51. Bölüm

629 70 23
                                    


Adil hocanın ölümünün üzerinden 1 hafta geçmişti. Hastanenin neşesi solmuş, iletişimi kopmuştu. Özellikle Ali'nin.. Ali eskisi gibi neşe saçmıyordu. Eskisine göre daha agresif ve içine kapanıktı. Nazlı onunla konuşamıyordu çünkü Ali eve gelir gelmez odasına kapanıyor, birdaha çıkmıyordu. Ayrıca tanju yeni başhekim olmuştu.

Ali yinr durgun durgun asistan odasında oturuyordu. Nazlı da asistan odasına girmişti. Aliyi yakaladığına çok mutlu olmuştu. İçi içini kemiriyordu çünkü başasistanlığı alındığında aliyi çok kırmıştı ve ondan özür dilemek istiyordu. Derin bir nefes aldı ve konuşmaya başladı;

'Ali benim sana bişey demem lazım..'

'de, Nazlı.'

'Ali ben, sana ferman hocanın odasının önünde sinirle birşeyler söyledim.. ben özür dilerim'

'nazlı sinirle insan gerçekleri söylermiş..'

'Ali..'

'Bunu sonra konuşuruz Nazlı'

Nazlı gerçekten çok kırmıştır Aliyi. Kendi dengesiz hareketlerine anlam veremiyordur. Kendini nasıl affettireceğini düşünüyordur Nazlı. Kara kara kendini nasıl affettireceğini düşünüyordur.

****
Ali Adil hocanın odasına gelmiştir. Bugün buraya 3 kez gelişidir yine gözleri dolmuştur. Tam girecekken telefonuna mail gelir. Gözündeki yaşları siler ve mail'i açar. Ferman hoca herkesi asistan odasında bekliyordur. Ali hızla iner asistan odasına. İçeri girdiğinde Ferman projeksiyonla beyaz duvara bir beyin tomografisi yansıtmıştı.

Tomohrafide büyük bir kitle vardı. Beyinin tam hayati merkezinde bir tümördür. Ferman Aliyi toplantı masasına çağırır. Asistanlar hariç birkaç cerrah daha vardı. Ferman anlatmaya başladı. Adam ameliyat başarılı geçerse büyük bir yatırım yapacaktır. Herkes tedavi yöntemi sunar. Yine ali çözüm bulmuştur. Kimse şaşırmamıştır.

Hastayla konuşulmuş, ameliyathane hazırlanmıştır. Hasta vakit kaybetmeden ameliyata alınmıştır.

Ferman: Ali bu ameliyatta başoperatör sensin

Ali tepki vermez. Ferman normal karşılar. Herkes hazırdır. Ekipte hazırlanır, ameliyata girer

Ali: bistüri

Ali artık bir çıkmaza girmiştir...

****
Ameliyatta 3. Saat devrilmiştir. Tümör çok riskli bölgededir. Ali tümöre ulaşmıştır. Dikkatle, ustalıkla tümörü çıkarmıştır... aşağıda gerginlikle mutluluk karışıkken İzleme odası  şenlik gibiydi. Beliz mutluydu çünkü batmakta olan hastaneleri bu yatırımla kurtulacaktı. Herkes birbirini kutlamış, ameliyattan çıkmıştır. Nazlı, çıkar çıkmaz Aliye sımsıkı darılmıştı. Ama Ali ona sarılmamıştı.  Nazlı üzülmüştğ ama Ali haklıydı... Nazlı onu gereksiz kırmıştı. Ali geri çekildi ve oradan ayrıldı. Lavovoya gitti. Elini yüzünü yıkadı. Yine baş ağrısı ve mide bulantısı vardı. Normal değildi. Farkındaydı. İlgi çekmemek için hızla lavobodan çıktı.

Acile girdi Ali.. Herkes oradaydı. Doruk ve demir taş,kağıt makas oynuyor; Açi, Nazlı ve  gülin fısır fısır konuşuyordu. Ali onların yanlarına yaklaşmak için adım attığında yoğun bir baş dönmesi hissetti.. tekrar adım attı ama baş dönmesi geçmemişti. Nazlı ise Aliyi farketmiştir ve ona 'Canım!' Diye seslenmişti. Ali yerinde kaldı ve detin bir nefes aldı. Başı hala dönüyordu ama ilkine göre daha iyidi.

Doruk: Oo hocam hoşgeldiniz

Ali: Ne hocamı doruk?

Doruk: Sakin be cefam

Bu kadardı Alinin konuşması. Nazlı içine kapanık olmasına üzülüyordu. Kafasını dağıtması gerekti. Aklına gelen fikirle zafer gülümsemesi attı. Kaş göz işaretiyle kızları yanına çağırdı. Aklındaki fikiri anlattı,ve görev dağılımı yaptı.

***

Ekip yorucu bir güne daha veda etti. Hepsi birlikte her zaman gittikleri kafeyr gitmek için yola koyuldu. Aslında amaçları kafa dağıtmak değildi. Kafeye geldiklerinde son kontrolleri yaptılar. Nazlı heyecanla Aliyi aradı. İki çalmadan sonra, Alinin sesi geldi

Ali: Efendim Nazlı

Nazlı:Naber ali? Umarım yatmamışsındır. Ali senden birşey isteyebişirmiyim? şu hep geldiğimiz kafeye gelir misin?

Ali: Uyumadım Nazlı. Üzgünüm gelemem Yorgunum yatacağım.

Nazlı: Ali noluur

Ali: Peki... geleceğim ama az otururum.

Nazlı:  tamamm bekliyorum.

Ali istemeyerek yatağından kalktı ve siyah pantolon, beyaz gömlek giyerek oradan ayrıldı. Bisiklet sürmek yerine bir taksi çağırdı, ve kafeye geldi. Kafenin ışıkları yoktu. Ali kaşlarını çattı. Saate baktığında 21.23'tü. Belki elektrikler gitmiştir diye düşünerek içeri girdi.

Ali içeri girer girmez ışıklar açıldı ve 'iyi ki doğdun Ali Vefa' diye tüm ekip bağırdı. Herkes buradaydı. Beliz, ferman, doruk,demir,nazlı,gülin,selvi,açelya ve hatta tanju bile buradaydı. Ali şoktaydı. bugün 3 Hazirandı. Yani Alinin doğum günü. Nazlı Aliye yaklaşıp sımsıkı sarıldı. Ali doğum gününü unutmadıkları için mutluydu. Oda sımsıkı Nazlıya sarıldı

Nazlı: Canım doğum günün kutlu olsun

Ali utanarak gülümser. Klasik kutlama yapıldıktan sonra hediye vakti gelniştir. İlk Doruk hediye verecektir. Hediyesi, saattir.

Doruk: Cefam bu benden sana hediye. Çok dakik bir insan olduğun için.

Ali: sağol doruk.

Sıra Ferbel çiftindedir. Ferman verir hediyeyi. Hediyesi, bluetooth kulaklıktır

Ali: sağolun beliz hanım ve ferman hocam

Alinin hocam demesi fermanı üzmüştür ama ali haklıdır. Daha yeni, kardeşim değilsin diye haykırmıştı. Ferman üzüntüyle yerine geçti.

***
Selvi hariç Herkes hediyesini dağıtmış, şimdi eğleniyordu. Doruk ise Alinin 28 olduğunu, yaşlandığını söylüyordu. Tabii yabında lafta yiyordu.

Herkes sohbet ederken Alinin yanına Selvi geldi.

Selvi: Ali benim hediyem seni çok mutlu edecek. Yani benim değil, bizim. Adille.

Ali, adil hocanın adını duyduğumda duygulandı. Ama selviyi dinlemeye devam etti

Selvi: Ali... Adil hepimizden habersiz birşey yapmış. Kurula başvurmuş

Ali: kurul mu? Neden?

Selvi: bende ilk öyle dedim. Ama öğrendiğimdr çok mutlu oldum. Ali, adil hocan kurula uzmanlık için başvurmuş.

Ali: iyide adil hocam doçent?

Selvi: (gülümser) Ali kurula senin için başvurmuş. Dün bize haber geldi. Başvuru onaylanmış. Buda demek oluyor ki, sen uzman olacaksın

Ali şoktaydı. Ali artık hoca mı olacaktı? Şokunu atlattıktan sonra mutlulukla bağırdı;

"Uzman oluyorum!"

****
(LÜTFEN OKUYUN)

SELAM MİLLET. BİR ÖNCEKİ BÖLÜMLERE BAKTIMDA... NE SAÇMALAMIŞIM. BU BÖLÜM BİRAZ DAHA DÜZELTMEK İSTEDİM. UMARIM BEĞENİRSİNİZ. AYRICA HİKAYEMİZ 600 KÜSÜR OKUNMUŞ AMA 100 KÜSÜR OY VAR. HEY! HAYALET OKUYUCULAR. ALINIYOR,GÜCENİYORUM. BAKIN, SİZLER İÇİN SAATLERİMİ HARCIYORUM. NE OLACAK ŞU ALTTAKİ YILDIZA BASIVERSENİZ? NEYSE FAZLA UZATMAYAYIM, SİZE İYİ OKUMALARRR

VOTE: 35

YORUM: 15

𝒂𝒍𝒏𝒂𝒛-𝒀𝑬𝑵𝑰𝑫𝑬𝑵Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin