Vandaag hebben we een Q&A met Emmie0Danvers!
Wat is je gebruikersnaam?
Emmie0DanversHoe heet je? Of hoe mogen we je noemen?
Emma is mijn hele naam maar op wattpad houden we het bij Emmie.Hoeveel jaar ben je?
Ik ben 15 jaar.In welk land woon je?
NederlandHeb je nog roots van een ander land?
Nope, ik heb wel familie in Australië. Maar officieel zijn zij ook Nederlanders.Welke talen spreek je?
Duits, Nederlands, Engels. En een paar Franse steekwoorden.Welke studierichting volg je? Of wat is je beroep?
Ik zit nog op school maar ik heb in mijn vakkenpakket allemaal geschiedenis en kunst vakken zitten.Wat zijn je hobby's?
Ik doe aan stijldansen en judo. Schilderen is een hobby die ik ernaast doe. En natuurlijk lezen en schrijven!Wat is typerend aan jou?
Ik ben heel energiek. Ik ben ook heel meelevend. Ik voel heel snel aan of mensen zich op hun gemak voelen of niet. En ik ben ook super optimistisch!Hoelang zit je al op Wattpad?
Sinds begin 2021 dus iets meer dan een jaar.Hoe ben je op Wattpad terecht gekomen?
Via een vriendin van mij. Ik was aan het videobellen en toen zei ze het. Ik ben het gaan downloaden en toen ging alles vanzelf.Lees of schrijf je het liefst op Wattpad?
Dat verschilt. Lezen is natuurlijk echt geweldig om te doen. Ik haal hier ook vaak inspiratie vandaan. Bijvoorbeeld met karakters voor personages.Maar schrijven is ook zo fijn. Ik heb nooit een plan. Ik schrijf wat in me op komt. Elk hoofdstuk is op het moment zelf bedacht. Best ironisch eigenlijk. Ik heb vaak duizend ideeën maar ja, dan moet je ze wel opschrijven. Maar jullie zijn in elk geval nog lang niet van me af.
Wat is je favoriete genre om te lezen?
Ik ben op dit moment verslaafd aan de older brother tropes.Mafia romance is ook echt geweldig.
En natuurlijk de tiener fictie. High school romance, badboys noem maar op.
Het zijn altijd wel boeken die over familie of liefde gaan. Ik ben totaal geen horror fan. Maar van kidnapping en moord kan ik wel genieten.
Wat is je favoriete genre om te schrijven?
Older brothers, tienerfictie en fantasy,Ik ben bezig met drie fantasy boeken en twee tienerfictie boeken.
Ik ga nog een deel 3 uitbrengen als gevolg op The Secrets She Has en The Secrets They Hold.
En ik ben ook van plan om nog een older brother trope boek te maken.
Wie is je favoriete Wattpad gebruiker? En waarom?
R3b3cca09. Engelse schrijfster. Heeft The Unwanted Twin geschreven en ben er helemaal verslaafd aan.Ook vind ik jesser0907 geweldig. Hij is in het echt m'n beste vriend en schrijft ook. Staat alleen niet online
En Kyuti_Writer. Zij schrijft vooral fanfictions. Haar ken ik ook in het echt en is een vriendin van mij. Zij is ook degene die me kennis heeft laten maken met Wattpad
Wat is het beste/ leukste boek dat je al hebt gelezen op Wattpad? Waarom zou je dit boek aanraden?
Ace. Is een Engels boek maar hij is zo goed. En zielig. Heb nog een uur gejankt erna.En ook The Unwanted Twin. Deze is makkelijk geschreven en je interesse blijft erin gangen. Deze is nog wel bezig met uploaden dus nog niet af.
Verder heb ik op m'n account een lijst met gelezen boeken staan. Read it and loved it. Uit m'n hoofd gezegd. Een na onderste.
Welk boek van jezelf (indien je een boek geschreven hebt) zou je aanraden aan de lezers van dit interview?
