SEBAIK SAHAJA YOONA MEMBUKA PINTU , ALANGKAH TERKEJUTNYA DIA APABILA MELIHAT KESEMUA ABANG II MEMANDANG TEPAT KE ARAHNYA .
DENGAN BERANI , YOONA GAGAHKAN DIRINYA MENDEKATI MEREKA SEMUA .
" CHILL LAH SISTER . TAK PAYAH NAK TAKUT . KITA ORANG MAKAN NASI JUGA , BUKAN MANUSIA . " JELAS JIN APABILA MELIHAT YOONA AGAK GEMENTAR.
GILA LAH TAK TAKUT APABILA DITENUNG OLEH MEREKA SEMUA ?! GETUS HATI YOONA .
" NIE , MOMMY DENGAN DAD TELEFON , BAGITAU SURUH BALIK AWAL . DIORANG NAK PERGI MEXICO MALAM NIE JUGA " CELAH NAMJOON .
YOONA MULAI MENGANGKAT MUKANYA APABILA DIA MENDENGAR BAHAWA DAD AKAN PERGI JAUH DARINYA .
" A AP APA ? PERGI MEXICO ? " PERTANYAAN YOONA TIDAK DISAHUT OLEH MEREKA SEMUA.
" TA TAPI KENAPA ? " TANYA YOONA LAGI .
" KAU INGAT KAMI TAHU KE ? " SERGAH SUGA KEPADA YOONA LALU MEMBUATKAN YOONA KETAKUTAN .
" KALAU NAK TAHU , PERGI JUMPA DAD KESAYANGAN KAU TU ! " ARAH SUGA LAGI . YOONA HAMPIR MENITISKAN AIR MATA APABILA DITERGAH SEBEGITU OLEH SUGA . TANPA MENUNGGU LAMA , DIA BERLARI MELURU KELUAR .
MEREKA SEMUA TERMASUK SUGA TERKEJUT AKAN TINDAKAN YOONA . MEREKA SALING MEMANDANG ANTARA SATU SAMA LAIN .
" TAKKAN DIA BETUL II BUAT APA YANG SUGA HYUNG SURUH ? " TANYA JIMIN KEPADA MEREKA . MEREKA SEMUA MULAI CUAK
" TAEHYUNG , KAU DRIVE SEKARANG . KITA IKUT DIA SEKARANG JUGA ! " ARAH JIN SELAKU ABANG TERTUA. DIA RISAU AKAN KESELAMATAN YOONA WALAUPUN YOONA BUKAN SAUDARA KANDUNGNYA NAMUN DIA MASIH RISAU AKAN KEADAAN YOONA
YOONA POV
YOONA BERASA AMAT TERKEJUT KERANA DITERGAH SEDEMIKIAN . SUNGGUH DIA BENCI MEREKA SEMUA . USAI SAHAJA SUGA BERKATA , YOONA TERUS BERLARI MELURU KE LUAR . DIA KEMUDIANNYA MEMGAMBIL SEBUAH MOTOSIKAL PELAJAR DI KOLEJ TERSEBUT .
TINDAKANNYA ITU MEMBUATKAN ELAJAR LELAKI TERSEBUT MENJERIT .
" PINJAM SEKEJAP ! NANTI AKU PULANGKAN ! " KATA YOONA LALU MEMGHIDUPKAN MOTO TERSEBUT LALU MEREDAH JALAN RAYA .
BTS POV
MEREKA SEMUA MELIHAT KELIBAT YOONA MENAIKI SEBUAH MOTOSIKAL KEPUNYAAN PELAJAR KOLEJ DISITU. KELIHATAN YOONA SEPERTI MENUJUB KE ARAH JALAN RAYA .
" TAEHYUNG! CEPAT HIDUPKAN KERETA . KITA TIDAK BOLEH KEHILANGAN DIA ! " ARAH NAMJOON KEPADA TAEHYUNG. DENGAN BERGEGAS, TARHYUNG MULAI MENGHIDUPKAN EJEN KERETA , KEMUDIAN MEREKA SEMUA MENAIKI KERETA TERSEBUT DAN MENGEKORI MOTOSIKAL YANG DITUNGGANG OLEH YOONA .
BTS MANSION
BUK !
DAD DAN MOMMY TERKEJUT APABILA TERDENGAR BUNYI PINTU YANG DIHEMPAS KUAT . KELIHATAN KELIBAT YOONA MUNCUL BESERTA DENGAN NAFAS YANG TRRCUGAP CUGAP .
DENGAN PANTAS, YOONA MELURU KE ARAH DAD LALU MEMELUKNYA . SEBAIK SAHAJA ITU , ABANGNYA AKHIRNYA TIBA SELAPAS KEHADIRAN YOONA . MEREKA SEMUA MELIHAT KE ARAH YOONA .
MEREKA AGAK TERKEJUT KERANA MELIHAT YOONA SEDANG .....
MENANGIS .
" YOONA , KENAPA NIE SAYANG ? " TANYA DAD APABILA MASIH MEMELUKNYA ERAT .
" JANGAN PERGI DAD , PLEASE.... " PUJUK YOONA KEPADA DAD LALU MEMANDANG TEPAT KE ARAH DAD.
" PERGI ? PERGI APA ? " DAD KELIRU AKAN KATA YOONA .
" YOONA DAPAT TAHU YANG MOMMY DENGAN DAD AKAN PERGI MEXICO MALAM NIE . TOLONG JANGAN TINGGALKAN YOONA . PLEASE ... " PUJUK YOONA LAGI .
DAD BARU MENGERTI AKAN KERISAUAN ANAK PEREMPUANNYA ITU . KEMUDIAN DIA CUBA MEMBAWA ANAKNYA ITU DUDUK DAN BERTENANG.
YOU ARE READING
New Family
ActionNOTE : STORY WRITE IN (BM) BAHASA MELAYU YOONA MENDAPAT BERITA MENGEJUT DARIPADA AYAHNYA BAHAWA DIA AKAN BERKAHWIN DENGAN SEORANG WANITA . TAMBAH MENGEJUTJAN BAHAWA WANITA TERSEBUT MEMPUNYAI ANAK LELAKI . BUKAN SEORANG TETAPI 7 ORANG .