9. Bölüm

691 45 57
                                    

Medya: Valide Hayrunnisa Zümrüt Sultan

Aysima Sultan, kucağında Şehzade Mehmed ile Valide Sultan dairesine varmıştı. Zeynep Sultan Safiye Hatun'un kucağındaydı. 

Kapıdaki Meliki Hatun, Sultan'ın geldiğini gördüğünde içeri girmiş, Valide Sultan'a haber vermişti. Kapı açıldığında yavaş adımlarla içeri girmişti. Valide Sultan'ın önüne geldiğinde hafifçe eğildi. "Validem."

"Aysima, nasılsın? Afiyettesindir inşAllah." Genç Sultan gülümseyip valideyi onayladı. "İyiyim, validem. Sizde iyisiniz inşAllah."

"Bende iyiyim, Allaha şükürler olsun."

O sırada Meliki Hatun tekrar kapıyı açmış bu sefer içeri Ayşe Hatun ve Hoşfidan Hatun girmişti. "Validem.."

"Ayşe, Hoşfidan afiyettesinizdir inşAllah."

Ayşe Sultan yerinde dikleşip konuştu. "Afiyetteyiz Sultanım, siz nasılsınız?"

"Bende iyiyim, Allah şükürler olsun." Valide Sultan tekrardan gelinlerine bakıp yanındaki minderleri gösterdi. "Geçin, oturun."

Aysima Sultan, valide'nin bir yanına hatunlar ise bir yanına olacak şekilde oturmuşlardı. Valide Sultan, minderin üstüne otumuş gelinine ellerini uzatıp torununu istedi. Genç Sultan sanki olacakmış gibi daha çok gülümserken küçük şehzadeyi valideye uzattı.

Valide Sultan, şehzadeyi severken aynı zamanda gelinleriyle sohbet ediyordu. "Aysima, torunlarım iyiler değil mi?"

Aysima Sultan kafasını sallarken aynı zamanda validenin sorusunu cevaplıyordu. "İyiler Sultanım."

Valide Sultan ardından Ayşe Hatuna dönüp konuştu. "Torunum nasıl Ayşe?"

"Çok iyi validem. Allahın izniyle yakın zamanda kucağıma alacağım şehzademi." Hatunun bu söyledikleriyle Kösem Sultanın kaşları çatılmıştı. "Ayşe, şehzadem deyip deyip durma Sultan olsa bakmayacak mısın torunuma?"

Hatun'un yüzündeki gülümseme silinmişti. Telaşlı bir şekilde kendini açıklamaya çalışmıştı. "Haşa validem, ne haddime ben sadece-"

"Sen sadece ne? Doğru haddine değil. Senin haddin olan tek şey torunumu korumak kollamak ona validelik yapmak olacak. Başka bir şey değil. Eğer kız doğurursan bile validelik yapmak zorundasın zira bu senin en büyük vazifen." 

Valide Sultan gerçekten sinirlenmişti. Ayşe Hatun duyduklarıyla susmuştu. Aysima Sultan, validenin Ayşe Hatuna sinirlenip onu azarlamasıyla keyiflenmişti. Önündeki meyve tabağından üzüm alıp ağzına attı. 

Valide Sultan, Şehzade Mehmedi, Dilara Hatunun kucağına verip Zeynep Sultan'ı kucağına alıp severken Ayşe ve Hoşfidan Hatun dik dik Aysima Sultan'a bakıyorlardı. Aysima Sultan üzerinde hissettiği bakışlar ile hatunlara döndü. 

Hatunlar bakmaya devam ederken Genç Sultan tek kaşını kaldırmış bir şekilde onları inceliyordu. "Aptallar."diye geçirdi içinden.

Kapı tıklanmış ardından içeri birkaç ağa eşliğinde yemekler getirilmişti. 

"Aysima, torunlarımı doyurdun değil mi? Aç kalmasınlar." Yemekler açılırken Valide Sultan'ın sorusuyla Aysima Sultan tebessüm edip Valide Sultanı onayladı. 

"Merak buyurmayın validem gelmeden süt anneleri emzirdi evlatlarımı."

Valide Sultan anladığını belli etmek adına kafasını sallayıp eliyle işaret verdi. "Buyrun başlayalım."

⸻♛⸻

Yemekler bitmiş, Sofra toplanmıştı. Aysima Sultan, çocukların uyumaları gerektiğini fark edip Valide Sultan'a dönmüştü. "Validem, müsaadenizle daireme çekilebilir miyim? Zira Mehmedim ve Zeynebimin uyku vakti geldi."

Aysima Handan SultanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin