304 10 0
                                    

SEAWAL JAM 8 PAGI YOONA SUDAH BERADA DI SEKOLAHNYA . SELALUNYA DIA TIDAK AKAN KE SEKOLAH SEAWAL INI TETAPI DENGAN TIBA TIBA DIA RASA BERSEMANGAT UNTUK BELAJAR . SEDANG MENUJU KE KELAS , YOONA TERDENGAR NAMANYA DIPANGGIL .

TANPA MELIHAT SEDIKIT PUN YOONA MENGETAHUI IDENTITI ORANG TERSEBUT .

" YOONA ! KAU TAK DENGAR AKU PANGGIL KAU KE ? " TANYA NOONA SEBAIK SAHAJA MENYAPAI YOONA .

" DENGAR . " JAWAB YOONA SEPATAH.

" DAH TU , ASAL KAU TAK BALAS BALIK? "

YOONA MULAI BERHENTI MELANGKAH DAN MEMANDANG TEPAT KE ARAH NOONA.

" YELAH , NOONA . JUM PERGI SEKARANG SEBELUM KITA LAMBAT . " KATA YOONA BERSAHAJA.

BELUM SEMPAT YOONA MELANGKAH, NOONA MULAI BERTANYA.

" KAU DAH KENAPA BAD MOOD? " TANYA NOONA LAGI .

" AKU TENGAH PERIOD NIE . JANGAN KACAU "

" OPPS , PATUTLAH MUKA TU MACAM BELACAN BAKAR . ORANG TU TENGAH PERIOD ! "

JERITAN NOONA TERSEBUT MENYEBABKAN YOONA MARAH .

" OI , JANGANLAH BISING . " BELUM SEMPAT YOONA MEMUKUL NOONA , NOONA SUDAH MELARIKKAN DIRI .

" JAGALAH KAU NOONA ! " YOONA MULAI MENGERJA NOONA

" BLUERK ! KEJARLAH . "

MEREKA BERDUA BEKERJARAN DI SEOANJANG KORIDO TANPA MENGHIRAUKAN PELAJAR LAIN.

DAD POV ( ON CALL )

DAD : HELLO SAYANG

UNKNOWN: HELLO . YOU TENGAH BUAT APA ?

DAD : TENGAH PIKIR PASAL YOU NIE SAYANG

UNKNOWN : ISH , YOU NIE MEMAINLAH .

DAD : I GURAU JE . I TENGAH BUAT KERJA NIE .

UNKNOWN: OUH SORRYLAH GANGGU . I CUMA NAK TANYA PASAL PLAN MALAM NIE . JADI KE YOU NAK KENALKAN I DENGAN ANAK PEREMPUAN YOU ?

DAD : ITS SOKEY DEAR . YEAH OF COURSE JADI . MALAM NIE YOU BERSIAP CANTIK II AND NANTI I SHARE LOCATION RUMAH I .

UNKNOWN: HAAH OKEY . ANAK PEREMPUAN YOU TAHU TAK PASAL PLAN MALAM NIE ?

DAD : BELUM TAHU LAGI . NANTI I BERITAHU . YOU JANGAN RISAU .

UNKNOWN: HAAH BAIKLAH . OKEYLAH  .SEE YOU AT NIGHT DEAR.

DAD : OKEY . ILY

UNKNOWN: MEE TOO

BEEPPP ~~~~~

END CLASS

" YOONA , KAU ADA APA II PLAN MALAM NIE ? " TANYA BOONA SAMBIL MEMGEMAS PERALATANNYA.

" MALAM NIE ? NOPE . KENAPA? "

" HAAH CUN. AKU DENGAN NOONA PLAN NAK GIK SHOOPING . MEH AR JOIN KITA ORANG . "

" MALAM NIE ? ALAH MALASLAH AKU NAK PERGI " KATA YOONA LAGI SAMBIL MEMASUKI BUKUNYA DI DALAM BEG.

" ALAH , JUMLAH IKUT SEKALI . " PUJUK NOONA

YOONA SEKADAR MENGELENGKAN KEPALANYA . ENTAH KENAPA DIA TIBA TIBA RASA PENAT DAN HENDAK TIDUR SAHAJA USAI SAHAJA SAMPAI KE KE RUMAH .

" NEXT TIME OKEY. AKU JANJI AKU IKUT NANTI.  BUT NOT TONIGHT . " PUJUK YOONA PULA.

" OKEYLAH.  TAPI JANJI , NEXT TIME KENA IKUT TAU ! NO EXCUSE! " KATA BOONA LAGI .

YOONA MENGANGGUKAN KEPALANYA . KEMUDIAN MEREKA BERTIGA BERJALAN BEIRINGAN.

New FamilyWhere stories live. Discover now