Aku,Aina dan Nizam mengadakan study group di perpustakaan...Walaupun sedikit jauh dari rumahku,aku tetap datang demi rakan-rakanku...
"Weh!!!Nanti dah habis belajar,kau nak kerja apa Hana?"Soal Aina dengan nada membisik...Mana boleh bising bila dalam library...
"Aku nak jadi penulis..."Balasku juga dengan nada membisik...
"Banggalah aku dengan kau..."Ucap Nizam dengan nada suara yang meninggi...Semua orang yang berada di dalam perpustakaan itu telah memandang kami bertiga...
"Malulah aku..."Ucap Nizam dengan nada membisik...Mukanya telah ditutup oleh kedua-dua telapak tangannya...
.
.
.
.
Keesokkan harinya,pukul 9 pagi...Aku,Aina dan Nizam berjalan bersama-sama untuk pergi ke makmal sains...Tiba-tiba,tubuhku dipeluk oleh seorang budak kecil...Aku pula sudah terkejut..."Adam rindu dengan Kak Hana..."Ucap budak lelaki itu...Aku memandang wajahnya lalu senyuman terukir di wajahku...
"Adam?!!Buat apa dekat sini sorang-sorang?Abah mana?"Soalku kepada Adam...
"Abah pergi tandas...Adam datang sini pun sebab rindukan kak Hana..."Ucap Adam dengan nada sedih...
"Ala,comelnye dia..."Ucapku...Pipi Adam dicubit manja oleh aku...
"Anak siapa ni?"Soal Aina dan Nizam serentak kepada aku...
"Anak Cikgu Amirul..."Balas aku selamba...Mereka berdua telah terkejut...
"Adam!!!"Jerit seseorang dari jauh...Ya,itu ialah Cikgu Amirul...
"Abah!!"Sapa Adam gembira...
"Kenapa tak tunggu abah?"Soal Cikgu Amirul kepada Adam iaitu anaknya...
"Adam nampak kak Hana tadi...Sebab tulah Adam lari laju-laju sebab nak peluk kak Hana..."Jelas Adam panjang lebar...
"Adam,kak Hana ada kelas...Nanti,Kak Hana datang jumpa Adam tau..."Ucap Hana kepada Adam...
"Ala,tak bestlah kalau macam ni..."Rungut Adam...
"Adam sayang abah dengan kak Hana,kan?"Soal Cikgu Amirul kepada Adam...
"Sayang!!!"Balas Adam...
"Jadi,Adam kenalah dengar cakap abah dengan kak Hana..."Jelas Cikgu Amirul...
"Ok...Nanti kita jumpa lagi tau kak Hana..."Ucap Adam...
"Ok,Adam..."Balasku...
Tbc...
YOU ARE READING
[C]SAYANG AWAK,ENCIK CIKGU🥰👨🏫
Novela JuvenilHana Adilah.Seorang pelajar di sekolah harian biasa...Seorang pelajar yang pandai bm dan menjadi harapan cikgu² di sekolah... Amirul Firdaus.Seorang guru yang baru berpindah ke sekolah yang sama dengan Hana...Mengajar bahasa BM... Pertemuan pertama...