Kraliçe Maude

482 61 146
                                    

"Majesteleri! Majesteleri uyanın!"

  Gözlerimi yavaş yavaş açarken gelen parlak ışık buna hiç yardımcı olmuyordu. Ellerimle yüzümü ovuşturarak yattığım yerde doğruldum.

"Majesteleri, sonunda uyandınız! Anneniz Kraliçe Mell, sizi bekliyor."

  Gözlerimi tamamen açtığımda gördüğüm şeyle nefesim kesildi. Etrafa gözlerim pörtlemiş bir şekilde bakarken, gözüm bu sefer yanımdaki kadına takıldı.

"Majesteleri, iyi misiniz?"

  Ben kaşlarımı çatmış bir şekilde karşımdaki kadına bakarken gözümün önüne bazı görüntüler gelmeye başladı.

"Ben Veronica majesteleri. Sizi korkuttuysam özür dilerim."

"Sorun değil. Sarayda yenisin galiba?"

"Evet majesteleri."

  Kitabın içindeydim. Ve bu kadın, kitaptaki Kraliçe Maude'nin yardımcısı idi.

"İyiyim Veronica. Az önce annemin beni odasında beklediğini mi söylemiştin?"

"Evet majesteleri."

"Tamam, teşekkür ederim. Çıkabilirsin Veronica."

  Veronica selam verip odadan çıktığında gözümü odada gezdirdim.

"Muhteşem!"

  Oda, genişliğinin yanı sıra harika dekore edilmişti. Pembe, sarı ve beyazın hakim olduğu oda parıl parıl parlıyordu. Tabi odanın içindeki büyük balkondan gelen güneş ışınları da, odanın parlamasına katkıda bulunuyordu.

"Artık annenin yanına gitsen iyi olur."

  Duyduğum ince sesle başta ürksem de sonradan sesin sahibinin Lulu olduğunu görünce rahat bir nefes verdim.

"Korkuttun."

  Eliyle ağzını kapatıp kıkırdadı.

"Özür dilerim. Ama dediğim gibi, anneni bekletmemelisin. Unutma, sen şuan hikayedesin ve Fransa'nın gelecekteki kraliçesisin. Görgü kurallarını ezbere biliyorsun."

  Lulu'nun dediği ile gözümün önüne görüntüler gelmeye başladı.

"Kraliçem, bağışlayın beni ama bunlar çok zor!"

"Zor diye bir şey yok Maude! Sen Fransa'nın gelecekteki kraliçesisin, zor kavramını tanımaman gerekiyor!" 

"Doğru."

"O zaman hızlı bir şekilde üstünü değiştir!"

"Önce yüzümü yıkasam?"

  Lulu göz devirdi.

"Hikayedesin! O yüzden de yüzün kirli değil!"

"Ha, anladım."

"Hadi hadi!"

  Lulu'nun sabırsız sesi ile yataktan kalkıp devasa gardırobuma ilerledim. Gardırobun kapağını açtığımda renk renk bir sürü elbise ile karşılaştım.

"Uu, hepsi çok güzel!"

  Lulu'nun dediği ile güldüm.

"Bencede."

  Çoğu kabarık ve taşlı tuşlu elbiselerdi. Bazıları gelinliği andırıyordu.

  Elbiselere bakarken en sonunda gözüm bir tanesine takıldı. Elbiseyi çıkarıp baştan aşağıya süzdüm.

Hikaye GezginiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin