Cevaplar fil büyüklüğündeki kar taneleriyle içinde fink atıyordu. Bir şeyleri biliyor olman, bilmediklerini öğrenmeye çalışmandan nedense daha fazla tepki alıyordu. Uzun zaman önce temelini attığın binaların ilk basamağını atmak istiyordu herkes. Sanki sen yokmuşcasına...
Gök, yüzünde güzeldi gökyüzünün. Biliyorlardı da yine de "benim" demekten alıkoyamıyorlardı kendilerini. Kıyasıya bir mücadele vardı her tende. "O benim, benim gökyüzüm". Sevmenin neden bu kadar zor olduğunu düşünüyor musun? Dolayısıyla sevilmek sence kimlerin hakkı? Sahi sevmek denen hikayeye dokunabilen olmuş mu hiç?
Zoru seviyorsun, zoru seviyorlar..
Bu her şey kolay demek değil tabii ki. Ancak kolay olan faaliyetlerin olduğunu da kabul etmen, kabul etmeleri gerekiyor. Mesela anlayış göstermek gibi, haklısın diyebilmek gibi. Lao Tzu, "Kimseyle çatışmazsan kimse de seninle çatışmayacaktır" der. Haklı değil mi?Seninde Maria'ya yüklediğin haddinden fazla sevgi yükün olmadı mı? Her şey zor olmalı, kusursuz olmalı diye diye günlerce düşündüğün iltifatlar, ona layık olmadığını düşündüğün için sildiğin yüzlerce şiir ve bir anlam taşısın istediğin hediyeli sürpriz planlamaların vsvs. hangisi dört dörtlüktü? Asıl önemli olan Maria bu yükü taşıyabilecek miydi?
..
Bölüm Sonu
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Taş, Sen Kağıt, Ben Sizsiniz!
Romanceİpek yolumun son yuvası, ilk kozamdı tenin... Öncesi intihar, sonrası mucizelerle dolu bir şimdi. Şimdi içerdeyim. Geldiğinde kapıyı çalma olur mu?