RomyWritesStuff

112 5 13
                                    

Vandaag hebben we een Q&A met RomyWritesStuff!

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Vandaag hebben we een Q&A met RomyWritesStuff!

Wat is je gebruikersnaam?
@RomyWritesStuff is mijn mijn account, mijn back-up account heet @RomyWritesStuffToo. Ook heb ik een account waar ik binnenkort ga starten met korte verhalen en wedstrijden genaamd @SchrijfChallenges.

Hoe heet je? Of hoe mogen we je noemen?
Mijn naam is Romy, maar veel mensen die ik ken noemen me Room, Rommie, Ro of Roro. Ik ben niet heel moeilijk met hoe mensen mij noemen. Alleen vergelijkingen met eten is soms vervelend.

Hoeveel jaar ben je?
Ik ben iets meer dan 3 weken geleden 17 geworden :D.

In welk land woon je?
Nederland 🇳🇱 (geboren en getogen).

Heb je nog roots van een ander land?
De oma van mijn vader (dus mijn overgroot oma van mijn vaders kant :p) is Duits. Dat maakt mij 1/8 e Duits. Ze is net voor of tijdens de oorlog naar Nederland gekomen.

Welke talen spreek je?
Ik spreek vloeiend Nederlands en Engels en ik spreek een klein beetje Duits (ik faalde mijn Duits lessen heel erg hard xd).

Welke studierichting volg je? Of wat is je beroep?
Ik begin bijna aan mijn tweede jaar van de opleiding Onderwijsassistent (MBO Niveau 4). Zodat ik hierna door kan naar het Pabo of de lerarenopleiding.

Wat zijn je hobby's?
Ik vind het leuk om te lezen en te schrijven (natuurlijk). Ook vind ik het leuk om te tekenen en video games te spelen, waar ik dan voornamelijk Fantasie MMORPG speel. Zoals "Genshin Impact", "Minecraft" en "World of Warcraft".

Wat is typerend aan jou?
Wat mij anders maakt, het is een hele lastige vraag. Ik heb het aan vrienden moeten vragen, die ook niet veel te zeggen hadden. Lol. Ik heb dyslexie, spelfouten (voornamelijk de d, t of dt :p) zijn vaak te zien. Ik beschouw mijzelf als hulpzaam en zorgzaam. Ook probeer ik altijd aardig te zijn tegen andere mensen en ik ben heel kwetsbaar, helaas :p.

Hoelang zit je al op Wattpad?
Ik zit sinds 8 april 2019 op Wattpad, dat is nu iets minder dan drie en een half jaar.

Hoe ben je op Wattpad terecht gekomen?
Een vriendin waar ik veel mee omging had het over Wattpad. We vonden (en vinden nog steeds) het heel leuk om te lezen en schrijven. Wattpad was voor ons de manier om onze verhalen online te zetten :D. De vriendin is inmiddels gestopt (volgens mij), maar ik ben door gegaan.

Lees of schrijf je het liefst op Wattpad?
Ik ben slecht ik keuzes maken, eheh. Ik vindt beide leuk. Al lees ik op dit moment meer op Wattpad dan dat ik schrijf. Maar dat betekent zeker niet dat ik het ene leuker vind dan het ander.

Wat is je favoriete genre om te lezen?
Ik kan deze vraag beter beantwoorden met welke genre ik niet leuk vind. Het enige genre die ik namelijk niet leuk vind is Horror. De andere genres zijn voor mij veel afwisselend wat ik leuk vind. Op dit moment lees ik alleen fantasie verhalen, een paar maanden geleden waren dit thrillers.

Wat is je favoriete genre om te schrijven?
Ik schrijf voornamelijk fantasie, romantiek en thrillers. Maar ik vind fan ficties ook heel leuk om te schrijven.

Wie is je favoriete Wattpad gebruiker? En waarom?
Ik zou het niet weten. Ik heb heel veel leuke en aardige mensen op Wattpad ontmoet.

Wat is het beste/ leukste boek dat je al hebt gelezen op Wattpad? Waarom zou je dit boek aanraden?
Ik heb heel veel leuke boeken gelezen, maar het boek dat toch het meeste bij mij is blijven hangen is het boek "American Mate" van YoxxxNo.

Welk boek van jezelf (indien je een boek geschreven hebt) zou je aanraden aan de lezers van dit interview?
Als ik er een online had staan had ik dit zeker gedaan :). Al heb ik wel een One Shot Thriller bijna af, dus die komt wel snel online :p.

Wat is je favoriete boek (niet op Wattpad)?
Van de Engelstalige boeken die ik heb gelezen is het "The Siren" (Romantiek) van Kiera Cass. Van de Nederlandstalige boeken is het "Complot" (Thriller) van Eva Burgers.

Wie is je favoriete schrijver/ schrijfster (niet op Wattpad)?
Ook weer een lastige vraag. Al ga ik dan wel voor Mel Wallis De Vries. Ze schrijft geweldige thrillers.

Wat is je lievelingsfilm?
Oei, die is moeilijk. Ik kijk namelijk niet veel films. Ik zou dan zeggen de Harry Potter films (dat zijn de laatste films die ik gezien heb, lol).

Wat is je lievelingsliedje?
Op dit moment is het "Hayloft II" van Mother Mother of "Taunt" van Lovejoy.

Wie is je favoriete artiest of groep?
Wilbur Soot en Lovejoy.

Wat is je lievelingseten?
Ik zou zeggen een bord friet met kip nuggets of een frikandel. Wat iets heel simpels is, want ik ben een hele moeilijke eter :p.

Hoe ziet je perfecte ontbijt eruit?
Een afgebakken broodje met pindakaas en een glas melk met kaba (aardbij). Voor de mensen die niet weten wat Kaba is; het is een poeder (net zoals chocolade poeder waar je chocolademelk mee kan maken) die ze hebben in verschillende smaakjes, waaronder aardbij en banaan. Helaas verkopen ze het alleen in Duitsland :(.

Wat is je favoriete dessert?
Slagroom ijs, ik hou van slagroom ijs.

Wat is je favoriete vakantiebestemming?
Een koud land, het liefst waar ik veel kan snowboarden en schaatsen. Ik hou echt niet van de warmte :p.

En nu mag je (indien je dat wilt) nog wat reclame maken voor je boeken/ covershop/ wedstrijd/ ...
Ehm, ja voor de mensen die interesse hebben, op @SchrijfChallenges start 1 september 2022 de eerste schrijfwedstrijd (of Schrijf Challenge, hoe je het ook wilt noemen). Hier zal ik (en misschien in de toekomst meer mensen) maandelijks een prompt online zetten waar je jezelf dan voor kan inschrijven (en natuurlijk een verhaal of boek schrijven).

En nu de vraag van SarahHeylen: Wat is je geboortedatum?
21 juli 2005, nu dus 3 weken en 5 dagen geleden dat ik een jaartje ouder ben geworden xd

Wattpad Q&AWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu