3"Manzaramı niye bozuyorsun?"

299 27 10
                                    


Hastaneden çıkıp eve geldiğimde,annem ve babam benimle bebek gibi ilgilenmişti."Ulan bu felç olmuş umrunda bile değil." diyebilirsiniz.Doktor fizik tedavi ile düzelme ihtimalini söylemeseydi bende bu kadar pozitif olamazdım.

Odamın kapısı tıklandığında "girebilirsiniz" dedim.Kapı bir süre açılmadı.Bir süre sonra kapının önünde çekingen bir şekilde bekleyen Leyla'yı gördüm ve gülümsedim.

"Gelsene kızım ne bekliyosun orda"

"Lalin,bana kızgın değilsin di' mi?

"Aşkım saçmalamaz mısın?Üzme kendini bunun için.Hem fizik tedavi ve egzersizle tekrardan yürüyebilir mişim."

Dolu gözleriyle gülümsediğinde kollarımı açıp sarılmasını bekledim.Beklemeden sarıldı.İkinci kez kapı tıklandı ama girin demeye fırsat bulamadan açıldı.Ardından içeriye Kanat,Ozan,Ege ve Melih girdi.Sahi Ozan bu kızıl kuyruğu neden getirmiş ki buraya?

Leyla,Kanat içeri girdiğinde kafasını ve aynı zamanda kiraz kırmızısı yanaklarını bana çevirdi.Kanat bana sitem ederek baktığında güldüm.

"Hoşgeldiniz başımın belaları.Ve sende hoşgeldin Melih?"

"Hoşbulduk Lalincim.Niye şaşırdın bu kadar?"

Ege ve Ozan kendi kendilerine fısıldamaya başladılar.Bende kızıl şeytana dönüp, "Aramızda bi samimiyet olmadığı için şaşırdım sadece."

"Oda olur- Zamanla yani."

Yapmacık şekilde gülümseyip onu onaylayan bir mırıltı çıkardım.

"Ayakta durmayın yaa,otursanıza."

"Emredersiniz kraliçem."

"Estafirullah Kanat Bey ne demek."

Diğer üçü karşımdaki puflara otururken Ege gelip yatağa oturdu ve öylece suratımı incelemeye başladı.Yakınımda olmasından faydalanıp alnına hafifçe vurdum.

"Ahh- kızım manzaramı niye bozuyosun."

"Çok tatlısınız ya keşke bana da nasip olsa."

Sona doğru Kanat'a bakan Leyla'ya bakıp muzipçe gülümsedim.Benim aksime öldürücü bakışlarıyla beni izleyen Leyla'ya olan bakışlarımı kestim.

(...)

Annem okul formamı giyinmeme yardım edip odadan çıkınca,bende makyajımı yapmaya başladım.Hafifçe bir makyaj yaptıktan sonra Air Forcelarım'ı giyip kapıda beni bekleyen Melisa ile okula gittik.

Okulun kapısından içeri girdiğimizde çığlıklar alkışlar ve en rahatsız edicisinden bakışlar.Sorun ayaklarımı kullanamıyor olmamdan ziyade,çevredekilerin iğneleyici ya da acıyan bakışlarıydı.

"Melisa,gidelim dayanamicam daha fazla."

"Tatlım saçmal-"

"Melisa,gidelim dedim."

Bu sefer beni dinleyip okulun kapısına doğru ilerlemeye başladı.

"Hastaneden çıktığından beri çok neşeliydin bebeğim,ne oldu şimdi?"

"Acıyolar bana,belki siz bile acıyosunuz.Bakışları o kadar rahatsız edici ki dayanamı-"

Tam devam ediyorken kapı açılmış,içeriye Zeyno ve Ece girmişti.

"Lalin,niye ağlıyosun,o aşağıdaki bebeler mi bişey dedi?"

"Yok bişey kıvırcığım sakin ol.Hadi sınıfa gidelim."

Sınıfa çıktık ve Çağrı'nın önündeki yerimi aldım.

"Pişt sarı kafa dön bakim arkanı."

"Hadi ben sarıyım sen vampire'sın."

"Ne sandın k- O gözlerin ne lan öyle noldu?"

"Her gören bunu sorarsa yandım ben."

"Cevabımı ala-"

İçeriye tanımadığımız orta yaşlı renki gözlü bir hoca girdiğinde sandalyemi öne çevirdim.Çağrı da fısıldayarak "Bi sözümü tamamlayamadım amk." dedi.

"Merhaba çocuklar,ben yeni edebiyat hocanız Selim.İlk dersten sizi çok sıkmak istemem ama müfredat gereği ders işlemek zorundayım.Eğlenceli geçirelim diye de kompozisyon yazdırmayı düşündüm."

Tüm sınıf oflarken ben bu durumdan gram şikayetçi değilim.Gayet eğlenceli gibiydi.

"Konumuz özgürlük.Şimdi hepinize kağıt dağıtıcam"

Hah,işte bu konuda en iyi kompozisyonu ben yazarım.Kağıt önüme gelince elime kalemimi aldım ve aklımdan geçen kelimeleri düşünmeden kağıda döktüm.

LALİN GÜRSOY 389

Özgürlük nedir?Özgürlük,insanın, her türlü dış etkiden bağımsız olarak kendi istencine, kendi düşüncesine göre karar vermesidir.

Yaşadığımız dönemde özgürce yaşayamayan milyonlarca insan vardır.İnsan özgür olduğu sürece her yerde rahat eder.Korkmaz ve kendine güvenir.Yargılanmadan,sınır koyulmadan,kendinden emin şekilde rahatça yaşayıp gider.

Özgürlük sadece baskı ve istem dışı haraketlere zorlanma değildir.Bazen eksiklikte olabilir.Kanadı olmayan bir kuş mesela,uçup yiyecek bulamaz ve bu nedenle ölür.Kulağı duymayan bir kuzu,saldırıya uğradığını önceden anlayıp kaçamaz.


KOMPOZISYONU KENDIM YAZMADIM AKLINIZ KALMASIN DJSODNWOSN.

LALININ MAKYAJI MEDYADA MUCKS.


Kelebekler | Ege ŞimşekHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin