01

181 26 16
                                    

"Lee Yeseo,"

Gadis bernama Yeseo itu lantas menoleh bila namanya dipanggil.

"Jaemin ah,"

Air mata yang sudah hampir kering tadi kembali mengalir bila melihat lelaki itu berjalan ke arahnya.

"Yaa, berapa banyak kau minum ni?"

Jaemin menggeleng melihat beberapa botol soju di atas meja yang diduduki gadis itu. Dia kemudian mengambil tempat di hadapan gadis yang nampak tidak terurus itu.

"Aku minum sikit je," rengek Yeseo.

"Aigoo, macam budak kecil," air mata Yeseo diseka.

"Yaa, aku bukan budak kecil lah," cebik gadis itu.

"Tch, bukan budak kecil konon. Jaga diri sendiri pun tak pandai," kutuk Jaemin.

"Kali ni kenapa?" soal Jaemin bila melihat Yeseo sudah berhenti menangis.

"Hyunjin. Dia cancel dinner kitorang. Ingatkan sebab kerja, rupanya sebab nak temankan adik tiri dia tu," adu Yeseo.

Hwang Hyunjin. Kekasih Yeseo yang entah ke berapa Jaemin sendiri tidak ingat. Walau sudah banyak kali disakiti, gadis itu tidak serik untuk bercinta.

"Ala, biasalah tu. Dia nak jadi abang yang baik lah tu," ujar Jaemin bersangka baik.

"Hmm, baik sangat kalau pergi check in hotel sama-sama,"

"Mwo?"

Yeseo mengangguk lemah.

"Junior kat tempat kerja aku bagitahu yang dia nampak Hyunjin dengan Lia check in hotel sama dengan dia dan boyfriend dia. Siap peluk pinggang lagi. Kau pernah nampak aku dengan dengan Eunsang mesra macam tu kat public?"

Gelas soju miliknya dicapai lagi namun belum sempat dia menuang minuman ke dalamnya, Jaemin terlebih dahulu menghalang.

"Dah, cukup. Jom balik,"

Jaemin bangun dan menarik lengan Yeseo untuk berdiri.

"Aku belum puas minum lah. Esok kan cuti," rengek Yeseo.

"No means no Lee Yeseo. Jom, aku hantar kau balik,"


Happy birthday Na Jaemin🫶🏻

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Happy birthday Na Jaemin🫶🏻

Wish Where stories live. Discover now