The secrets she has. Ik ben nog steeds in de leer van het schrijven maar ik ben hier toch wel trots op. Ik vind het ook leuk als je je eigen karakters ziet groeien. Mijn hoofdpersoon Kristy, groeit in dit geval sociaal. Ze leert dat het mogelijk is dat er mensen van haar houden en er voor haar zijn. Met liefde, stalking en wraak ertussendoor.The Secrets They Hold is hier een vervolg op. Staat ook al online.
Wat is je favoriete boek (niet op Wattpad)?
Maaike en Domenico. Ik vind het erg lastig om boeken te lezen. Op wattpad gaat het veel makkelijker dan met zo'n papieren ding voor je. Maar de serie Maaike en Domenico. Over een gecompliceerde liefdes relatie is toch echt mooi om te lezen. Het gaat over een straat jongen met agressie problemen veel geheimen en trauma's die op de dochter van twee rijke dokters verliefd wordt.Wie is je favoriete schrijver/ schrijfster (niet op Wattpad)?
Susanne Wittpenning. De schrijfster van Maaike en Domenico. Ik vind het super gaaf dat ze heel goed is in de gevoelens van de personages te omschrijven. Zij schrijft ook in de ik-vorm.Wat is je lievelingsfilm?
Om eerlijk te zijn heb ik nergens een lievelings iets van. Mogen het er meerdere zijn?Van de actie films zijn het toch wel:
De Jason Bourne film-serie, Now you see me,
San Andreas en Ice road.En van fantasy/science fiction
is het toch wel twilight en the maze runner.Van een film die je onderuitgezakt kan kijken zijn het:
No reservation, The intern en the devil wears Prada.Disney sowieso de film Anastasia
Het zijn er veel maar ik zou hier nooit tussen kunnen kiezen. Ze hebben allemaal iets waardoor ik er zoveel van houd.
Wat is je lievelingsliedje?
Op dit moment as it was van Harry Styles en Pretty Little Jaguar van Bakermat.Wie is je favoriete artiest of groep?
1D en 5SOS zijn m'n lievelingsgroepen en voor artiest Ed sheeran, Dua Lipa, Harry Styles en Shawn mendes.Wat is je lievelingseten?
Zonder twijfel spaghetti carbonara.Hoe ziet je perfecte ontbijt eruit?
Mn moeders pannenkoeken met witte basterd suiker. Ik houd niet van stroop, gaat altijd zo plakken.Wat is je favoriete dessert?
Vanille ijs met warme kersen.Wat is je favoriete vakantiebestemming?
De Dominicaanse republiek en Kroatie. Als er maar zee is!En nu mag je (indien je dat wilt) nog wat reclame maken voor je boeken/ covershop/ wedstrijd/ ...
Als jullie dit lezen. Check mn profiel is. En misschien vind je wat leuks dat je interesseert.Van kidnapping en mishandeling tot romantiek en oudere broers die je helpen met je verleden, verdriet en trauma's. En komende badboy stories staan zeker te wachten!
En nu de vraag van Lytmab: Wat is je mooiste herinnering?
Mijn mooiste herinnering ... ik vind dit best een lastige vraag want ik heb er zoveel.Het zijn er zoveel maar de meest recente is toch wel, canyoning in Slovenië. We moesten van kliffen afspringen en de laatste was het hoogst. Iedereen voor mij durfde niet dus gingen ze met een touw naar beneden. Ik was de eerste. Die sprong was hoog en ver. Als je recht naar beneden sprong zou je op de rotsen knallen. Dus je moest een aardig stukje afzetten. Geeft toch een soort overwinningsmoment als je dat doet. Al helemaal omdat ik de eerste was, dus niet bij anderen had kunnen afkijken. Geeft echt een kick.
JE LEEST
Wattpad Q&A
De TodoWelkom allemaal! Wil je wat meer te weten komen over de schrijvers en lezers hier op Wattpad? Dan ben je hier zeker aan het juiste adres! Neem snel een kijkje, en misschien interviewen we jou ook wel een keer! The_writing_sisterss