7. Bölüm

756 54 16
                                    

Medya: Aysima Hatun

Ayşe hatunun gebeliğinin öğrenilmesinin üzerinden 1 ay geçmişti. Aysima,  dairesinde sedirinde oturmuş şiir çalışıyordu. Dilara hatun taşlıkta oturup diğer hatunlarla muhabbet ederken Safiye hatunsa daireden yeni çıkmış saray mutfağına gidiyordu. Hatunu gören Lalezar Kalfa hatunu durdurmuş nereye gittiğini sormuştu.

"Mutfağa gidiyordum Lalezar Kalfa sultanı- aman yani Aysima hatun üzüm aşerdide varsa götürecektim."

"E tamam hadi git sen ben seni tutmayayım."

Safiye hatun arkasını dönmüş ilerlemeye başlamıştı. Lalezar kalfa ise hatun'un haline gülüp taşlığa girmişti. 

"Lalezar Kalfa!"

Duyduğu sesle arkasını dönmüş Ayşe hatun'a bakmıştı. Yine ne isteyecek kim bilir diye düşündü. "Efendim Ayşe hatun?"

Ayşe hatun sinsice sırıtmış, omuzlarını dikeltmişti. "Canım kayısı hoşafı çekiyor."

Lalezar Kalfa bıkkınca nefes alıp vermiş kaşlarını kaldırmıştı. "Yani?"

"Hatunlardan birine söyle de getirsin içelim."

Hatun'un pişkince söylediği şeyle Lalezar Kalfa önce Allah'tan sabır dilemiş sonraysa konuşmuştu. "Ayşe hatun hizmetine boş yere cariye vermedik ya. Hatundan isteyeceksin getirecek."

Lalezar kalfa'nın söyledikleriyle hatun'un suratı düşmüştü. "Karnımda hünkârımızın evladını taşırken nasıl konuşuyorsun sen benimle kalfa! Sen kimsin haddini bil!"

"Ayşe hatu-"

"Kes! Sen hünkârımıza ve Valide Sultanımıza nasıl hesap vereceğini düşün!"

O sırada bağırışlardan dolayı rahatsız olmuş Zümrüt Sultan hareme inmişti.

"Destur! Valide Sultan Hazretleri!" Herkes eğilmişti.

Zümrüt Sultan sert ama yavaş adımlarla taşlığa geldiğinde Ayşe hatun'a dönüp kaşlarını çatmıştı. "Kim bana hesap verecekmiş Ayşe?"

"Validem, Lalezar Kalfa bana ve Aysima'ya eşit davranmıyor. Ona daha çok önem verip isteklerini yerine getiriyor."

Lalezar Kalfa gözlerini kocaman açmış ona tek kaşını kaldırmış bir şekilde bakan Valide Sultan'a bunun doğru olmadığını söylemeye çalışıyordu. "Haşa Sultanım ne haddime."

"Neden ikinizi ayırdığını düşünüyorsun Ayşe?"

"Aysima hatun ne isterse yerine getiriliyor lakin ben isteyince umursanmıyorum bile."

"Sultanım dediğim gibi yok öyle bir şey Aysima hatun hizmetinde olan cariyelerden rica ediyor. Bende Ayşe hatuna benden değil hizmetindeki cariyelerden rica etmesini istedim."

Zümrüt Sultan, Lalezar Kalfa'yı dinledikten sonra Ayşe hatuna dönmüş, azarlar bir şekilde konuşmuştu. "Lalezar haklı Ayşe emrine boş yere cariye vermedik onlardan iste. Harem kalfalarını ve ağalarıda meşgul etme."

Ardından Lalezar Kalfa'ya dönmüştü. "Sana gelince Lalezar hatunlardan birine söyle, Aysima hatun'a haber versin birlikte dairemde hasbihal etmek istiyorum. Ayşe istersen sende gel."

Ayşe hatun kafasıyla onaylamıştı.

Zümrüt Sultan taşlıktan ayrıldıktan sonra Lalezar Kalfa etrafına bakınmıştı. Dilara hatunla göz göze gelince kafasıyla onu çağırmıştı. Dilara hatun yanına gidincede konuştu. "Duydun zilin sesini Dilara hatun hadi."

Dilara hatun gittikten sonra Ayşe hatun Lalezar kalfa'ya ters ters bakmışardından hızla gözdeler katındaki dairesine hazırlanmaya gitmişti.

⸻♛⸻ 

Aysima Handan SultanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin