12. Bölüm

398 32 8
                                    

Medya: Baş Haseki Aysima Sultan

Allahın izniyle bölüm attım, umarım beğenirsiniz. Bir türlü ne yazacağımı bilemedim bir de biliyorsunuz ki başımızdan ülkece dert eksilmiyor.

Suna Hatun, çamaşırhaneden aldığı temiz çarşaflarla Aysima Sultan'ın dairesine gidiyordu. Boş koridorda ilerlerken duyduğu fısıltılar ile yerinde durmuş ve olabildiğince gizlenmişti.

"Hatun anladın mı beni? Yemeği götürdüğün vakit Aysima Sultan'ın eşyalarına damlatacaksın."

"Anladım Esma hatun anladım da yakalanırsak öldürürler beni." Kızın bu söyledikerine Esma Hatun sinirlenmiş azarlar nitelikte konuşmuştu. "Sen merak etme, Ayşe Sultanımız her şeyi ayarladı. Eğer sadakatani ispat edersen başına hiçbir şey gelmez."

Suna Hatun duyduklarından sonra hızla yoluna devam etmiş, daireye çarşafları bırakmış ardından taşlığa koşmuştu. Aysima Sultan'a haber vermesi gerekiyordu. Merdivenlerden inerken karşılaştığı Aysima Sultan ile hızla eğilmiş ve telaşla konuşmaya başladı. "Sultanım.."

Genç Kadın'ın kaşları hızla çatılırken Safiye Hatun ile birbirlerine bakmışlardı. "Suna, bir şey mi oldu? Ne bu telaş?"

"Sultanım, size acilen söylemem gereken bir şey var."

"Nedir o?"

Hatun hızlıca Sultana olan biten anlatmıştı. Safiye hatun duyduklarından sonra Sultana dönmüştü. "Sultanım ne yapacağız?"

Aysima Sultan biraz düşündükten sonra hizmetindeki hatunlara dönüp konuştu. "Aklımda bir şeyler var ama burada konuşamayız daireme geçelim."

Hızlıca daireye geçtikten sonra genç sultan düşünmeye başlamıştı. 

Yüzünde hafif bir tebessüm belirirken rahat bir nefes almıştı. Yapacağı şeyi bulmuştu. Oldukça kolay olacaktı.

"Sultanım.."
Ona seslenen kişiye döndüğünde arkasında merakla ne diyeceğini bekleyen dört kızı görmüş ve gülümseyerek cevap verdi. "Ne oldu Safiye?" 

"Ne yapacağız sultanım?" Güzel Sultan şehzadesi Mehmedi kucağına alırken yatağına oturmuştu. "Hiçbir şey Safiye, hiçbir şey."

"Nasıl?" Akşin hatunun merakla söylediği şeyle sultan ona dönmüştü. "Yapacağımız tek şey hatun yemeğimizi getirdiği zaman onu biraz yanımızda misafir etmek."

⸻♛⸻

Topkapı sarayında yemekler yendikten hemen sonra Aysima Sultan'ın dairesinden gelen seslerle haremdeki hatunların bakışları oraya dönmüştü. Suna Hatun'un hekim kadın ile birlikte içeri girmesiyle endişe iyice artarken Hekim kadın, Sadık ağa'nın yardımıyla genç sultanı şifahaneye taşımıştı.

Gelininin rahatsızlandığını daha doğrusu zehirlendiğini duyan Valide Zümrüt Sultan Hacı Ağa ile birlikte Sultan Murad'a haber göndermiş ve Lalezar Kalfa ile şifahaneye doğru yola çıkmıştı. 

Bunların dışında Ayşe Sultan gelen haberle keyiflenmiş önündeki tabaktan ağzına üzüm atmıştı.

Haberi duyan Sultan Murad endişeyle şifahanenin önüne gitmişti. "Validem, Aysima.."

"Hekim kadın henüz bir şey söylemedi, arslanım." Validenin üzgün bir biçimde oğluna cevap verirken hekim kadın dışarı çıkmıştı. "Hekim kadın?!" Hünkârın söylediğiyle hekim kadın hemen eğilmiş, sultana ne olduğunu söylemişti. "Hünkârım, valide sultanım.. Sultanımız zehirlenmişler."

Aysima Handan SultanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin