Vandaag hebben we een Q&A met PeculiarButterfly!
Wat is je gebruikersnaam?
PeculiarButterflyHoe heet je? Of hoe mogen we je noemen?
Mijn naam is Jolien.Hoeveel jaar ben je?
Ik ben ondertussen al een kwarteeuw oud. Mezelf 25 noemen is soms nog even schrikken hahaha, maar ik begin er al wat meer aan te wennen ondertussen.In welk land woon je?
Ik woon in België.Heb je nog roots van een ander land?
Als je het aan mijn papa zou vragen, dan zou hij zeggen dat we een verre over-over(?)-grootmoeder hebben die uit Nederland komt, maar veel meer roots uit een ander land heb ik helaas niet.Welke talen spreek je?
Ik spreek Nederlands (volgens sommigen met een licht Kempisch accent), Engels en een beetje Frans.Welke studierichting volg je? Of wat is je beroep?
Ik ben zo'n drie maanden geleden afgestudeerd als ingenieur-architect. Ik ben ondertussen ook gestart met mijn eerste grote-mensen-job, en mag nu huisjes tekenen terwijl ik ervoor betaald word.Wat zijn je hobby's?
Ik schrijf en lees ontzettend graag, maar de laatste tijd durft het al wel eens gebeuren dat ik er de tijd niet voor vind. Verder wandel ik ook graag, ik hou ervan om me in het groen te begeven en naar de natuur en het leven erin te kijken, al is ons Belgenweer het daar niet altijd mee eens.Wat is typerend aan jou?
Volgens zeer betrouwbare bronnen is mijn gebrek aan een ochtendhumeur een zeer belangrijk kenmerk. Verder zou ik mezelf omschrijven als iemand redelijk onhandig en als een hopeloze romanticus.Hoelang zit je al op Wattpad?
Oei, daar heb ik eigenlijk geen idee van. Ik weet dat mijn huidige account al sinds 2018 bestaat, maar ik weet niet hoe lang ik het vorige al had. Het gaat dus voor altijd een mysterie blijven, vrees ik hahaha.Hoe ben je op Wattpad terecht gekomen?
Ook hier heb ik geen idee meer van. Ik weet dat niemand me het aangeraden heeft, dus misschien via reclame?Lees of schrijf je het liefst op Wattpad?
Ik vind het voornamelijk leuk om te schrijven op Wattpad, ik lees niet zo heel veel hier.Wat is je favoriete genre om te lezen?
Romantiek en fantasy, of nog beter: de combinatie ervan.Wat is je favoriete genre om te schrijven?
Dan kies ik toch wel romantiek, het liefst vermengd met iets zwaardere thema's. De laatste tijd vind ik ook wel meer en meer mijn weg in dark fantasy, iets waar ik me ook ontzettend goed mee kan amuseren.Wie is je favoriete Wattpad gebruiker? En waarom?
Ik denk dat ik een (heel klein) beetje bevooroordeeld ben, maar ik ga toch Maya (xYourDisneyPrincess) kiezen. Buiten het feit dat ze mijn lief is, vind ik haar ook een enorme bijdrage aan Wattpad.Wat is het beste/ leukste boek dat je al hebt gelezen op Wattpad? Waarom zou je dit boek aanraden?
Dat was 'Eendagsvriend' van Lieselotte Schipper (LiselotteS), dat ondertussen ook uitgegeven is. Daarnaast vond ik ook 'Beter dan Jij' van Maya (xYourDisneyPrincess) en 'Enigmatische Emoties' van TessaTuring ontzettend goed!Welk boek van jezelf (indien je een boek geschreven hebt) zou je aanraden aan de lezers van dit interview?
Goh, het zijn natuurlijk allemaal mijn baby's, maar als ik er echt eentje moet kiezen, ga ik toch voor 'Over Schilders en Prinsessen'. Ik heb een heel bijzondere band met Freddie, wat maakt dat dit verhaal heel erg makkelijk schreef. Ik vond het belangrijk dat het divers was, zonder de focus op romantiek te verliezen, en ik denk dat ik daar redelijk goed in geslaagd ben. Er zijn ook andere personages in het boek, Alyssa maar nog meer Lux, die voor altijd in mijn hart zullen zitten. Dus ja, dan toch wel dat.Wat is je favoriete boek (niet op Wattpad)?
