13

33 4 12
                                    

Sudah seminggu aku mengambil cuti dan tidak hadir ke sekolah...Pada hari ini,aku hadir ke sekolah seperti biasa dengan menunggang motorsikal...

       "Weh!!!Kau dah ready ka,Hana?SPM dah nak dekat,tau..."Soal Aina kepada aku...

      "Aku dah ready...Aku dah study dekat rumah waktu aku cuti..."Balasku kepada Aina...

       "Kenapa tak rehat ja?Kau tu demam..."Soal Nizam prihatin...Dia langsung beredar dari situ...

       "Weh!!!Kau nak tahu tak?"Soal Aina dalam nada membisik...

      "Tahu apa?"Soalku juga dengan nada membisik...Sekarang,dua-dua tengah membisik ke telinga satu sama lain...

        "Aku baru tahu yang Nizam tu sukakan kau..."Ucap Aina yang membuatkan aku terkejut...

        "Apa?!!"Jeritku...Seluruh murid di dalam kelas telah memandang aku dan Aina...

       "Janganlah jerit...Nanti,Nizam tahu yang aku bagitahu dekat kau..."Ucap Aina takut barangkali dengan Nizam...

      "Jadi,kau sukakan Nizam tak?"Soal Aina kembali...

       "Gila ka apa nak suka dekat kawan sendiri?Aku hanya anggap Nizam tu macam kawan aku sendiri...Tak lebih daripada tu..."Jelasku panjang lebar...

        "Lepastu,kau suka sapa?"Soal Aina kembali...Tiba-tiba,matanya terbuka luas dan dia menutup mulutnya menggunakan kedua-dua tangannya...

        "Jangan cakap yang kau sukakan Cikgu Amirul...Tak betul,kan?"Soal Aina lagi...

       "Mana ada...Aku nak fokus untuk SPM ni...Aku taknaklah bercinta-cinta bagai...Nanti,waktu universiti pun masih boleh bercinta,kan?"Balasku kepada pertanyaan Aina...

        "Betul...Takkanlah kau nak sukakan Cikgu Amirul tu...Dia tu dah ada anak...Dah ada isteri pulak tu..."Ucap Aina...

       "Dah...Jangan nak kacau aku..."Ucapku garang...

       "Ok..."Balas Aina sepatah...Dia pergi dari situ...

Tbc...

Tak sangka yang Nizam tu sukakan Hana...

Hana hanya anggap Nizam seperti sahabatnya sahaja...

Betul ka Hana tak sukakan Cikgu Amirul?

Special tag❤:tigerxmochii

[C]SAYANG AWAK,ENCIK CIKGU🥰👨‍🏫Where stories live. Discover now