"Ah, mianhei. Ahjumma lupa pula yang Jaemin ke kedai," ujar Puan Na serba salah.
"Takpe Ahjumma," balas Yeseo penuh sopan.
Matanya memandang pula lelaki yang duduk di sebelah Puan Na itu.
"Ini, takkan Yeseo tak ingat? Kim Yohan, sepupu Jaemin. Dia pernah tinggal kat sini waktu cuti musim panas waktu kamu sekolah tinggi dulu,"
"Ah, mianhei. Tak berapa nak ingat," Yeseo tersengih.
Saat itu juga, pintu rumah dibuka dari luar dan Jaemin masuk ke dalam. Dahinya dikerutkan melihat mereka yang berada di situ.
"Lee Yeseo? Buat apa kat sini?" soalnya sambil mengambil tempat di sofa yang kosong.
"Yeseo datang nak hantar kek buah untuk kamu. Omma pula lupa yang kamu ke kedai. Omma suruh lah dia naik. Alih-alih dia terkejut bila Yohan yang keluar dari bilik mandi kamu," cerita Puan Na pada anak tunggalnya itu.
Jaemin ketawa mendengar itu.
"Aigoo, itu lah kau. Suka sangat terjah masuk bilik aku,"
"Yaa," Yeseo mencebik tidak puas hati diketawakan.
"Sudah! Jaemin, pergi teman Yeseo balik. Dah lewat ni," arah Puan Na sambil dia bangun.
"Hyung, kau nak ikut?" soal Jaemin sambil memandang Yohan.
"Gwaenchanha. Aku ada kerja nak kena siapkan,"
Lelaki itu meminta diri sebelum dia ikut naik ke atas bersama Puan Na.
"Kajja,"
Keduanya mula berjalan keluar untuk ke rumah Yeseo.
"Yaa, aku tak sangka yang sepupu kau tu masih ingat nama aku," ujar Yeseo memecah kesunyian.
"Mestilah dia ingat. Kau lupa ke yang kau dulu setiap hari datang rumah aku,"
"Ah, betul juga kan? Bila difikir semula, aku pun pelik macam mana aku boleh tak ingat lelaki kacak macam dia," ujar Yeseo keliru.
Jaemin menggelengkan kepalanya. Yeseo dan minatnya pada lelaki kacak berpisah tiada.
"Yaa, dia dah ada girlfriend?" soal Yeseo tiba-tiba.
"Tch, kenapa kau sibuk?" soalan dibalas soalan.
"Geunyang. Aku kan tengah single sekarang," ujar Yeseo dengan senyuman.
Jaemin diam mendengar itu.
'Aku yang dari dulu single ni kau tak pernah kisah pun Yeseo,'
YOU ARE READING
Wish
Fanfiction"My wish is for you to always be happy," Start|13/8/2022| End|13/8/2022|