Chapter 52 [Ch 220-222 in Twitter]

569 12 3
                                    

cw // morning sickness

Mingyu probably woke up on the wrong side of the bed. The moment he opened his eyes, he felt bile rising up from his stomach.

He covered his mouth as he rushed towards the toilet, puking his guts out. Last time, he thought it was just because of eating too much, but now he knows that morning sickness is starting to kick in.

"Anak..." a voice from the outside called. "Anak saan ka? Kain na tayo ng almusal."

Mingyu wasn't able to answer but just continuing throwing up.

His mother roam around the room to look for him, her mouth went agaped when she saw his son bending over the toilet and vomiting.

"Gyugyu!" she shouted as she pats her son's back gently.

"Ughhh..." Mingyu groaned.

After a few minutes, Mingyu stopped throwing up and flushed the toilet. He stood up and washed his face. He left the restroom and was soon followed by his mom.

His mother rubbed his back once again, "Okay ka na ba? Nasusuka ka pa rin ba?"

Mingyu let out a weak smile, "Okay lang ako Mamu."

Mrs. Kim knows that behind the smile his son showed was pain. Things might have been very hard for Mingyu physically, mentally and emotionally.

She blinked back the tears in her ears. Her son can't see her like this. "Nak, anong gusto niyong kainin? May pagkain sa baba kaso hindi ako sure kung gusto mo nun."

Mingyu beamed, "Ano bang meron Mamu? Gusto ko sana ng ano eh..." He paused for a while, "Dilis tapos kamatis na may sibuyas at suka."

Mrs. Kim laughed, she's happy to see her son being excited despite throwing up earlier. "Tapa kasi ulam natin sa baba pero bibilhan na lang kita niyan sa palengke."

Mingyu felt bad that his mom has to go out just to buy him food. "'Wag na Mamu! Ako na lang lalabas para bumili."

"Ano ka ba? Okay lang. Sabi ni Aling Nena magbebenta raw siya ng mga bagong deliver na prutas ngayon kaya isasabay ko na sa pagbili 'yang gusto mo." his mom answered, assuring him it's fine.

"Eh Mamu naman eh!" Mingyu insisted.

"Sayang may mangga pa naman. Bahala ka hindi kita bibilhan." Mrs. Kim teased, trying to use mangoes as a bait to his son.

Mingyu's eyes widened in surprise. He clapped his hands like a kid. "Mangga? Hala Mamu gusto ko 'yun!!! May bagoong ba?"

"Sabi ko na nga ba eh! Kapag sinabing mangga bibigay ka rin!" Mrs. Kim answered. "Baka mamaya niyan maging mangga anak mo."

"Hahahahahaha! Naisip ko nga Mamu baka favorite ng baby ko 'yung mangga eh." Mingyu said happily. "Gawin ko kayang pangalan ng baby ko 'yung mango?"

Mrs. Kim forehead creased, thinks the nickname Mingyu wants for his unborn child sounds absurd. "Baka magmukhang mangga apo ko ha!"

Mingyu's facial expression turned dark. He was shooting her a glare, hands on his hips while pouting, definitely looks like a puppy who's angry.

Mrs. Kim burst out laughing once again, "Okay! HAHAHAHAHAHA! Sorry na! Sige hindi ko na aasarin si Baby Mango." she said in between her laughter.

"Mamu naman kasi eh! Bakit ka nag-aasar?" Mingyu whined childishly.

Mrs. Kim ruffled his hair. "Oo na. Gusto pa naman sana na ang nickname niya is Primo."

"Primo? Anong ibig sabihin nun?" Mingyu wondered.

Mrs. Kim replied, "Italian word for first 'yun, 'nak."

"Wow! Eh 'di ayun itawag mo sa kanya."

"Hahahahahaha ang tawag mo sa kanya mango tapos kami ni Papu mo Primo, ganun ba?"

Mingyu nodded his head. "Opo Mamu. Hindi naman tayo malilito kasi isa lang naman siya."

"Okay sabi mo eh." his mom said. "Lalabas na ako ha? Alam kong gutom ka na eh."

"Thank you Mamu." Mingyu replied as he took his mom in a hug. "I'm sorry din..."

"Huwag kang magsorry. Nagkamali ka nga pero at least may blessing na dumating." Mrs. Kim assured, rubbing circles on her son's back. "Kami dapat magthank you ni Papu mo kasi bibigyan mo na kami ng apo."

"I love you Mamu...pati si Papu."

"We love you too, 'nak."

.

.

Tachycardia (MinWon AU)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon