Peperiksaan pertengahan tahun sudah berlangsung...Hana dan rakan sekelasnya,menjawab peperiksaan dengan gigih...Sebulan kemudian,keputusan peperiksaan sudah keluar...
"Tak sangka yang aku dapat 80 markah dalam subjek bm..."Ucap Aina teruja lalu badan Hana dipeluk olehnya...
"Aku pulak dapat 79...Sikit je lagi nak dapat 80...Hmmmm,tak dapat nak tengok Mat Kilau...Kau pulak macam mana,Hana?"Soal Nizam kepada Hana...
"Aku dapat 99 markah..."Ucap Hana lembut...
"Tahniah,Hana..."Ucap Aina dan Nizam serentak...Aku hanya tersenyum...
.
.
.
.
Aku sedang berjalan menuju ke kantin seorang diri tanpa Aina...Ketika di jalan,aku terserempak dengan Cikgu Amirul..."Hai,Cikgu Amirul..."Tegur aku kepada Cikgu Amirul yang berada jauh dari pandangan aku...Cikgu Amirul membalas sapaan aku dengan melambai tangan...Aku berlari menuju ke arah Cikgu Amirul dengan riang dan tiba-tiba,
BUKKK!!!!
Aku terjatuh ke dalam longkang...Cikgu Amirul sedikit terkejut dan dia menghampiri aku...
"Hana okay tak?"Soal Cikgu Amirul prihatin...
"Hana tak apa-apa..."Balasku...Belakang leher yang tak berasa gatal digaru oleh aku...
"Boleh bangun tak?"Soalnya lagi...Aku cuba untuk berdiri tapi hampa...Kaki aku berasa amat sakit...
"Cikgu papah kamu masuk kelas,ya?"Soal Cikgu Amirul...Aku hanya mengangguk...
.
.
.
.
Akhirnya,aku dan Cikgu Amirul tiba di kelas...Aku duduk di atas kerusi..."Cuba tengok...Mana tahu ada luka,ka?"Soal Cikgu Amirul...
"Okay...Hmmmm...Cikgu Amirul pusinglah belakang..."Pintaku kepada Cikgu Amirul...Cikgu Amirul langsung mengalihkan badan ke belakang...Aku melihat kaki aku...
"Ada luka sikit..."Balasku...
"Cikgu pergi belikan plaster..."Ucapnya lalu beredar dari situ...
.
.
.
.
Cikgu Amirul memberikan plaster yang dibeli kepada aku..."Tampal dekat tempat yang luka tu..."Arah Cikgu Amirul...
"Okay..."Balasku...
"Kenapa tak tampal lagi?"Soal Cikgu Amirul sedikit bingung...
"Pusing belakang,cikgu..."Arahku...
"Oh!!O-okay..."Balasnya...Dia memusingkan badan ke belakang...Aku menampalkan plaster ke tempat yang terluka...
"Sudah!!"Ucapku...Dia memusingkan badan menghadapku kembali...
"Lain kali,Hana kena hati-hati...Okay?"Tegur Cikgu Amirul...
"Okay..."Balasku...
Tbc...
Comel je Hana jatuh longkang🤣🤣🤣
Comel je Cikgu Amirul dengan Hana ni🥰🥰🥰
Shy-shy cat gitu😅😅😅
YOU ARE READING
[C]SAYANG AWAK,ENCIK CIKGU🥰👨🏫
Novela JuvenilHana Adilah.Seorang pelajar di sekolah harian biasa...Seorang pelajar yang pandai bm dan menjadi harapan cikgu² di sekolah... Amirul Firdaus.Seorang guru yang baru berpindah ke sekolah yang sama dengan Hana...Mengajar bahasa BM... Pertemuan pertama...