Bölüm şarkıları: Madrigal - Kelebekler,
Sufle - Pus
Tuğkan - Civciv.YAZAR'IN AĞZINDAN
"Durun! Daha fotoğraf çekmedim." dedi genç kadın. "Yemek yiyeceğiz ama!" diye homurdandı ortanca abileri sinirle. "Sus sen!" diye susturdu erkek kardeşini. Kamerayı eline aldı ve bütün ailesine yöneltip, gülümsedi. "Peynir diyin!" dedi gülümseyerek. "PEYNİR!" diye bağırdı iki kardeşi kocaman gülümseyerek. Diğer iki kardeş biri homurdanarak bakarken diğer ise hafifçe gülümsüyordu.
Fotoğrafı çektikten sonra "Tamam şimdi yiyin." dediğinde herkes rahat bir nefes verip yemeğe başladı. Genç kadın ise çektiği fotoğrafı incelemeye başladı. "Ezhel ağzını kapatsaydın bari!" sinirle homurdandı kaşlarını çatarak baktığı fotoğrafa. Genç çocuk onu görmezden gelip yemeğini yemeğe devam etti.
Genç kız fotoğrafı bir süre inceledikten sonra kamerayı kapattı ve yere oturup kardeşleri ile yemeği yemeğe başladı. Ailenin son tohumları birbiri ile uğraşıp şakalaşırken ailenin diğer tohumları onları dinliyor arada yaptıkları hareketler hakkında uyarılarını yapıyorlardı.
"Herkes yemeğini bitirdiyse, namaza." ailenin en büyüğü onları namaza davet edip, hatırlattı. "Aynen, abim haklı elinizi yıkayıp namaza gidin." diye mırıldandı ailenin tek kadını. İki erkek çocuğu birbirleri ile uğraşmayı bırakıp ayağa kalktılar.
"İlk ben elimi yıkayacağım." dediğinde çocuk, abisi onu itmiş ve koşmaya başlamıştı. "Rüyanda gidersin!" diye bağırdı arkasında bıraktığı çocuğa doğru. Kardeşine doğru baktığı için önüne çıkan duvarı görmemiş ve kafasını duvara çarpıp yere düşmüştü. Kardeşi yüksek sesle kahkaha atmaya başladı. Abisi ise acı ile inleyip elini kafasına götürmüştü.
"Ne dermiş atalarımız, hızlı koşan atın boku seğrek düşermiş!" dedikten sonra kapak hareketi yapıp lavoboya koşarak girdi. "Ezhel, Etka hadi abileriniz bekliyor!" mutfaktan bağıran ablasının sesi ona ulaştığında kafasını tutarak ayağa kalktı. "Etka hızlı ol lan!" diye bağırdı acı ve sinir karışan sesi ile. "Abdest alıcağım daha bekle mal!" lavabonun içinden bağırdığı için sesi boğuk geliyordu.
"Boku seğrek düşermiş, senin bokundur lan o!" diye homurdandı sinirle. "Kızma abicim sana atasöz söyliyorum ki hayatında, geleceğinde kullanasın." dedi alaylı bir sesle ve alaylı bir sırıtmayla. "Hassiktir ordan lan!" dediği an poposuna tekme atmış ve ileriye itmişti. "Abla abim götüme vuruyor!" şikayet etmesi ile abisi kaşlarını yukarıya kaldırdı. "İspiyoncu." dedi abisi ardından onu bırakıp lavaboya ilerleyip girdi.
Giydiği kıyafetin kollarını sıyırdıktan sonra içinden besmele çekip abdest almaya başladı. Abdestini aldıktan sonra lavabodan çıktı ardından havlu ile kollarını, yüzünü kurukadıktan sonra salonda onu bekleyen kardeşlerinin yanına ilerledi. "Herkes hazırsa çıkalım birazdan ezan okunacak." dedi en büyük abileri sakin sesi ile. Genç kız bulaşıkları yıkamayı bitirmiş ardından çıkmak için hazırlanan abilerinin yanına ilerledi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÜÇÜK GALAKSİ
ChickLit-Abi, aile kurgusudur.- Yağmurlu bir gece de annesinin ölümü ile onu sevmeyen babası tarafından sokağa atılan 8 yaşında ki Galaksi'nin hikayesini okuyacağız. Daha annesinin ölümünü sindiremeyen Galaksi sokağa bırakılmanın verdiği acı, onu küçük bir...