10

32 6 10
                                    

Kereta yang dinaiki ke sekolah pagi tadi mengalami masalah...Tayar boleh pulak pancit...Bengkel pulak dah lah jauh...

        "Buat hal betullah motor ni...Dahlah panas..."Rungutku...Tiba-tiba,sebuah kereta berhenti di depan aku...Seseorang keluar dari kereta...

        "Kenapa ni Hana?"Soal seseorang...Aku melihat wajahnya dan orang tersebut ialah Cikgu Amirul...

       "Eh,cikgu?"Ucapku hairan...

       "Kenapa dengan motor?"Soal Cikgu Amirul kepada aku...

        "Tayar pancit..."Balasku...

       "Takpelah...Biarkan Cikgu Amirul yang hantar Hana balik rumah,ya?"Pelawa Cikgu Amirul...

      "Tak menyusahkan,ka?"Soalku...

      "Tak adalah...Adam suka kalau Hana ada sekali..."Ucap Cikgu Amirul...Tingkap kereta diturunkan dan kelibat Adam muncul...

      "Kak Hana,jomlah balik sama..."Pelawa Adam mesra...

       "Baiklah..."Balasku sepatah...

      "Adam nak duduk dengan kak Hana..."Ucap Adam teruja...

      "Boleh..."Balasku lagi...Aku dan Cikgu Amirul masuk ke dalam kereta...
.
.
.
.
Akhirnya,aku tiba dengan selamat di rumah dengan dihantar oleh Cikgu Amirul...

       "Cikgu tak nak masuk dulu,ka?"Soalku ramah...

        "Takpelah...Cikgu kena balik dulu..."Balas Cikgu Amirul...

        "Motor Hana tu cikgu akan hantar bengkel...Kalau dah siap,cikgu hantar je kat rumah...Rumah Hana pun cikgu dah tahu..."Jelas Cikgu Amirul panjang lebar...

        "Ok...Terima kasih,cikgu..."Ucapku lalu mengukir senyuman...

      "Sama-sama...Cikgu minta diri dulu..."Balasnya...Dia pun beredar dari situ...

Tbc...

Special tag:tigerxmochii

[C]SAYANG AWAK,ENCIK CIKGU🥰👨‍🏫Where stories live. Discover now