03

52 6 11
                                    

Sudah genap seminggu Cikgu Amirul menjadi cikgu di sekolah aku...Aku jiga kerap berjumpa dengannya untuk berbincang tentang hal-hal sekolah...

       "Peperiksaan Tengah Tahun akan dijalankan tak lama lagi...Siapa yang dapat markah 80 keatas,cikgu akan bawak diorang pergi tengok cerita Mat Kilau..."Ucap Cikgu Amirul...

        "Betul ka,cikgu?"Soal Nizam,sahabat baikku...

       "Betullah..."Balasnya untuk memastikan percakapannya...

        "Mesti aku boleh pergi...Dahlah aku selalu dapat 90 keatas..."Ucapku di dalam hati...

          "Okay...Kita jumpa lagi...Assalammualaikum..."Ucapnya untuk mengakhri kelas...

        "Waalaikumsalam..."Ucap kami semua serentak...Cikgu Amirul beredar dari situ...Aku didatangi oleh Nizam dan Aina...

         "Kau mesti boleh pergi...Kau tu pandai..."Ucap Aina seolah-olah cemburu dengan aku...

        "Kau pasti,ka?Mana tahu tiba-tiba markah aku turun..."Ucapku kepada Nizam dan Aina...

       "Mustahillah markah kau nak turun..."Ucap Nizam bagi menafikan percakapan aku...
.
.
.
.
Aku sedang mengulang kaji pelajaran di dalam bilik...Tanpa aku sedari,emak telah masuk ke dalam bilik aku dengan membawa sedulang air minuman...

         "Nah,air!!"Ucap emakku ramah...

        "Terima kasih,mak..."Balaku...

         "Rehatlah dulu...Jangan paksa diri sangat..."Ucap ibuku...Aku meminum air buatannya sebelum aku menjawab percakapannya...

         "Takpa,mak...Hana nak markah Hana tak turun..."Ucapku...

         "Baiklah...Jangan sampai memudaratkan kesihatan sudah..."Tegur ibuku prihatin...

         "Baik,mak..."Balasku dengan penuh lemah lembut...

Tbc...

Rasa-rasa markah Hana akan stay atau menurun?

Rasa-rasa siapa yang boleh ikut Cikgu Amirul pergi tengok Mat Kilau?

Author tahu part ni hambar...Author minta maaf...

[C]SAYANG AWAK,ENCIK CIKGU🥰👨‍🏫Where stories live. Discover now