Mijn all-time favoriet blijft 'The Hunger Games' van Suzanne Collins, puur voor de nostalgie en omwille van mijn liefde voor Katniss. Daarnaast heb ik laatst nog 'This Is How You Lose the Time War' van Amal El-Mohtar en Max Gladstone gelezen, en dat vond ik ook echt steengoed. Het was even wennen in het begin, maar nadien kon ik het niet meer loslaten.Wie is je favoriete schrijver/ schrijfster (niet op Wattpad)?
Pfoe, dat verandert een beetje met periodes. Ik vind Taylor Jenkins Reid wel goed, maar verder mogen ook Suzanne Collins, Jane Austen en Aimee Carter op dat lijstje staan.Wat is je lievelingsfilm?
Ik heb er eigenlijk twee. Langs de ene kant heb je 'She's the Man', dat is mijn absolute comfortfilm. Ik vind hem zo goed en kan er elke keer weer mee lachen. Ik kan hem ondertussen al mee opzeggen, oeps. Verder is ook de 2005-verfilming van 'Pride & Prejudice' mijn favoriet, gewoon omdat ik Keira Knightley en Matthew Macfayden zo goed vind in hun rollen als Elizabeth en Darcy. De manier waarop die twee naar elkaar smachten, doet me elke keer weer zwijmelen (daar komt mijn hopeloze romanticus-kant weer hahaha)Wat is je lievelingsliedje?
Mmmh. Ik vind 'Stay' van Girl in Red wel goed, maar 'Radioactive' van Imagine Dragons blijft ook een van mijn absolute favorieten. Ook 'Boyfriend' van Dove Cameron is de moeite waard. (begint het hier al duidelijk te worden dat ik niet goed ben in kiezen hahaha)Wie is je favoriete artiest of groep?
Dat hangt van moment tot moment af, maar het lijstje met mijn absolute favorieten wordt gevuld met Kodaline, Imagine Dragons, Pink (absolute heldin, wow), OneRepublic, Sigrid, Coldplay en Bear's Den.Wat is je lievelingseten?
Oefff, ik hou eigenlijk gewoon van heel veel eten. Mag ik passen op deze vraag hahaha? Frietjes met vol-au-vent vind ik altijd wel lekker, maar ook tegen pasta met veel groentjes zeg ik geen nee. Ik denk dat je me met heel veel blij kan maken (maar geen witloof en asperges, dat laat ik aan anderen over).Hoe ziet je perfecte ontbijt eruit?
Een mix van zoet en hartig. Ik eet heel graag koffiekoeken, pannenkoeken en fruit, maar ook een eitje en pistoleetje mag zeker niet ontbreken. Versgeperst fruitsap en thee, en de kans om het allemaal in mijn pyjama op te eten, maakt het helemaal af.Wat is je favoriete dessert?
Crème Brûlée. Hier moet ik niet eens over nadenken, het is gewoon fantastisch.Wat is je favoriete vakantiebestemming?
Eigenlijk eender welke plek waar ik even tot rust kan komen. Als de plek ook mooie architectuur heeft, dan wint het nog een extra puntje. Ik heb al heel wat plaatsen gezien in mijn leven, sommigen al wat mooier dan anderen, maar er is er geen eentje dat mijn hart per se gewonnen heeft. Ik vond Chicago heel mooi, en Berlijn, en Keulen, en eigenlijk kan ik dus duidelijk weer niet kiezen hahaha.En nu de vraag van noaponsen: Wat was de droom die je vroeger had en die je nu hebt?
Ik droomde er vroeger van om iets met huisjes te doen, het was een hele brede droom hahaha, maar naarmate ik ouder werd, werd dan duidelijk dat ik architect wilde worden, iets wat me nu ook gelukt is. Daarnaast droom ik er ook nog steeds van om een boek uit te geven, dus dat hoop ik ook nog te kunnen verwezenlijken.
JE LEEST
Wattpad Q&A
RandomWelkom allemaal! Wil je wat meer te weten komen over de schrijvers en lezers hier op Wattpad? Dan ben je hier zeker aan het juiste adres! Neem snel een kijkje, en misschien interviewen we jou ook wel een keer! The_writing_sisterss