ClaraAllanPoe

71 9 15
                                    

Vandaag hebben we een Q&A met ClaraAllanPoe!

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Vandaag hebben we een Q&A met ClaraAllanPoe!

Wat is je gebruikersnaam?
Ik ben ClaraAllanPoe. Mijn gebruikersnaam is afgeleid van Edgar Allan Poe, een schrijver waar ik heel erg naar opkijk.

Hoe heet je? Of hoe mogen we je noemen?
Je mag me gewoon Clara noemen, ik heb niet echt bijnamen :)

Hoeveel jaar ben je?
De meeste mensen op Wattpad schatten me denk ik ouder - ik heb al van mensen gehoord dat ze dachten dat ik een veertiger was. In het dagelijks leven denkt iedereen altijd dat ik veel jonger ben, dus dat is soms ook wel frustrerend. Maar om verwarring te voorkomen: ik ben zeventien.

In welk land woon je?
België

Heb je nog roots van een ander land?
Nee, dat denk ik niet.

Welke talen spreek je?
Ik spreek Nederlands, Frans en Engels.

Welke studierichting volg je? Of wat is je beroep?
Ik ga mijn laatste weken in het middelbaar tegemoet (joepie!) en in september ga ik naar de universiteit om Nederlands en literatuurwetenschappen te studeren!

Wat zijn je hobby's?
Ik heb een passie voor literatuur en film, dus ik lees en schrijf natuurlijk en ik kijk ook veel films (hoe ouder, hoe beter). Daarnaast speel ik piano en probeer ik daar soms ook muziek op te schrijven. Ik zing ook in een koor, bak af en toe en in de winter brei ik.

Wat is typerend aan jou?
Ik ben een oude ziel die lijdt aan weltschmerz.

Hoelang zit je al op Wattpad?
Zon 4,5 jaar.

Hoe ben je op Wattpad terecht gekomen?
Een vriendin schreef verhalen op Wattpad en ze dacht dat het ook wel iets voor mij zou zijn. Ik heb dan een account gemaakt en ik moest haar wel gelijk geven! Ondertussen is zij niet echt meer actief hier, maar ik ben nooit gestopt met schrijven :)

Lees of schrijf je het liefst op Wattpad?
Dat vind ik een moeilijke vraag, maar ik denk schrijven. Het is gewoon heel fijn om mijn verhalen hier te plaatsen en te merken dat mensen ze lezen en waarderen. Wanneer ik een reactie krijg op mijn verhaal, doet me dat nog steeds glimlachen.

Wat is je favoriete genre om te lezen?
Ik lees eigenlijk bijna alles, zo lang het maar geen al te populaire boeken zijn. Mijn favoriete genres zijn familieromans en streekromans, maar ook thrillers en horrorverhalen lees ik graag.

Wat is je favoriete genre om te schrijven?
Dat is een beetje hetzelfde als mijn antwoord op de vorige vraag. Langs de ene kant schrijf ik lange kronieken over de lotgevallen van één bepaalde familie en vlucht ik weg in een geromantiseerd verleden, maar gothic novels en horror schrijf ik ook heel graag.

Wie is je favoriete Wattpad gebruiker? En waarom?
Alle mensen die ik ken op wattpad zijn super vriendelijk, dus ik kies liever niemand uit.

Wat is het beste/ leukste boek dat je al hebt gelezen op Wattpad? Waarom zou je dit boek aanraden?
Dat zijn er wel een aantal ;) Enkele jaren geleden las ik Vier Kleine Geheimpjes van helskabaal, en ik vond het zo intrigerend geschreven dat het me altijd is bijgebleven. De Geschiedenis Van De Familie Fitzgerald van Koekjes_Eter is ook echt één van mijn favoriete boeken (ik had nooit gedacht een familieroman op Wattpad tegen te komen, dus wat was ik blij toen ik dit boek vond!). Laatst las ik ook Doorheen De Vergetelheid van PerenneMeraki, een poëtisch en gevoelig verhaal waarin je als lezer tot de laatste zin meegesleept wordt.

Welk boek van jezelf (indien je een boek geschreven hebt) zou je aanraden aan de lezers van dit interview?
Ik ben nu een historisch/magisch realistisch verhaal aan het schrijven, De Kinderen Van Verdoodt. Dat is het levensverhaal van twee jeugdvrienden die samen opgroeien, elk hun eigen weg moeten gaan maar toch niet van elkaar gescheiden willen worden. Je volgt de twee personages vanaf hun kindertijd tot aan hun dood. Niet enkel zij zijn hier de hoofdrolspelers; ook de geesten van hun overleden voorouders staan hen bij en gidsen hen door het leven. Als lange zinnen, ouderwets taalgebruik en zware thema's je niet afschrikken, zou ik je dat boek misschien wel aanraden :)

Wat is je favoriete boek (niet op Wattpad)?
Het Huis Met De Geesten van Isabel Allende! Dit is echt een prachtig familie-epos met sterke personages en een mooie schrijfstijl. Het boek is best dik, maar daar merk je niks van tijdens het lezen. Zeker een aanrader als je het nog niet gelezen hebt!

Wie is je favoriete schrijver/ schrijfster (niet op Wattpad)?
Zoals je al kan zien aan mijn gebruikersnaam ben ik fan van Edgar Allan Poe, maar ook de boeken van Shirley Jackson vind ik heel erg goed.

Wat is je lievelingsfilm?
Vertigo, van Alfred Hitchcock.

Wat is je lievelingsliedje?
Dat wisselt heel vaak, maar op dit moment America van Simon & Garfunkel.

Wie is je favoriete artiest of groep?
Dat vind ik ook weer zo'n moeilijke vraag! Ik luister graag naar Simon & Garfunkel, maar ook naar Nederlandstalige muziek van bijvoorbeeld Herman van Veen, Boudewijn de Groot of Guido Belcanto. En tijdens het schrijven krijg ik vaak inspiratie van de muziek van Two Steps From Hell.

Wat is je lievelingseten?
Garnaalkroketten!

Hoe ziet je perfecte ontbijt eruit?
Met een sandwich en roerei ben ik al heel gelukkig :)

Wat is je favoriete dessert?
Ik heb er zo veel, maar ik denk crème brûlée :)

Wat is je favoriete vakantiebestemming?
Ik vind de Zwitserse bergen heel erg mooi!

En nu mag je (indien je dat wilt) nog wat reclame maken voor je boeken/ covershop/ wedstrijd/ ...
Ik maak niet zo graag reclame voor mijn eigen boeken en ik heb het gevoel dat ik dat eerder in dit interview ook al een beetje gedaan heb, maar natuurlijk mag je altijd eens een kijkje nemen op mijn profiel en misschien vind je dan wel iets dat je aanspreekt. Als je één van mijn boeken een kans geeft, zou je me wel super blij maken :)

En nu de vraag van PeculiarButterfly: Wie was er eerst, de kip of het ei?
Ik word al gek als ik erover nadenk. Een veel te moeilijke vraag om dit interview te eindigen!

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 15, 2023 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Wattpad Q&AWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu