "Baiklah,cikgu..."Ucapku bersemangat...Dihati telah berbunga-bunga kerana aku boleh berjumpa dengan Cikgu Amirul lagi...

Tbc...

Author tahu part ni hambar tapi inilah permulaan cerita bagi Cikgu Amirul dan pelajarnya yang bernama Hana Adilah...Kisah cinta yang mungkin bertepuk sebelah tangan atau tidak...Mana kita tahu,bukan?

[C]SAYANG AWAK,ENCIK CIKGU🥰👨‍🏫Where stories live. Discover now