04

44 7 10
                                    

Cikgu Amirul mengadakan kelas tambahan setiap petang untuk memantapkan lagi ilmu kami...

"Harini sudah masuk hari ketujuh,cikgu adakan kelas tambahan ni dan esok akan bermulanya peperiksaan...Cikgu harap korang akan buat yang terbaik agar korang dapat lulus subjek bm dan subjek-subjek yang lain..."Ucap Cikgu Amirul panjang lebar...

"Insyaallah,cikgu..."Ucap kami semua serentak...

"Baiklah!!!Koramg semua dah boleh balik...Hana tunggu sini kejap,ya..."Arah Cikgu Amirul...Aku hanya mengangguk...
.
.
.
.
Setelah semua orang sudah pulang,Cikgu Amirul menghampiri aku...

"Boleh cikgu nak tanya dengan kamu?"Soal Cikgu Amirul kepada aku...

"Boleh...Tanyalah..."Ucapku mesra...

"Perempuan suka apa,ya?"Soal Cikgu Amirul...Pertanyaannya hampir-hampir membuatkan aku tersedak air mineral yang baru sahaja aku minum...

"Kenapa Cikgu Amirul tanya macam tu?"Aku kembali menyoal...

"Saja..."Ucapnya sepatah...

"Saya pun tak tahu...Perangai saya ni bukannya gegirl sangat pun...Kenapa cikgu tanya saya?"Soalku lagi...

"Sebab cikgu paling rapat dengan kamu ja..."Balas Cikgu Amirul yang membuatkan hati aku hampir meletup...Botol air yang aku pegang di tangan telah jatuh ke bawah...Cikgu Amirul membongkokkan badannya lalu mengambil botol air tersebut...Setelah itu,dia mengembalikan botol air itu kepada aku...

"Nasib baik botol air plastik kalau kaca?Kan dah pecah..."Ucapnya kepada aku...

"Saya balik dulu,cikgu..."Ucapku meminta diri...

Tbc...

Kenapa Cikgu Amirul tanya soalan macam tu?

Hadiah tu untuk siapa?

[C]SAYANG AWAK,ENCIK CIKGU🥰👨‍🏫Where stories live. Discover now